Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Ichthyomorphosis + andere aura

Twigwalker
4 jaren geleden
Mijn tegenstander heeft een Anax, Hardened in the Forge met daarop een Commanding Presence. Ik enchant Anax met Ichthyomorphosis. Hoe groot is Anax en welke abilities heeft hij?
Zelf denk ik 2/3 zonder abilities.
Dordledum
4 jaren geleden
Ik denk dat het in dit geval een 0/1 zonder abilities is omdat de Commanding Presence er al opzat. Als je de Commanding Presence na de Ichthyomorphosiscast is het een ander verhaal.

Maar ik weet het niet zeker.
Saint
4 jaren geleden
Nee, het is inderdaad een 2/3 zonder abilities.
Base power/toughness wordt overwritten door de Ichthyomorphosis maar power/toughness modifications zoals van de Commanding Presence blijven geldig.
Blasty
4 jaren geleden
Volgens mij gaat het zo via het Layer model:

Layer 6: Ability-adding effects, ability-removing effects, and effects that say an object can’t have an ability are applied.
Layer 7b: Effects that set power and/or toughness to a specific number or value are applied. Effects that refer to the base power and/or toughness of a creature apply in this layer.
Layer 7c: Effects that modify power and/or toughness (but don’t set power and/or toughness to a specific number or value) are applied.

De ability toevoegingen en verwijderingen zitten in dezelfde layer, dus het effect met de laatste timestamp geldt: Geen abilities dus.
In 7b wordt Anax op 0/1 gezet, maar in 7c worden die gebuffed naar 2/3.
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Nice
MagnusMagicus
4 jaren geleden
2/3 zonder abilities is inderdaad correct!

Vervolgvraag: je enchant Heliod, Sun-Crowned die een creature is omdat de Devotion to white 6 is van die speler met Ichthyomorphosis, en daarna daalt de Devotion to white van de Heliod speler naar 2. Wat gebeurt er?
Krabbel
4 jaren geleden
Aura valt eraf omdat Heliod geen creature meer is. Vermoed ik in ieder geval
Twigwalker
4 jaren geleden
Klopt volgens mij ook, aura valt eraf want Heliod is geen creature meer. Deze vraag heb ik bij de prerelease ook voorbij horen komen Nog een leuke op de prerelease was:

Ik speel The Akroan War en jat een beestje van de tegenstander. In zijn beurt speelt hij een The Akroan War en jat zijn beestje terug. Als ik in mijn beurt zijn The Akroan War kapot maak, wie krijgt het beestje dan? Antwoord was: ik. Want het control effect van mijn The Akroan War gaat nog steeds op.
BluezamX
4 jaren geleden
Aura blijft, omdat Heliod die ability verliest. Dus het is een 2/3
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het is een kwestie van layers . In layer 4 stopt Heliod met een creature zijn, en in layer 6 verliest hij al zijn abilities. Maar hij is dus al geen creature meer, dus de aura valt eraf.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top