Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Een Judge-apprentice wil oefenen!

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
14 minuten geleden
Als ik Armadillo Cloak op een gekickte Necravolver gooi. Krijg ik dan dubbel leven als hij dmg doet?


Zelfde vraag, maar dan Loxodon Warhammer in plaats van Armadillo Cloak.
Zelfde vraag, maar dan Aerial Responder in plaats van Necravolver.
Zelfde vraag, maar dan Arvad the Cursed en Behemoth Sledge ipv Armadillo Cloak en Necravolver.
DarthosOfMeletis
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
De tegenstander staat op 1 leven en heeft alleen een Champion of Arashin liggen naast wat mana open en twee kaarten op hand. Ik val hem aan met een Siren Stormtamer, een gejatte Talon Sliver door een Mind Control en een Mistform Ultimus equiped met een Horned Helm. Mijn tegenstander blocked de mistform ultimus met zijn Champion of Arashin.

Na het blocken speelt mijn tegenstander een Skulduggery met als target de talon sliver en zijn champion. Aangezien de siren toch doodgaat, betaal ik wel een blauwe mana om zijn ability te gebruiken. Daarop reageert de tegenstander door een Abzan Advantage te casten met mij als target. Verder gebeurt er niets meer, wat is de boardstate nadat de stack leeg is en op hoeveel levens staat mijn tegenstander dus aan het einde van deze combat?


Wauw, zoveel kaarten uit verschillende sets/blocks die nooit naast elkaar hebben bestaan in Standard. Found the Cube-enthousiast?
marcoboth
4 jaren geleden
De rest van de vragen gaan best goed, dus ik dacht dat een wat complexere misschien ook wel leuk is.
Reynaerd
4 jaren geleden
Mijn excuses, ik ben erg druk geweest afgelopen dagen. Ik zal er zo snel mogelijk naar kijken.
Progenitus2005
4 jaren geleden
Je tegenstander heeft Marauding Raptor en speelt een Polyraptor. De game wordt een draw, maar na het spel bedenk je je dat je een Lightning Bolt in je hand had. Mag je de game terugdraaien omdat je de loop kon stoppen, en zo ja, hoeveel Polyraptor heeft je tegenstander?
Reynaerd
4 jaren geleden
Oke, ik heb wat meer tijd, dus kom maar op!

Quote:
9 dagen geleden
De tegenstander staat op 1 leven en heeft alleen een Champion of Arashin liggen naast wat mana open en twee kaarten op hand. Ik val hem aan met een Siren Stormtamer, een gejatte Talon Sliver door een Mind Control en een Mistform Ultimus equiped met een Horned Helm. Mijn tegenstander blocked de mistform ultimus met zijn Champion of Arashin.

Na het blocken speelt mijn tegenstander een Skulduggery met als target de talon sliver en zijn champion. Aangezien de siren toch doodgaat, betaal ik wel een blauwe mana om zijn ability te gebruiken. Daarop reageert de tegenstander door een Abzan Advantage te casten met mij als target. Verder gebeurt er niets meer, wat is de boardstate nadat de stack leeg is en op hoeveel levens staat mijn tegenstander dus aan het einde van deze combat?


Siren Stormtamer is dood, laten we simpel beginnen. Nu gaan we het lastig maken door de Abzan Advantage:
Ten eerste moet je de Mind Control saccen. Dit zorgt ervoor dat de Talon Sliver direct terug gaat! Dit is namelijk een continuous effect en gaat meteen in werking! Daarna pas Bolster je, en krijgt de Sliver de +1/+1 counter. Nu gaan we naar de damage, en neemt je tegenstander 2 damage van de Mistform, terwijl hij 2 levens krijgt van zijn Champion. Zowel de Mistform als de Champion als je tegenstander zijn nu dood.


Quote:
8 dagen geleden
Quote:
8 dagen geleden
Als ik Armadillo Cloak op een gekickte Necravolver gooi. Krijg ik dan dubbel leven als hij dmg doet?


