Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander Deck

RaulAguas
2 jaren geleden
Mogen er in een Commander Deck ook "gewone" kaarten zitten?
Mag ik daar bv "Mammoth Growth" aan toevoegen?

En mogen er (verschillende) legendary creatures tesamen in je battle zone liggen?

Dank bij voorbaat,
Timebug
2 jaren geleden
Wat bedoel je precies met "gewone" kaarten?
Afgezien van een kleine banlist mogen alle kaarten in een commanderdeck zitten (maar 1x natuurlijk, afgezonderd van basic land)
Mammoth Growth is gewoon legal, maar er zijn niet veel decks waarin dit heel goed is.

Op de battlefield mogen meerdere legendary creatures tegelijk liggen zolang dit niet dezelfde zijn.
In de commandzone mag er maar 1 liggen. (de partnerregel is hierop de uitzondering, er mogen 2 legendary creatures liggen als ze allebij partner hebben)
bartlooij
2 jaren geleden
Hey Raul,

Ben zelf geen expert in commander maar als ik je begrijp, bedoel je met "gewone" kaart een common en dat mag je mag alle kaarten toevoegen aan commander zolang de kaart niet gebanned is in commander en je mag ook niet 2 kaarten met de zelfde naam toevoegen.
Dus je mag niet 2 maal Mammoth Growth toevoegen aan je deck.

Wat de battle zone betreft mag het ook zolang het geen copy is van een legendary creature met de zelfde naam.

Als ik fout zit hoor ik het graag van iemand
nielsvd
2 jaren geleden
Een commander deck bevat naast de commander nog 99 andere kaarten. Dit mogen alle kaarten zijn behalve kaarten op de Commander banlist.

Kaarten in deck mogen alleen kleuren Mana symbolen bevatten die ook op je commander staan. Kleurloze kaarten mogen in alle decks. Bij een Feldon of the Third Path als commander mag je allen spelen.

Als je een Slogurk, the Overslime als commander speelt mag je kaarten spelen met als Mana symbolen.

Als je een Yasova Dragonclaw mag je kaarten spelen met als mana symbolen.

Speel je Jodah, Archmage Eternal mag je alle kaarten spelen, want die bevat alle Mana symbolen.

Je mag zoveel legendary creatures op de battlefield hebben als je wilt, zolang ze maar niet dezelfde naam hebben, maar dit is lastig in Commander, tenzij je een legendary kopie maakt met bijvoorbeeld Clone.

Verder is het denk ik handig om de helpdesk pagina over Commander te lezen Commander
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Hoi!

Jazeker, elke Magic kaart die OOIT gemaakt is (op een lijstje van 40 kaarten na) is toegestaan in Commander! Mammoth Growth is 100% legaal in Commander! Check de Commander pagina ook voor veel info (en stel vooral meer vragen als je die nog hebt ).

Magic heeft geen battle zone, maar wel een Battlefield. Ik vermoed dat je die bedoelt . Het antwoord is ja, twee verschillende legendary creatures mogen beide op de battlefield zijn. Het enige dat niet mag is als twee kaarten (hoeven niet creatures te zijn perse) die beide dezelfde naam hebben en beide legendary zijn en beide onder jouw controle zijn. Als dat gebeurt, dan kies je er eentje en de andere(n) gaan naar de graveyard. Zie de Legendary pagina voor meer info!

Maar in basis zijn er maar weinig restricties in Commander! Even kort door de bocht:
1. Je Commander moet een Legendary Creature zijn.
2. De kaarten in je deck mogen niet in de kleur zijn die je Commander niet is. Dus als je Commander Rhys the Redeemed is, dan mag je alleen kleurloze, groene, en witte kaarten spelen.

Er zijn wat specifieke details nog, maar die staan op de Commander pagina. Ik hoop dat dit je vraag beantwoord en zo niet: VRAAG DOOR! We helpen graag!
Netjes
2 jaren geleden
En geen silver en gold bordered cards toch?
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
En geen silver en gold bordered cards toch?

dat klopt die zijn niet legal
Blasty
2 jaren geleden
Silverbordered kaarten kan je ook in je speelgroep bespreken, als je per sé X als commander wilt ofzo
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post Blasty 2 jaren geleden
  • Gemaakt door RaulAguas 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top