Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Mana-dork tappen en mana niet gebruiken

Wodi!
2 jaren geleden
In mijn Thantis, the Warweaver commander deck heb ik wat mana-dorks. Nou zijn dit meestal niet de allerbeste aanvallers. Mag ik de mana-dorks tappen voor floating mana en die mana dan niet gebruiken. Alleen om zo te zorgen dat de mana-dorks getapt zijn en niet verplicht hoeven aan te vallen? Ik kom nog uit de tijd van manaburn, dus geen idee of dit nu is toegestaan.
Left4Doner
2 jaren geleden
Dit is zeker toegestaan
TheRobinros
2 jaren geleden
Ja, dat mag!

Handig trucje, als je tegenstander een Thantis, the Warweaver heeft: Crew vraagt specifiek om "at least" zoveel power. Je mag dus je hele leger tappen om een [k]Looter Scooter[/k]Smuggler's Copter te crewen, zodat ze niet aan hoeven te vallen... en vervolgens de Copter zichzelf laten crewen, zodat hij niet aan hoeft te vallen!
Wodi!
2 jaren geleden
Bedankt voor de reacties.

Goede tip ook van dat crew. Ik ga maar eens op zoek naar één of meerdere kaarten met crew en synergy met mijn deck.
Archranex
2 jaren geleden
Vehicles kunnen vanaf Kamigawa zichzelf niet meer crewen, die regel is aangepast.

Bron: https://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/comprehensive-rules-changes-2022-02-09

Meer bepaald dit stukje uit het artikel gaat hierover:
"VEHICLES
702.122A
This is the rule for the crew ability. A lot of players may not have realized that Vehicles, once animated, could technically crew themselves. This is not only unintuitive but also pretty scary for people like me who don't trust self-driving cars. A one-word change to this rule now prevents players from being able to do this."

Gewoon even een heads-up aangezien dat hier wel relevant leek
TheRobinros
2 jaren geleden
Wuuuutt, wat flauw! Je hoeft toch helemaal niet bang te zijn voor self-driving cars, aangezien die het al veel te druk hebben met zichzelf besturen?
Wodi!
2 jaren geleden
Dan moet ik maar een groot gevaarlijk vehicle vinden om gecrewd te worden. Als die dan toch moet aanvallen.

In lijn met mijn eerdere vraag. Stel ik heb een vehicle met crew 3, mag ik dan creatures met totaal power 2 tappen, waarmee ik dus niet de crew vereiste haal, maar dat ze wel getapt zijn? Of moet je altijd tenminste de crew waarde halen?
TheRobinros
2 jaren geleden
Ja, je moet wel minstens de crew-waarde halen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post TheRobinros 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Wodi! 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top