Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Force of negation en Snapcaste mage flashback

vanmaanen
4 jaren geleden
Gisteren Modern gespeeld met blue white control tegen Death's shadow.

Op een cruciaal moment speel ik Snapcaster Mage - in de beurt van de tegenstander, met als doel zijn Temur Battle Rage te kunnen counteren, zou anders lethal zijn met zijn Death's Shadow namelijk.
Ik wil namelijk met Snapcaster's ability uit mijn graveyard een Force of Negation halen.

De mana cost kan ik niet betalen voor de Force of Negation maar het is mijn beurt niet, mag ik dan in plaats daarvan een blauwe kaart exilen uit mijn hand? Of kan dit alleen als ik echt 1 + 2 blauwe mana betaal?
Dordledum
4 jaren geleden
leuke vraag, mijn gut-feeling zegt dat het mag, maar of de regels het er mee eens zijn laat ik aan een judge.
vanmaanen
4 jaren geleden
Ik ook. Ben benieuwd. Ik kwam er dus niet goed uit, is dit nu een replacement effect, of een alternative cost... geen idee.

Judge!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Helaas, het kan niet. Zowel de alternatieve cost die de kaart zelf heeft als Flashback zijn beide alternative costs. En je kunt niet meerdere alternative costs combineren. Alleen als je de spell "gewoon" cast, mag je kiezen om de mana cost niet te betalen en in plaats daarvan een kaart te exilen.

Als je hem uit je graveyard cast met flashback, dan betaal je de mana cost ook helemaal niet, en kun je die alternative cost ook niet gebruiken.

Dus wat jij deed was allemaal legaal, alleen had je dan wel moeten betalen om hem uit je graveyard te casten.
vanmaanen
4 jaren geleden
oke bedankt. Helaas, maar is goed om te weten.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top