Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Island Sanctuary?

Stephan85
5 jaren geleden
Ik heb een vraag over deze kaart Island Sanctuary. Ik wil hem graag spelen in mijn Phelddagrif deck maar hoe werkt deze kaart als je meerdere kaarten mag rapen.

Bijv: Op het veld liggen Island Sanctuary, Dictate of Kruphix en een Font of Mythos. Hoeveel kaarten mag ik nu rapen 0 of 3?

BluezamX
5 jaren geleden
If you would draw a card during your draw step, instead you may skip that draw. If you do, until your next turn, you can’t be attacked except by creatures with flying and/or islandwalk.

Er staat "a card", dus ik ga er van uit dat je dit voor iedere draw afzonderlijk bepaald. Je kan dus ieder getal tussen 0 en 4 kiezen als je Dictate of Kruphix en Font of Mythos hebt liggen.

Btw, staat je deck recipe online? Ik ben zelf ook met een Phelddagrif deck bezig, zou graag zien wat jij er van hebt gemaakt!
Shish
5 jaren geleden
Ik denk dat je of 4 kaarten bij je draw phase moet rapen, want de Dictate of Kruphix en Font of Mythos zijn verplichtingen en geen "that player may...", of je gebruikt de Island Sanctuary, waarmee je een kaart rapen mee over slaat, dus dan moet je nog 3 kaarten rapen in plaats van vier.
 bijgewerkt door Shish 5 jaren geleden
BluezamX
5 jaren geleden
Ik denk dat je het meerdere keren mag activaten, het is tenslotte een activated ability
Shish
5 jaren geleden
Nee dat klopt dus niet, want onderaan de kaart staat dus dat je het maar één keer per beurt mag gebruiken en alleen tijdens je draw step. Daarom is het dus of 4 kaarten rapen en niet gebruiken of 3 kaarten rapen en wel gebruiken.
Blasty
5 jaren geleden
Lees altijd de officiele rules text zoals die eronder staat op de Bazaar of Magic, niet wat op het plaatje staat.
Er is geen activated ability, het is een static ability met een replacement effect. Bij iedere draw die je in je draw step zou doen, kun je kiezen die te vervangen, dan kan je vervolgens niet aangevallen worden behalve door creatures met flying of island walk.
Je mag dit meerdere keren doen maar dat heeft niet zoveel zin.

TL/DR: 3
 bijgewerkt door Blasty 5 jaren geleden
Shish
5 jaren geleden
Oh ja, dat klopt inderdaad, weer wat geleerd: de officiële rules text, foutje van mijn kant
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Uitleg van Blasty is helemaal correct!
Stephan85
5 jaren geleden
Bedankt voor de duidelijke uitleg

BluezamX Mijn deck staat niet op de bazaar maar op deckbox. Stuur maar een prive berichtje als je een linkje wilt
 bijgewerkt door Stephan85 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top