Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander --> command zone

Vetesse
2 jaren geleden
Ik weet als een commander van de board word gewiped, nu het graveyard/exile/hand/library is. Dat deze naar de commandzone kan gaan.

Maar mijn vraag is wanneer mag een speler deze trug naar de cz brengen? Als het de controller zijn beurt is of altijd?
nielsvd
2 jaren geleden
Op elk moment dat deze van zone veranderd, bijvoorbeeld van battlefield naar graveyard, of graveyard naar exile, of graveyard naar battlefield of battlefield naar deck
Vetesse
2 jaren geleden
Dus iemand zijn commander overpakken met Hurl Through Hell zou dan niet lukken. Omdat deze dan van battlfield naar exile gaat. En dan kan de opponent van wie de commander is deze dan direct naar de cz verplaatsen.

Had interessanter geweest als dat pas in de controller zijn beurt kon.
nielsvd
2 jaren geleden
Klopt, je kan de Commander niet meer casten zodra deze in de command zone ligt ipv exile.
axlar
2 jaren geleden
Met Danse Macabre daarentegen kan je wel de Commander van een tegenstander aan jouw kant van de tafel krijgen, omdat het resolven voorgaat op de State base check dat de Commander vanuit de graveyards naar de commandozone gaat!

Moet de tegenstander hem natuurlijk wel zelf (noodgedwongen) kiezen
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
Blasty
2 jaren geleden
Met Necromantic Selection kun je ook een commander van je tegenstander krijgen om dezelfde rede die axlar noemt.

Dit zijn echter zeldzame uitzonderingen, je kan er verder altijd vanuit gaan dat je tegenstander hun commander naar de command zone mag verplaatsen.
Wodi!
2 jaren geleden
Ik "leen" altijd commanders met Admiral Beckett Brass. Moeten er natuurlijk wel eerst 3 piraten hun ding doen, maar dat lukt nog vaak genoeg!
Jasper90
2 jaren geleden
Olivia Voldaren gebruikte ik om commanders te "lenen".
xEternalTears
2 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Met Danse Macabre daarentegen kan je wel de Commander van een tegenstander aan jouw kant van de tafel krijgen, omdat het resolven voorgaat op de State base check dat de Commander vanuit de graveyards naar de commandozone gaat!

Moet de tegenstander hem natuurlijk wel zelf (noodgedwongen) kiezen


Replacement effect voor "death triggers" bestaat niet meer voor commanders dus deze commander ligt tijdens het resolven gewoon in de GY, en kan dus ook in het spel gebracht worden. Als de spell eenmaal geresolved is, ligt de commander niet in de GY/exile dus kan de commander niet meer naar de commanderzone sturen. Je hebt dus effectief een commander gestolen, werkt ook met Necromantic Selection.
 bijgewerkt door xEternalTears 2 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top