Mind Flayer + kicker

LadyLegendary
1 maand geleden
Kan iemand ons de uitleg geven over deze kaarten. Wij komen er zelf niet uit.

Wie kan ons dit op Nijntje niveau (!) uitleggen, we zijn hele beginners in MTG. En wachten tot de beginners avond op 1 september duurt ons de lang ]

Mind Flayer: '...gain control of target creature for as long as you control Mind Flayer.'
Hoe werkt dat in de praktijk? We hebben geen idee.

Instant Might of Marusa: Een instant verdwijnt toch na je beurt naar de graveyeart?
Wanneer betaal je de extra mana?
Wanneer gebeurt dit:…'if this spell was kicked'?

Dank je wel alvast.

PS hoe kan ik deze forum naam Luka2796 wijzigen?

Peet en Lydia
 bijgewerkt door LadyLegendary 1 maand geleden (toevoeging )
Blasty
1 maand geleden
Mind Flayer: Je jat een creature! Dit kan elk creature op tafel zijn, dus ook die van je tegenstander.
Je krijgt controle, dus het creature komt bij jouw leger te liggen, samen met alles dat op die creature lag (aura's, counters). Als het creature getapt was, dan blijft ie getapt, tot aan jouw untap step(zie Begin Phase)
Let op: het creature kan niet meteen aanvallen of tappen tenzij het Haste heeft, omdat ie niet de hele beurt onder jouw controle is geweest, in de beurt dat je hem jat.
Zodra de Flayer de battlefield verlaat (hij Dies, gaat naar Exile of de Hand etc., dan gaat hey gejatte creature meteen terug, en gelden ook weer bovenstaande aandachtspunten.

Kicker kun je hier lezen in het linkje, het gebeurt allemaal terwijl je de spell Cast. Lees dat aandachtig door, en laat ons weten of je nog vragen hebt!
Lavinius
1 maand geleden
De Mind Flayer:
Het controle krijgen van een creature. Wanneer deze kaart in het spel komt, dan mag je een creature "stelen". Om dat te doen, neem je een kaart van het speelveld van je tegenstander, en leg je die bij jezelf. Dus jij alleen kan er nu mee aanvallen, blokken en abilities gebruiken. Wanneer deze kaart het spel uit zou gaan, dan moet de kaart terug naar het speelveld van de tegenstander. Jij verliest dus de controle van die creature.
Als jij controle zou krijgen van een creature, dan kan hij de eerste beurt niet aanvallen en abilities gebruiken.
Als het spel gedaan zou zijn, en de kaart nog bij jou op het veld ligt, moet hij sowieso terug naar de oorspronkelijke controller.

De Might of Murasa:
Kicker. Dat is een extra kost die je betaalt bij het spelen van de kaart, het "casten" dus. Deze heeft kicker . Dat wil zeggen dat als je naast de oorspronkelijke kost, ook nog eens extra die drie mana betaalt, dat de spell (kaart die je speelt) "kicked" wordt. Dit kan je maar 1maal per spell doen. Je kan de kaart ook niet kicken, en gewoon de betalen. Dan gebeurt er in dit geval: "Target creature gets +3/+3 until end of turn"
Als je de extra kost wil betalen, en in dit geval 5 mana moet tappen (), gebeurt er iets anders: "Target creature gets +5/+5 until end of turn"
En ja, instants verdwijnen meteen naar de graveyard.
Als je nog vragen hebt of het niet zo duidelijk was, we kunnen je hier allen helpen!

Edit: Ninja'ed !
 bijgewerkt door Lavinius 1 maand geleden
TheRobinros
1 maand geleden
Quote:
1 uur geleden
Kan iemand ons de uitleg geven over deze kaarten. Wij komen er zelf niet uit (...) En wachten tot de beginners avond op 1 september duurt ons de lang ]

Gelukkig is daar een prachtig forum voor! Wacht zeker niet op zo'n beginnersavond (al is het zeker wel gezellig om daar óók heen te gaan ) maar stel je vragen gewoon hier. We hebben allemaal eens het spel moeten leren en vragen stellen mag altijd, zeker over een spel met zo veel regels en uitzonderingen en moeilijke interacties als Magic. Een hele hoop leden op het forum beantwoorden ze met alle plezier. Ook en vooral voor toekomstige lezers: schroom niet!

