Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Draft

Timsanity
4 jaren geleden
Hi,

We spelen wel eens een boosterdraft (als ik het goed heb, iedereen 3 boosters en doorgeven).
Je moet met 40 kaarten een deck maken.

Moet dat exact 40 kaarten zijn en de rest als side-board of mag je deck ook bestaan uit 45 kaarten bijvoorbeeld?
Dacht eerder een goede pagina gevonden te hebben, maar kan hem niet meer vinden op het grote web...

Thanks!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja, dat is Boosterdraft

Zie ook die pagina voor informatie

En nee, je deck hoeft niet exact 40 kaarten te zijn, de enige eis is dat je deck minimaal 40 kaarten is, dus 45 mag zeker. 60 ook als je wil .

Verder, als je toevallig een kaart 5 of meer keer hebt gedraft (hey, het zouden maar Relentless Rats of Faerie Miscreant zijn ) dan mag je die ook allemaal spelen. De "maximaal 4x in je deck" regel geldt niet tijdens boosterdraften.
Timsanity
4 jaren geleden
Nu zal dat zelden voorkomen dat je 5x een creature, instant of whatever pakt, maar goed om te weten.
Heel vaak denk ik... Laat ik maar wat value pakken, als ik toch al 27 goede kaarten heb waarmee ik een deckje kan bouwen
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat is absoluut een goede manier om te beginnen. Als je echt dieper wil duiken in draften dan moet je de set goed leren kennen, weten welke "archetypes" er zijn (dat zijn de decks die verstopt zitten in de set, bijvoorbeeld dat je in blauw/wit een goed deck met flyers kunt maken) en je daar wat op inlezen. Er zijn genoeg bronnen die er veel over praten of schrijven. Ik kan je de podcast Limited Resources van harte aanraden.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top