Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander kleuren

dilanmagic
5 jaren geleden
mag je in een mono black deck een kaart die bijvoorbeeld een witte symbol heeft in zijn oracle tekst gebruiken bijvoorbeeld Crypt Ghast of Abzan Banner.
 bijgewerkt door dilanmagic 5 jaren geleden
Jeff
5 jaren geleden
In Commander bepaal je de "color-identity" van je commander en mag je alleen kaarten spelen die qua color identity volledig binnen die van je Commander passen. Nu is die color identity best lastig:
* Ascendant Evincar heeft "Zwart" als color identity, want er komen alleen zwarte manasymbolen voor op de kaart.
* De color identity van Abzan Banner is "Zwart, Wit, Groen", want er staat een zwart, wit en groen symbool op de kaart. Wit en groen komen niet voor in de color identity van Ascendant Evincar, dus de banner mag je niet spelen in een Evincar deck.
* De color identity van Crypt Ghast is "Zwart". Dit komt omdat je reminder tekst (de schuingedrukte tekst bij de Extort-ability bijvoorbeeld) niet mee rekent voor de color identity! De Ghast mag je dus wel spelen in een deck met Evincar aan het roer!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Kort door de bocht kun je wel aannemen: staat er een manasymbool op een kaart die niet op je Commander voorkomt, dan mag je de kaart niet spelen.

Maar remindertekst (de schuine tekst tussen haakjes) telt niet meer hierin! De reden daarvoor is dat die remindertekst ook gewoon weggelaten kan worden, zonder dat het iets aan de kaart verandert. Vandaar dat Extort wel in een mono- Commander deck mag.

Het mooiste voorbeeld om te dit te illustreren is Trinisphere. Kijk, een mana symbool! Dus alleen speelbaar in decks met zwart....behalve dat er ook Trinisphere is. Exact dezelfde kaart, maar zonder reminder tekst. En dus speelbaar in alle decks, inclusief die zonder .

Om daar geen verschil in te maken telt remindertekst dus niet mee in het bepalen of je een kaart mag spelen.
kdejong
5 jaren geleden
Nog even een vraag over commander kleuren:

Ik heb Omnath, Locus of Rage als commander, dus mag a?len spelen.

Een Temple Garden mag ik hier niet in spelen, omdat het mana symbool hier in voor komt en het een forest/plain land is. Als ik het goed begrijp..

Maar mag een Windswept Heath dan ook niet of mag dit wel.? Er komen geen mana symbolen op voor en is een groen wit landje, maar in de tekst wordt wel weer het opzoeken van plains genoemd.

Jullie weten hier vast meer van
koffiemelk
5 jaren geleden
Als ik het goed heb, en verbeter me vooral als ik dat niet heb, mag je best de Temple Garden spelen alleen zal hij dan alleen groen of kleurloos kunnen maken. Aangezien jouw commander geen 'wit' heeft in zijn identity.

En voor de Windswept Heath ook die mag je gewoon spelen, je zal dan echter voornamelijk forests zoeken. Op de Temple Garden/Stomping Ground&Sacred Foundry die je wel daarmee zoeken kan, zal je verder weinig 'plains' zoeken aangezien je daar niets aan hebt in je deck. die niet mag spelen in je deck.

Edit Magnus: even doorgestreept wat niet klopt
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Blasty
5 jaren geleden
Windswept Heath mag wel, er worden geen mana symbolen op weergegeven.
Kaarten die witte creatures maken zoals Ulvenwald Mysteries mogen ook.
Creatures waarop staat "Protection from white" mogen ook.

Let wel op met kaarten die Transformen in een kaart met een kleur die niet mag. Er staat geen mana symbool in de mana cost van de flip-side, maar die mogen dus niet.

Edit: Koffiemelk: Temple Garden mag niet, het heeft de basic land type Plains, dat betekent dat de kaart de ability {t}: Add {w} heeft.
 bijgewerkt door Blasty 5 jaren geleden
kdejong
5 jaren geleden
Okee duidelijk.

Bedankt voor de uitleg.!

Ik speel idd ook een Archangel Avacyn als commander dus daar zijn je kleuren .

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Check ook de Commander pagina met uitleg wat wel en niet mag .
AncientOne
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
(...)Maar mag een Windswept Heath dan ook niet of mag dit wel.? Er komen geen mana symbolen op voor en is een groen wit landje, (...)


Overigens is Windswept Heath natuurlijk een kleurloos landje, net als ALLE andere landjes (op Dryad Arbor na (dat is het enige gekleurde landje, die is nl. groen).
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top