Zelfde vraag, maar dan Loxodon Warhammer in plaats van Armadillo Cloak.
Zelfde vraag, maar dan Aerial Responder in plaats van Necravolver.
Zelfde vraag, maar dan Arvad the Cursed en Behemoth Sledge ipv Armadillo Cloak en Necravolver.


Cloak + Volver: Ja, want het zijn 2 triggers! Er mag dus ook nog op gereageerd worden.
Warhammer + Volver: Ja, want Lifelink is niet hetzelfde als de trigger van de Volver. Je krijgt dus eerst levens via de Lifelink, daarna nog van de trigger.
Responder + Cloak: Ja, want dit werkt hetzelfde als hierboven.
Arvad + Sledge: Nee, want Lifelink stackt niet. Je krijgt dus 1x de levens van alle damage die Arvad doet.


Quote:
2 dagen geleden
Je tegenstander heeft Marauding Raptor en speelt een Polyraptor. De game wordt een draw, maar na het spel bedenk je je dat je een Lightning Bolt in je hand had. Mag je de game terugdraaien omdat je de loop kon stoppen, en zo ja, hoeveel Polyraptor heeft je tegenstander?


Nee helaas. Je kan een game nooit terugdraaien nadat deze is afgelopen.
TheRobinros
4 jaren geleden
Quote:
11 dagen geleden
Vraag 4:

Dit was echt een hele leuke! Even mijn notitieblock erbij gepakt voor het rekenen. Omdat deze zo leuk is, schrijf ik hem uit.

A valt aan met een 7/7 Double Strike & Trample. Deze wordt geblockt door een 4/4.
We nemen aan dat er maximale damage aan spelers wordt gedaan.
Na First Strike damage staat B op 6 levens, met dus een 7/7 Shadow, deze heeft 4 damage marked (effectief dus een 7/3)

Normal damage gaan we dan doen, en er wordt 4 damage op B gedaan, zodat hij op 2 levens komt. Zijn Shadow wordt nu een 11/11 met 7 damage marked, en overleeft het. A's Shadow gaat wel dood, en A heeft een groot probleem straks.

Waarom dit werkt, zie vraag 2.


Klopt dit? Ik kan met Trample toch kiezen om meer damage te assignen dan nodig is om een blocker te doden, als ik dat wil? Dus als ik met mijn 7/7 Double Strike Trample Death's Shadow aanval en die wordt geblockt door een 4/4 Death's Shadow, kan ik 6 damage op de Shadow assignen en 1 op de tegenstander, zodat de Shadow na First Strike damage een 5/5 is met 6 damage marked en dood gaat. En daarna sla ik de tegenstander nog een keer voor 7, waardoor hij naar 1 gaat. Weet niet of je de Death's Shadow-speler nou wel op 1 wil zetten, maar dat lijkt me een beter resultaat dan wat je eerst zei...
Reynaerd
4 jaren geleden
Klopt, daarin heb je helemaal gelijk! Ik zei ook:

Quote:
11 dagen geleden

We nemen aan dat er maximale damage aan spelers wordt gedaan.



Je mag dus inderdaad ook meer damage doen aan de Shadow, waardoor je een ander resultaat krijgt.
marcoboth
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Siren Stormtamer is dood, laten we simpel beginnen. Nu gaan we het lastig maken door de Abzan Advantage:
Ten eerste moet je de Mind Control saccen. Dit zorgt ervoor dat de Talon Sliver direct terug gaat! Dit is namelijk een continuous effect en gaat meteen in werking! Daarna pas Bolster je, en krijgt de Sliver de +1/+1 counter. Nu gaan we naar de damage, en neemt je tegenstander 2 damage van de Mistform, terwijl hij 2 levens krijgt van zijn Champion. Zowel de Mistform als de Champion als je tegenstander zijn nu dood.