Daarnaast nog een tip: Het kan misschien leuker zijn om, als je ergens niet uitkomt, gewoon door te spelen hoe je denkt dat het zou werken, je vraag op te schrijven en de vragen later online te stellen. Dan gaat het tempo van het spelletje wat omhoog en kan je meer Magic spelen zonder onderbroken te worden, en zo lang je aan de keukentafel een leuke avond hebt met elkaar en wat stukjes karton, is het op de korte termijn niet zo belangrijk wat de precieze regels zijn en hoe het spel nou eigenlijk écht werkt, toch?
LadyLegendary
1 maand geleden
Dank je wel voor de duidelijke uitleg. We snappen het helemaal. Super!
Blasty
1 maand geleden
Quote:
21 uren geleden

PS hoe kan ik deze forum naam Luka2796 wijzigen?

Peet en Lydia

Ik denk dat je even MagnusMagicus een berichtje kan sturen hierover, of anders info @ bazaarofmagic.nl mailen.
MagnusMagicus
1 maand geleden
Hoi!

Ten eerste: van harte welkom op het forum van Bazaar of Magic, en bij het beste spel ter wereld

Geweldig om te zien hoe jullie al begonnen zijn, en we helpen jullie ook met veel plezier verder met alle vragen die je kunt bedenken! Aarzel vooral niet om wat dan ook te vragen, maakt niet uit of het is om te vragen hoe Flying werkt, of hoe Layers werken (trust me, daar niet beginnen ), maakt niet uit!

Ik kan inderdaad een username aanpassen. Dat doe ik in principe niet zomaar om een beetje te zorgen dat je weet wie wie is, maar een automatisch gegenereerde username is geen probleem . Stuur me inderdaad een berichtje, dan pas ik hem voor je aan!
LadyLegendary
1 maand geleden
Dank je wel Magnus, voor je berichtje.
Zou ik hem kunnen wijzigen naar LadyLegendary?

Dank je wel alvast.

We zullen zeker vragen blijven stellen. Fijn dat dit Forum open staat voor beginnersvragen
axlar
1 maand geleden
Welkom Peet en Lydia!
MagnusMagicus
1 maand geleden
HEAR HEAR! Vanaf heden staat Luka2796 bekend als LadyLegendary! Zegt het voort!
bartist
1 maand geleden
All hail LadyLegendary!
All hail Peet & Lydia!!
HUZZAH!
Blasty
1 maand geleden
Welkom LadyLegendary
LadyLegendary
1 maand geleden
Dank jullie wel
LadyLegendary
1 maand geleden
Ik heb toch even even een vraagje over de Kicker.

Bij de eerste Main phase had ik vanavond deze instant gebruikt tegen een spell (+3/+3) zonder gebruik te maken van de kicker.

Ik neem aan dat deze kaart direct naar de graveyard gaat.
Of mag ik in de combat altijd nog beslissen om de kicker van deze kaart te gebruiken om mijn creature te verhogen met +5/+5?
Maar dat zal te mooi zijn...
 bijgewerkt door LadyLegendary 1 maand geleden (Herziene tekst)
TheRobinros
1 maand geleden
Een soort van allebei

Kicker zegt specifiek "as you cast this spell." Dus wanneer je besluit Might of Murasa te spelen, moet je ook meteen besluiten of je hem gaat kicken of niet. Eens besloten, blijft besloten, dus in jouw situatie is het antwoord: Nee, dat kan niet.

Maaaaar... Might of Murasa is een instant. Dat betekent grofweg dat je die op ieder moment dat je wil kan spelen. Als je hem niet in je main phase cast, maar tijdens combat, kan je hem dus gebruiken om een grote blocker te slopen (als je een 2/2 hebt die geblockt wordt door een 6/6, kan je 2/2 +5/+5 geven en overleeft hij het en gaat de 6/6 dood) of om zomaar 5 extra damage te doen als je attacker niet geblockt wordt.

Oftewel: Wat je wil, kan wel, maar niet als je de kaart tijdens je main phase speelt. Instants zijn erg goed omdat ze qua timing heel flexibel zijn
LadyLegendary
1 maand geleden
@TheRobinros, dank je wel voor je duidelijk antwoord.

Fijn, die extra tip over die extra 5 damage als mijn attacker niet geblockt wordt. Dat is een action waar wij nog helemaal niet aan gedacht zouden hebben. Weer wat wijzer (en sterker) geworden.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal AfterPay Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL