Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

indestructible vraag no. ontelbaar

Hoozie
4 jaren geleden
Hallo,

Mijn vraag betreft het keyword, indestructible. Stel ik gebruik shock op een sliver overlord en vervolgens gebruik ik dismember op de sliver overlord, gaat het dan wel dood?
De ruling gaat ongeveer als volgt, ''Indestructible is an evergreen keyword ability. Indestructible permanents can't be destroyed by rules or effects.'.
En shock is een damage target kaart, geen destroy target kaart. Dus zou dismember hem na de shock dood maken.
Maar kan iemand mij een definitief antwoord op de vraag geven?
bartist
4 jaren geleden
Ik ken de situatie, deze heb ik namelijk in het begin ook fout gedaan.

Indestructible betekent dat een kaart niet dood kan gaan door "destroy"-effecten. Een Darksteel Relic kan dus niet kapot gemaakt worden door Vandalblast.
Als Indestructible op een creature zit, dan kan deze ook niet door schade (verkregen door kaarten als Shock of door combat).

In de situatie die jij omschrijft eindig je met een 2/2 (indestructible) Sliver Overlord met 2 schade. Hoewel de overlord evenveel schade heeft als zijn toughness, kan hij daaraan niet doodgaan door de Indestructible.
Stel je had een Dead Weight gecast in plaats van de shock, dan was de Sliver een 0/0. Dan gaat deze wel dood, omdat het niet toegestaan is dat een creature 0 of minder toughness heeft, ook al heeft deze indestructible.

Vooral vragen blijven stellen als het nog niet duidelijk is!
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Ter verduidelijking: een Shock maakt de toughness van een creature niet kleiner tot het einde van de beurt, hij geeft alleen damage. Een geShockte Siege Rhino gaat nog steeds dood aan Citywide Bust, al zou hij nog maar 3 damage kunnen hebben voor hij dood gaat. Een indestructible creature zou je nog zo veel damage als je wil op kunnen schieten, maar dat kan hij hebben. Als de toughness van een creature 0 of minder is, gaat hij wel sowieso stuk, of hij nou indestructible is of niet! Een Tragic Slip (met Morbid) kan dus een indestructible 7/7 slopen, en verder kan een Diabolic Edict dat ook en een Turn // Burn kan dat ook!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Check de Indestructible Helpdesk pagina ook voor veel info!

En om nog even een voorbeeld te geven:

Stel je hebt een 2/2 indestructible. Je Shockt hem. Wat gebeurt er? Nou, niks. Want het is een 2/2 met 2 damage.
Stel je hebt een 7/7 indestructible. Je Shockt hem. Wat gebeurt er? Nou, niks. Want het is een 7/7 met 2 damage.
Nu cast je op die 7/7 een Dismember. Het is nu een 2/2. Wat gebeurt er? Nou niks, want het is een 2/2 met 2 damage.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top