De abzan advantage heb je goed door! Bij de rest speelt er ook nog meer mee. Even rustig de stack afwerken:

Bovenop:
Abzan advantage
Abilty Siren stormtamer, target skullduggery
Skullduggery, target talon sliver & champion.
Onderop

Als eerste de abzan advantage afwerken: Mind control gaat weg, talon sliver gaat terug naar de owner en krijgt inderdaad de bolster counter. Tijd om weer naar de stack te kijken:

Stack:
Bovenop
Siren stormtamer, target skullduggery
Skullduggery, target champion
Onderop

De talon sliver is van controller verandert en is geen legal target meer van skullduggery en verdwijnt dus als target. Vervolgens is het even de ability van siren stormtamer goed bekijken: Counter target spell that targets you or a creature you control. De huidige target voor skullduggery is zijn eigen champion. De siren stormtamer heeft daardoor nu een illegal target en de ability wordt gecounterd door de spellregels.

Stack:
Skullduggery, target champion.

De skullduggery doet zoveel mogelijk en geeft de champion +1/+1 zodat hij 4/3 wordt.

 bijgewerkt door marcoboth 4 jaren geleden
Reynaerd
4 jaren geleden
Oh ja, natuurlijk, switch controller maakt uit. In dat geval gaan de Mistform en Champion nog steeds dood, maar blijft je tegenstander op 1 leven staan.
Blizzardfox
4 jaren geleden
JUDGE!
Vraag (1):
Ik val aan met een Delver of Secrets, me tegenstander wilt voor damage een Fatal Push (zonder revolt) casten op mijn Delver. Als response cast ik een Mizzium Meddler om de Fatal Push te retargeten op mijn Mizzium Meddler.
Sterft mijn Mizzium Meddler?

Vraag (2):
Ik heb 10 instant/sorceries in mijn grafbak. Ik wil naar combat gaan met Pteramander die nog niet geadept is.
Mijn tegenstander wilt voor combat begint een Char casten op mijn Pteramander. Op response daarop wil ik voor mijn Pteramander adepten. Dan cast mijn tegenstander er nog een Char als response op de adept. Mag ik nou nog een keer de Adept abilty gebruiken als response op de tweede Char om me salamander vier +1/+1 counters te geven?


 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
Reynaerd
4 jaren geleden
Ah, wat vragen, interessant!

Quote:
4 uren geleden
JUDGE!
Vraag (1):
Ik val aan met een Delver of Secrets, me tegenstander wilt voor damage een Fatal Push (zonder revolt) casten op mijn Delver. Als response cast ik een Mizzium Meddler om de Fatal Push te retargeten op mijn Mizzium Meddler.
Sterft mijn Mizzium Meddler?


Nee, je Mizzium Meddler blijft leven. Dit komt omdat Fatal Push kijkt naar de Converted Mana Cost bij resolven. Je mag ook een creature met een CMC van 5 of hoger targeten, maar die wordt dan niet destroyed. Indien je tegenstander wel iets weet te Revolten voordat Fatal Push resolved, ben je de Meddler alsnog kwijt.

Quote:
4 uren geleden
Vraag (2):
Ik heb 10 instant/sorceries in mijn grafbak. Ik wil naar combat gaan met Pteramander die nog niet geadept is.
Mijn tegenstander wilt voor combat begint een Char casten op mijn Pteramander. Op response daarop wil ik voor mijn Pteramander adepten. Dan cast mijn tegenstander er nog een Char als response op de adept. Mag ik nou nog een keer de Adept abilty gebruiken als response op de tweede Char om me salamander vier +1/+1 counters te geven?


Ja, je mag een creature adspten zolang ie geen +1/+1 heeft, ook al ligt er een adept trigger op de stack. Echter, Adapt kijkt bij zowel activeren als resolven of er geen +1/+1 counters op het creature liggen. Liggen die er wel, gaat de Adapt-activatie niet door. Je Salamander gaat dus dood aan de dubbele Char.
Emisary121
4 jaren geleden
Laatst had ik een game waar ik Daretti, Scrap Savant tot 10 had gekregen dmv proliferate.
Nu wou ik de ult gebruiken.
1 van mijn opponents zat er aan te denken om Daretti op te blazen met een destroy spel zoals bijv. Hero's Downfall (weet niet meer welke kaart hij precies had maar iig destroy @ instant speed).

