Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Emry

xxyyxx
4 jaren geleden
Hoi.

Stel ik heb Emry, Lurker of the Loch liggen en wil met haar Stonecoil Serpent spelen. Kan ik dan alsnog x is 5 betalen of blijft dat 0. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld dan ook voor een Everflowing Chalice of niet? Want alternatieve cost Kan je wel/niet betalen?

Ben benieuwd, je komt toch altijd weer dingen tegen die ik iig niet snap ;

Edit: serpent en chalice dan wel casten via de Grave.
 bijgewerkt door xxyyxx 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Cast hier staat in ieder geval informatie

Ik ben niet zo ervaren in deze regels maar volgens mij gaat het zo:
Als je een spell cast (maakt niet uit vanuit welke zone, als het maar een legale zone is waaruit je kan casten op de moment), dan betaal je de manacost, dit houdt dus in dat jezelf kiest hoeveel x is bij je Stonecoil Serpent (zolang je da mana hebt). Aangezien je gewoon de mana moet uitgeven, je moet dus net doen alsof je het uit je hand cast, mag dus ook zoveel mana uitgeven aan de Everflowing Chalice als je wil
Blasty
4 jaren geleden
Je betaalt geen alternatieve cost voor de kaart, gewoon de mana cost (staat ook schuingedrukt op Emry).
Als iets zegt "You may cast that card without paying its mana cost" dan is X in die mana cost 0.

De Stonecoil Serpent en Everflowing Chalice mag je dus zoveel mana (en dus counters) in pompen als je kan.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat klopt helemaal! Emry laat je een artifact uit je graveyard casten, net alsof deze in je hand zou zitten. In je hand mag je bepalen wat is als je hem cast, en dat is hier niet anders. Dus als je een Stonecoil Serpent target met Emry en je wil die casten, dan kies je hoeveel X is, en dan betaal je zoveel mana en cast je hem en komt hij op de battlefield met zoveel +1/+1 counters.
xxyyxx
4 jaren geleden
Bedankt helemaal duidelijk!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 5 posts
  • Laatste post xxyyxx 4 jaren geleden
  • Gemaakt door xxyyxx 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top