Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Clockspinning, +1 counter of copy van counter?

SnatS
3 jaren geleden
Hey!

Mijn eerste vraag op het forum. :-)

Gaat dus over Clockspinning.. Stel ik cast een planeswalker met 5 loyalty counters, ik +1 die planeswalker naar 6 en cast dan Clockspinning.
Worden de loyalty counters dan verdubbeld, of is het een +1 spell.

Ik heb getracht te googlen maar krijg verschillende antwoorden.

Alvast bedankt!

M.v.g. Stan
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden (kaartlinkjes ajb :))
sibrand
3 jaren geleden
In principe is het enige wat er gebeurt dat de planeswalker naar 7 loyalty counters gaat. Verder gebeurt er niets.
Als het wordt verdubbelt staat dat duidelijk op de kaart, zie bijvoorbeeld Deepglow Skate.
Ik weet niet precies of je dit bedoelt, maar het is ook zo dat er geen abilities van de planeswalkers afgaan als er counters op worden gelegd. Je moet het erop leggen van de loyalty avilities als een cost zien: om de +1 te gebruiken, moet je er een loyalty counter op leggen. Het geldt niet omgekeerd.

Ps: gebruik [k] kaartnaam [/k] om een kaartlinkje te maken.
TheRobinros
3 jaren geleden
Leuke vraag! Je kiest een enkele counter, van de zes die op die Planeswalker liggen, en daarvan leg je er nog een op! Als Clockspinning de text had gehad "Choose a type of counter on target permanent or suspended card. For each counter of the chosen type, remove that counter from that permanent or card or put another one of those counters on it." had hij wel verdubbeld, of had je er een Planeswalker mee kunnen slopen!
Als ik een Squire heb met een depletion counter, een charge counter, een -1/-1 counter en een +2/+1 counter (daar moet je goed je best voor doen trouwens), kan ik een van die counters kiezen en er een tweede opleggen.
Het verwarrende is misschien ook dat hoeveelheden counters vaak met dobbelsteentjes worden aangegeven. Iedere counter is een los object, en de dobbelsteen laat alleen zien hoeveel van die objecten er zijn. Je kiest dus een van die objecten, niet de hele dobbelsteen
SnatS
3 jaren geleden
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Jammer, ik dacht dat ik een goedkope (CMC én €) Doubling Season had gevonden..

Dan maar een paar Deepglow Skate er in gaan stoppen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 4 posts
  • Laatste post SnatS 3 jaren geleden
  • Gemaakt door SnatS 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top