Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

First Strike/ Deathtouch

Daretti388
4 jaren geleden
Ik dacht altijd dat first Strike en deathtouch een dodelijke combinatie was, vanwege het feit dat er eerst first Strike damage gedaan wordt, en met de Deathtouch is het dan meteen klaar. Maar laatst las ik een artikel ( ik zal hem nog even opzoeken) waarin stond dat dat niet zo was. Hoe zit het nou?

Edit: kan blijkbaar dat artikel niet delen.
 bijgewerkt door Daretti388 4 jaren geleden
nederland439
4 jaren geleden
In combat phase is het een dodelijke combi. Want Deathtouch zegt dat als dat creature minstens 1 damage doet het andere creature dood gaat. Met First Strike zorg je ervoor dat je tegenstanders creature al lethal damage heeft voordat deze damage heeft gedaan op jouw creature. Dit is natuurlijk alleen het geval als je tegenstander geen first strike of double strike heeft.

Deze combi is minder relevant bij fight kaarten omdat er dan geen combat steps zijn en ze tegelijkertijd damage doen aan elkaar. Deathtouch zorgt er dan nog steeds voor dat het andere creature dood gaat. Maar je hebt niet meer het voordeel van first strike
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Geen idee wat dat artikel zegt natuurlijk, maar wat nederland439 hierboven zegt is helemaal correct.
Daretti388
4 jaren geleden
OK, thx!
bartist
4 jaren geleden
Dat is waarom Ankle Shanker een enorm vervelende kaart kan zijn
Daretti388
4 jaren geleden
Ja, die vond ik dus ook zo goed
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top