Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Devotion

Galbatorix
4 jaren geleden
Met Theros Beyond Death is devotion weer terug van weggeweest, maar eigenlijk snap ik niet wat het nut ervan is en het staat ook niet bij de helpdesk.

Wat is nu precies het idee achter devotion? Kan een God pas aanvallen/blocken als de devotion hoog genoeg is of worden bepaalde abilities en triggers dan pas geldig? Of is het iets heel anders waar ik niet aan gedacht had?
LeKrutes
4 jaren geleden
Een god in theros is pas echt een god als er genoeg mensen naar hem/haar bidden. De devotion.

Als er geen mensen meer naar een god bid. Wordt hij weer een normale sterveling en is hij geen god meer.

Xenagos, the Reveler heeft dit precies andersom gedaan. Hij heeft genoeg mensen maar hem laten bidden waardoor hij Xenagos, God of Revels werdt.

Theros beyond death is eigenlijk ook een gevecht om de devotion. Heliod is ook bang dat niemand meer naar hem gaat bidden en hij zijn goddelijkheid verliest. Daardoor heeft hij Daxos, Blessed by the Sun opgeroepen om alle markeringen van de andere goden te verwijderen. Dit ligt niet goed bij de andere goden en die hebben elk hun eigen demigod opgeroepen. Bijvoorbeeld Anax, Hardened in the Forge.

Voor meer achtergrond over theros en devotion zie ook deze samenvatting:

https://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/theros-beyond-death-story-summary-2020-01-10
Dordledum
4 jaren geleden
Er is wel een Devotion- helpdesk pagina hoor. Volgens mij doel je ook meer op de ability-mechanics, dan de story?
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Stalkative
4 jaren geleden
De Theros Gods kunnen inderdaad pas aanvallen als je genoeg devotion hebt. Als je te weinig devotion hebt, is het namelijk geen creature (dan is het alleen maar een enchantment) en alleen creatures kunnen aanvallen of blocken. De activated en triggered abilities en de indestructible werken wel altijd, want daarvoor hoeft het geen creature te zijn.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top