Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

ETB triggers

Magicfreak
5 jaren geleden
Stel ik ben aan de beurt, en cast een Living Death. Mag ik dan kiezen in welke volgorde alle creatures enteren?
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Nee, ze enteren allemaal tegelijkertijd. Wat je WEL mag doen is de volgorde bepalen waarmee jouw ETB's op de stack gaan. Dus antwoord op de vraag die je denk ik eigenlijk wilde stellen: stel er komt een Solemn Simulacrum en Mulldrifter op de battlefield, mag je zelf bepalen welke ability je eerst wil doen.

Let wel, je tegenstanders mogen dat ook doen en hun abilities resolven eerst. De volgorde van abilities gaan in de volgorde Active Player, Non-Active Player (wordt vaak gerefereerd als APNAP) op de stack, dus eerst de jouwe, dan die van de speler links van je, dan de volgende speler (als die er is) etcetera. Vervolgens zullen de abilities van boven naar beneden resolven. Dat komt erop neer dat de abilities van de speler rechts van je als eerste zullen resolven en de jouwe als laatste.

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is geworden.

Waarschijnlijk staat er wel het een en ander op de volgende pagina: Stack
 bijgewerkt door robbertvanderkleij 5 jaren geleden
hallowman3
5 jaren geleden
Alle creatures komen er tegelijk in, wat wel mag is de volgorde van je eigen ETB triggers kiezen. In verband met de apnap ruling, active player non active player, gaan die van jouw eerst op de stack en jij kiest eerst al je targets, daarna gaat het in beurtvolgorde verder, die speler kiest al zijn targets etc. daarna gaan de triggers van degene die als laatste op de stack gelegd zijn resolven indien er geen reacties zijn. Je creatures kunnen elkaar ook targeten als je bijvoorbeeld een Aegis Angel en een ander creature terug haalt kan de angel het andere beestje indestructible maken. Een beest met Evolve zal groeien door je andere beesten omdat al je beesten elkaar ook het veld op zien komen.
Blasty
5 jaren geleden
@Hallowman3: Opmerking over Evolve: Deze ability heeft een "intervening if clause" dus checkt bij het resolven nog of de toughness van het creature kleiner is. Dus niet alle evolve triggers resolven altijd.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 4 posts
  • Laatste post Blasty 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Magicfreak 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top