Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Living Wish in Commander event

Romero74
5 jaren geleden
Zijn Living Wish en uiteraard de andere wishes toegestaan tijdens Commander events bij BOM? Ik had begrepen dat je kiest uit een SB van 10 kaarten in dezelfde kleuren als je general.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Nee, Commander heeft geen sideboard. Er is een optionele regel waarin je een sideboard kunt gebruiken, maar die wordt op de Bazaar (en überhaupt in het algemeen) niet gebruikt. Je mag ze spelen, maar een Wish doet extreem weinig in Commander .
BuidingMage
5 jaren geleden
Volgens de Commander pagina mag het niet:

Quote:
Verder werken abilities die refereren naar andere kaarten buiten het spel (Wishes (Cunning Wish, etc), Spawnsire of Ulamog, Research (Research // Development), Ring of Ma'ruf) werken niet in Commander, behalve als de optionele sideboard regel gebruikt wordt, waarbij je een 10 kaarten sideboard mag hebben. Als je die regel gebruikt, kunnen deze kaarten gebruik maken van dit sideboard.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Dat is toch wat ik zei?

Je mag wel een Living Wish spelen en casten, maar je kunt er dus niets mee opzoeken. Tenzij je die optionele sideboard regel gebruikt. Maar dat doen we op de Bazaar niet, en ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat wel doet .
BlackDahlia
5 jaren geleden
Onderling met vrienden kun je natuurlijk afspraken maken die buiten de regels treden.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ja, ik heb het verder niet over huisregels, dan kun je doen wat je wil natuurlijk . Maar dit is niet eens buiten de regels dan, het is een optionele regel gaan gebruiken
Romero74
5 jaren geleden
Hahaha ja bij mijn vriendengroep is bijna alles toegestaan. Dus als ik een Golden Wish speel in commander pak ik mijn ruilmap er bewoon bij
felletje
5 jaren geleden
Beetje oude koeien uit de sloot halen, maar ik heb een beetje onderzoek gedaan. Vanuit een comprehensive ruleset point of view, dus de spelregels zoals ze zijn geschreven door wizards, zou het toegestaan zijn wish kaarten als intended te spelen.

Als men een in een sancioned event speelt, waarin dus je DCI nummer van toepassing is, worden toernooiregels toegepast. In de toernooiregels wordt de regel "outside the game" vervangen door "from your sideboard". Er wordt vaak gezegd omdat je geen sideboard hebt in EDH, kan je die niet gebruiken.

Het refereren naar deze regels, en al helemaal voor een EDH toernooi, vind ik echter vreemd. Bij toernooiregels, en de magic regels in het algemeen, mag je namelijk altijd een sideboard hebben, en staat gebruik toe. EDH heeft geen regel tegen het hebben van een sideboard, alleen EDH heeft geen moment om normaal gebruik te mogen maken van je sideboard. De games zijn ten minste best of 1. Dus in dit opzicht, zou je een sideboard mogen hebben, en alleen gebruiken voor wish kaarten.

Maar, at the end of the day, zijn de officiële commander regels niet bepaald door wizards, maar door de mtgcommander.net website, waarin staat:

Quote:

13. Abilities which refer to other cards owned outside the game (Wishes, Spawnsire, Research, Ring of Ma'ruf) do not function in Commander without prior agreement on their scope from the playgroup


En here ya go. Short story, je dient aan het begin van de event met de speelgroep afspraken te maken, en komt het neer op de regels van de speeltafel. Zo niet, werkt het effect niet. Natuurlijk als je alles volgens het boekje wilt doen, zonder huisregels.

Hoop hiermee geholpen te hebben!

Felix
 bijgewerkt door felletje 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post felletje 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Romero74 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top