Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Frontline medic ability trigger

NLDJ
5 jaren geleden
Nu is mijn vraag :

Als Frontline Medic samen met Preeminent Captain en nog een random kaart aanvalt en je gebruikt de ability van Preeminent Captain en zet nog een soldier in de batllefield tapped en attacking, krijgt deze dan ook indestructible van Frontline Medic ?

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Thanks alvast ???
 bijgewerkt door NLDJ 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Ik reageer zo ff met het antwoord, maar eerst: als je een reactie typt, dan kun je de kaartnaam omringt zoals [k]kaartnaam[/k], dan krijg je een linkje naar de kaart op de site dan krijg je dus Frontline Medic en Preeminent Captain
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
NLDJ
5 jaren geleden
ahhh thanks ik was al aan het proberen om dat voor elkaar te krijgen
bartist
5 jaren geleden
zo'n vermoeden had ik al
Als je bij de vakjes kijkt onder het veld waar je een reactie kunt achterlaten, dan zie je een vakje waar wat een kaart moet voorstellen ( naast ). Als je daarop klikt, dan kun je ook kaarten zoeken en de link daarvan toevoegen.
NLDJ
5 jaren geleden
bijvoorbeeld ik val aan met Frontline Medic Preeminent Captain en nog een Preeminent Captain aan. En gebruik de ability van Preeminent Captain en er komt een Captain of the Watch bi... krijgt deze dan ook indestructable?
bartist
5 jaren geleden
De Frontline Medic controleert als je je aanvallers bepaald hebt met hoeveel creatures je aanvalt. Als het dan geen 3 creatures zijn, dan triggert de ability niet (zie Ability) omdat er niet aan de conditie voldaan word.
De ability van de Preeminent Captain gaat wel af, want je voldoet aan de conditie (hij valt aan). Dan mag je als z'n ability resolved een soldier uit je hand op het veld leggen. De controle voor de ability van de Frontline Medic is dan al geweest, dus je creatures krijgen niet alsnog indestructable.
Tudou
5 jaren geleden
Als je met drie creatures, waaronder een Frontline Medic en een Preeminent Captain aanvalt triggeren allebei de abilities. Jij mag als controller van beiden dan zelf bepalen in welke volgorde je ze op de stack legt.

Als je eerst de ability van Frontline Medic op de stack legt en dan die van Preeminent Captain dan zal die laatste eerst resolven. Je kan dus dan een Captain of the Watch in het spel brengen. Die heeft weer een eigen trigger die bovenop de stack gaat. Je krijgt dus dan 3 Soldier tokens. De tokens zijn overigens niet attacking maar de Captain of the Watch wel.

Vervolgens is de ability van de Frontline Medic aan de beurt en krijgen alle creatures aan jouw kant indestructible. Incluis de tokens en de Captain of the Watch.
 bijgewerkt door Tudou 5 jaren geleden (Typo)
bartist
5 jaren geleden
Tudou, je gaat fout met hoe de medic triggered. Als beide creatures aanvallen, dan zal de medic niet triggered omdat je niet met de medic en twee andere creatures aanvalt
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Je moet bij het declaren van de attacks 3 attackers kiezen, anders triggered de Battalion op de Frontline Medic niet. Als je dus iets op de battlefield legt met de trigger van Preeminent Captain gaat de Battalion niet af.
Tudou
5 jaren geleden
Bartist, er wordt volgens mij een scenario geschetst waar een Frontline Medic en twee Preeminent Captain's aanvallen. Dat zijn drie creatures. Als ik de post goed lees tenminste.

Maar goed, bij twee creatures zal de Battalion inderdaad niet triggeren. Bij drie creatures klopt mijn antwoord volgens mij.
Roks1983
5 jaren geleden
Volgens mij heeft Tudou gewoon gelijk. Als je aanvalt met Frontline Medic en 2x Preeminent Captain en met 1 van die captains een Captain of the Watch neerlegt, is het een kwestie van triggers stacken. Alles wat in het spel is voordat de ability van de Medic resolved wordt indestructible. Alles wat daarna komt niet.
 bijgewerkt door Roks1983 5 jaren geleden
NLDJ
5 jaren geleden
OK thanks voor mij is het redelijk duidelijk nu.
wanneer ik aanval met Frontline Medic Preeminent Captain en bvb Champion of the Parish en er komt een Captain of the Watch door middel van de ability van Preeminent Captain tap en attacking op de battlefield. dan krijgt Captain of the Watch indestructible van Frontline Medic omdat ik er voor gekozen heb dat deze nog op de stack lag.

Laatste vraag : Krijgen de aanvallende creatures dan ook nog vigilance van Captain of the Watch ? of blijven ze tapped zoals ze de aanval in gaan?

in iedergeval vele malen dank zo ver
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden (niet dubbelposten, edit je eigen post ajb.)
Tudou
5 jaren geleden
Blij dat het duidelijk is!

Op je laatste vraag:
Ja, je creatures krijgen vigilance maar ze waren al tapped van het aanvallen (als ze niet om een andere reden al vigilance hadden) en untappen niet ineens van het krijgen van vigilance. Ook de Captain of the Watch zelf komt tapped in het spel trouwens.
NLDJ
5 jaren geleden
Bedankt allemaal voor de moeite
 bijgewerkt door NLDJ 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Quote:
34 minuten geleden
Bartist, er wordt volgens mij een scenario geschetst waar een Frontline Medic en twee Preeminent Captain's aanvallen. Dat zijn drie creatures. Als ik de post goed lees tenminste.

Maar goed, bij twee creatures zal de Battalion inderdaad niet triggeren. Bij drie creatures klopt mijn antwoord volgens mij.


Oeps, mijn fout... Excuses
Tudou
5 jaren geleden
Quote:
19 minuten geleden

Oeps, mijn fout... Excuses


Geen punt natuurlijk!
nielsbap
5 jaren geleden
alleen de Frontline Medic krijgt geen vigilance (de volgende beurt) omdat het geen soldier is. voor de rest werkt alles
 bijgewerkt door nielsbap 5 jaren geleden
RonnieB
5 jaren geleden
Is het niet zo dat het niet uitmaakt in welke volgorde Frontline Medic getriggerd word?

de kaart zegt 'creatures you control are indestructable until end of turn'.
Is de speler dan niet de target, en zorgt dat er voor dat al zijn creatures indestructable worden tot eind van de beurt? Zelfs als je in 2nd main phase een creature speelt, zou ie ook nog indestructable hebben tot eind van de beurt?

Je moet er alleen voor zorgen dat er naast Frontline Medic nog 2 creatures aanvallen op het moment dat de ability getriggerd word.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Nee. Er is geen target, want de ability target niet. En alleen creatures die bij het resolven van de ability op de battlefield zijn, die zijn indestructible. Creatures die daarna op de battlefield komen zijn niet indestructible.
RonnieB
5 jaren geleden
Helder!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 20 posts
  • Laatste post RonnieB 5 jaren geleden
  • Gemaakt door NLDJ 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top