Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Drie vragen over spelregels kaarten

DeGeus
5 jaren geleden
Beste mensen, vanavond kwamen er ondanks de leuke potjes weer diverse 'discussies' naar voren, waaronder de volgende onduidelijkheden:

1) Als een speler met twee kaarten de 'aanval' inzet die als ability 'gain flying when dragon is on the field' hebben en voordat ik mijn blokkers inzet zijn dragon uitschakel met een instant, verliezen deze twee kaarten dan de fly ability tijdens de verdere aanval, of blijft deze bestaan tot nadat de damage is gedaan deze beurt? Was dit anders geweest als ik eerst 'no blockers' had verklaard (omdat ik niks met flying of reach had) en daarna pas zijn dragon zou uitschakelen?

2) is een andere Planeswalker ook een 'target player' voor de ability van 'Chandra Pyromaster (+1)?

3) Moet de betreffende speler bij Liliana, Untouched by Death (-3) nog steeds de betreffende mana betalen per zombiekaart uit zijn graveyard?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, alvast bedankt.
TheRobinros
5 jaren geleden
1) Het hangt er hier erg vanaf hoe de kaart precies verwoord is. Als de kaart "When ~ attacks, if you control a dragon, ~ gains flying until end of turn." heeft, ben je te laat. Je had de draak dan in zijn main phase, zijn beginning of combat step, of als die trigger nog op de stack ligt, moeten slopen. Als de creatures eenmaal flying hebben, geven ze niets meer om de draak. Als ze echter "~ has flying as long as you control a dragon." hebben, verliezen ze flying direct op het moment dat de draak wegvliegt. Als je dat in de declare attackers step doet, dus voor je blockers hebt gekozen, kan je met je non-flying en non-reach creatures blocken

2) Goede vraag! Sinds Dominaria moeten planeswalkers specifiek getarget worden op de kaart. Hiervoor was het zo dat je (non-combat)damage op players kon redirecten naar planeswalkers. Alle kaarten die dit eerst konden, waaronder Chandra, Pyromasters +1, hebben errata gehad en kunnen nu schade doen aan een planeswalker... Maar die planeswalker controlt geem creatures. Deze kaart is ondanks deze errata dus functioneel nog steeds anders. Ik weet niet precies of en hoe dat opgelost is... JUDGE!

3) Ja. Er staat namelijk niet dat het niet hoeft. Alleen dat je ze deze beurt ook vanuit je graveyard mag spelen. Als je een Rooftop Storm hebt liggen, is het natuurlijk een ander verhaal

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar zo niet, vraag vooral door! Ik ben wel benieuwd naar het antwoord op vraag 2
Morph
5 jaren geleden
1) De helppagina van de Combat Phase zal je hierin veel helpen!
De combat zelf bestaat uit verschillende stappen.
In dit geval kun je in de "Beginning of Combat" als tegenstander nog iets aan de "Fly ability" doen. In de Declare Attackers step krijgen ze flying, en houden ze dit voor de rest van de beurt.

2) Wederom staat op de Planeswalker pagina een heel mooi verhaal.
De regels van damage doen aan planeswalkers is gewijzigd. Voorheen had je te maken met redirect van damage. Tegenwoordig mag je als er staat "damage to player" ook lezen "Damage to player or planeswalker".

Ze hebben de bewoording aangepast, de officiële oracle tekst van chandra is dan tegenwoordig ook:
+1: Chandra, Pyromaster deals 1 damage to target player or planeswalker and 1 damage to up to one target creature that player or that planeswalker's controller controls. That creature can't block this turn.

3) Ja bij Liliana, Untouched by Death moet de mana cost nog betaald worden, vergelijk het met bijvoorbeeld de ultimate van Chandra Ablaze


Edit: Ge-ninjad...maar toch mooi dat je zelfs om 2 uur 's nachts binnen een half uur twee antwoorden hebt gekregen

 bijgewerkt door Morph 5 jaren geleden
DeGeus
5 jaren geleden
Oke duidelijk, bedankt beiden!

Kleine aanpassing, bij vraag 1 ging het dus om Kargan Dragonrider waarbij het 'vliegen' niet echt een te activeren ability is...
 bijgewerkt door DeGeus 5 jaren geleden (Kaartlinkjes kun je maken met [k]kaartnaam[/k] :))
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Leuk dat je deze vragen stelt!

Het is inderdaad vaak erg handig als je de specifieke kaarten linkt, want er zijn zoveel variaties . Bij Kargan Dragonrider is het zo dat hij ALLEEN Flying heeft als je een Dragon hebt liggen. Zodra je die niet meer hebt, verliest hij direct flying. Dus als je tegenstander met een vliegende Dragonrider aanvalt, maar je sloopt zijn enige draak, dan verliest hij direct flying en kun je hem met je creatures zonder flying of Reach blocken.

Maar als je zegt dat hij niet geblocked wordt, en daarna verliest hij flying, dan kun je niet meer blocken (want dat moment is al voorbij). Ik kan je van harte de eerder genoemde Combat Phase pagina eens door te lezen (en blijf vooral vragen stellen ).

De rest is volgens mij helder uitgelegd
DeGeus
5 jaren geleden
Oke, dus na het inzetten van de aanval kan deze specifieke kaart toch nog zijn 'vleugels' verliezen. Ik vind het vaak zo lastig te lezen, ik geloof alles...
nielsbap
5 jaren geleden
bedenk dat de dragonrider op de draak zit. als de draak in je vlucht dood gaat dan stort hij neer (en gaat dood, nee grapje) als hij dan nog niet voorbij de enemylines is kan hij nog geblocked worden. (flavor: ik heb altid gevonden dat als iets flying verliest dat het dan gedestroyed moet worden, omdat je neerstort)
MagnusMagicus
5 jaren geleden
@DeGeus: het gaat wennen, kan ik je verzekeren. Later kom je namelijk kaarten tegen die ongeveer hetzelfde doen, maar net anders. Maar dan klikt het sneller hoe het werkt. Zijn we allemaal doorheen gegaan

@nielsbap: niemand zegt toch dat hij ook daadwerkelijk in de lucht hangt op dat moment . Of wellicht is het zo'n goede piloot dat het een neerstortend iets nog goed op de grond kan krijgen . Plus, als alles qua flavor moest werken dan zou Magic compleet onspeelbaar zijn
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
10 uren geleden
Plus, als alles qua flavor moest werken dan zou Magic compleet onspeelbaar zijn


Zou wel lachen zijn, een potje "flavor correct" Magic
Dan hoef ik tenminste nooit meer bang te zijn dat mijn (flying!) Atraxa, Praetors' Voice geFatal Pushed wordt, of dat mijn Biogenic Ooze geTragic Sliped wordt, terwijl hij nota bene al glijdend door het leven gaat
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Inderdaad, maar elk Equipment dat je op de Ooze equipped is de volgende beurt wel kapot .
n4ppy
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
of dat mijn Biogenic Ooze geTragic Sliped wordt, terwijl hij nota bene al glijdend door het leven gaat

Daarom is de slip ook zo tragic
Magicfreak
5 jaren geleden
Lachen toch? Ik begin nu wel zin te krijgen om dit nog echt te proberen ook
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 12 posts
  • Laatste post Magicfreak 5 jaren geleden
  • Gemaakt door DeGeus 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top