Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Mana vraag

DeGeus
5 jaren geleden
Werkt een 'red creature spells cost 1 less' ability alleen voor mono red creatures of ook voor multi-color creatures met daarin rode mana?
Shish
5 jaren geleden
Ook voor creatures met andere kleur mana naast rood, zolang rood er maar wel tussen staat. Dus als een creature normaal kost, geld het dus wel, en wordt het nog maar
 bijgewerkt door Shish 5 jaren geleden
TheRobinros
5 jaren geleden
En ook Sphinx of the Guildpact wordt goedkoper, al heeft die geen in zijn mana cost! Ghostfire echter niet, maar die heeft hem dan juist weer wel! En Painter's Servant op rood maakt iedere spell in je deck dan goedkoper
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ok, maar laten we nu vooral even de vraag beantwoorden en het niet nog moeilijker maken dan het al is

Het antwoord is dus: ja, het werkt ook op multicolored creatures. Ik gok dat je het hebt over Hazoret's Monument. Die vraagt aan het creature dat je wil casten: ben jij rood? En als het bijvoorbeeld een Frenzied Arynx is, dan zegt die: ja. Dus wordt hij goedkoper.

Wat TheRobinRos zegt is dat de kleur niet alleen afhankelijk is van de kleuren mana in de mana cost, maar ook van abilities die zeggen welke kleur een kaart is. Zo is Sphinx of the Guildpact dus wit, blauw, zwart, rood en groen, ook al kost hij alleen kleurloze mana om te casten. Een Barrage Tyrant krijgt dus geen korting, want ondanks dat hij in de mana cost heeft, heeft hij de Devoid ability die hem kleurloos maakt. Maar dat zijn wel de uitzonderingen op de regel, daar zou ik me niet al te druk over maken .
DeGeus
5 jaren geleden
Oke duidelijk, bedankt!
Magicfreak
5 jaren geleden
@TheRobinros, Ghostfire zou sowieso niet kunnen, want het is geen creature he?
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
TheRobinros
5 jaren geleden
Ik miste het creature-deel een beetje... Ruby Medallion in plaats van Hazoret's Monument dan maar?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top