Wat gebeurd er nu dan? Gaat daretti zijn ult af en destroyed ie zichzelf of gaat de instant voor en gaat daretti dood aan de spell?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Je activeert de -10 van Daretti. Je legt de ability op de stack, verwijderd 10 loyalty counters, en dan ziet het spel een Planeswalker met 0 loyalty en legt die in de graveyard. Nu mag je tegenstander reageren. Zoals je ziet kan je tegenstander de Hero's Downfall niet eens meer casten op Daretti, want die is al dood . En nu krijg je het Emblem.

Stel je Daretti had 11 counters, dan haal je er 10 vanaf en mag je tegenstander reageren. Nu cast hij Hero's Downfall en Daretti legt het loodje, en daarna krijg je alsnog het Emblem.
Emisary121
4 jaren geleden
Dankjewel MagnusMagicus!
Dit dacht ik ook al maar wist het niet zeker omdat de spelers waar ik mee speelde er anders over dachten.

Planeswalkers abilitys gaan dus in feite altijd met instant speed?
Zijn ze wel tegen te houden met kaarten die activated abilitys counteren zoals Tale's End
nielsbap
4 jaren geleden
Emisary121 nee ze gaan niet op instant speed. planeswalker abilities zijn op sorcery speed. er is alleen niet een moment tussen het weghalen van de counters (en het in graveyard leggen van de planeswalker) en op de stack leggen van de ability. aangezien het counters weghalen (of erbij leggen) part of kost is. en part of kost gebruikt de stack niet als ik het me goed herinner.

zoals jij het zegt kan je dus als er een Lightning Bolt gecast op worden. een Daretti, Scrap Savant er op reageren met de +2 ability. in werkelijkheid zit het anders in mekaar. jij cast Daretti, Scrap Savant en het resolved. (stack leeg, jij priority) jij +2 daretti en hierdoor krijgt hij 5 loyalty. dan gaat de ability op de stack en hebben opponents de kans om iets te casten.
opponents hebben dus nooit de kans om iets te casten terwijl Daretti, Scrap Savant op 3 loyalty staat.

en ja de -10 is een activated ability en kan dus gecounterd worden door Tale's End (evenals de planeswalker zelf aangezien die legendary is)
 bijgewerkt door nielsbap 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Een Planeswalker ability kun je activeren alleen in je eigen beurt, in een main phase, wanneer de stack leeg is. Dus hetzelfde moment dat je ook een creature zou casten normaliter.
BluezamX
4 jaren geleden
Wel een voordeel is dat je altijd een ability af kan laten gaan van een Planeswalker. Als jij bijvoorbeeld Tibalt, Rakish Instigator speelt, heb jij zodra hij de battlefield entered priority. Dus kan je zijn ability activeren. Als die Ability op de stack ligt, dan pas kunnen opponents reageren.
Thedouwegames
4 jaren geleden
Om te reageren op je eerste post, als je in je beurt een activated/triggered ability af had gaan of een spel castte. kan die tegenstander reageren met een destroy spel op instant speed, en dan kan jij je planeswalker niet nog gebruiken.

Voor je 2e post, Nee, de planeswalker abilities gaan op sorceryspeed af. Planeswalkers zijn alleen als sorceryspeed te gebruiken(Behalve met Teferi, Temporal Archmage zijn emblem). Ze zijn zeker te counteren met een counter target activated ability, zoals Tale's End.

Btw, je kan op alles wat op de stack gaat reageren met een instant, ook als het ding zelf op sorceryspeed is.

Edit: had de pagina niet herladen. Zag niet dat er al 3 antwoorden waren.
 bijgewerkt door Thedouwegames 4 jaren geleden
Emisary121
4 jaren geleden
Yeah het is mij idd bekend dat je planeswalker alleen in eigen beurt kan activeren... mijn vraag was een beetje slecht geformuleerd xD
Maar de antwoorden zijn in ieder geval duidelijk! super bedankt!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top