murder instant in combat

yoyojoosie
9 dagen geleden
Hallo Mensen,

ik heb een vraag na recentelijk magic arena gespeelt te hebben.
in mijn playgroep als iemand aanvalt in combat en iemand speelt een murder of andere destroy of exile instant na blocker declare.
doet het creature die aanvalt dan damage naar de player als de blocking creature gedestroyed is
in magic online valt hij niet de player aan omdat hij geblokt is maar de blocker weg is en geen aanval target meer heeft.
welke van deze 2 is correct?

veel dank alvast voor het lezen en de mogelijke hulp.
bartist
9 dagen geleden
De laatste. Een geblockte creature blijft geblockt, zelfs als de blocker er niet meer is.
Als je creature Trample heeft, dan gaat de schade wel door. Dit is de reden dat trample er speciaal bij staat op Ride Down
 bijgewerkt door bartist 9 dagen geleden
n4ppy
9 dagen geleden
Hoi,

Een creature die blocked wordt blijft blocked ook als de blocking creature om wat voor reden dan ook weg gaat.

De uitzondering is als de attacking creature Trample heeft dan komt de damage wel door.

(double damage hulp )
 bijgewerkt door n4ppy 9 dagen geleden
TheRobinros
9 dagen geleden
Curtain of Light doet dat ook: hij maakt een creature geblockt. Dan in de damage-step, verdeelt het aanvallende creature damage over alle blockers, gelijk aan zijn power. Maar omdat er geen blockers zijn doet hij dus helemaal geen schade. Als hij trample had gehad, mocht hij inderdaad alle damage die hij over had (alle damage dus) op de defending player doen.
Koendert
9 dagen geleden
Quote:
1 uur geleden
Hallo Mensen,

ik heb een vraag na recentelijk magic arena gespeelt te hebben.
in mijn playgroep als iemand aanvalt in combat en iemand speelt een murder of andere destroy of exile instant na blocker declare.
doet het creature die aanvalt dan damage naar de player als de blocking creature gedestroyed is
in magic online valt hij niet de player aan omdat hij geblokt is maar de blocker weg is en geen aanval target meer heeft.
welke van deze 2 is correct?

veel dank alvast voor het lezen en de mogelijke hulp.

vroeger was dit wel zo dat als je de blocker weg haalde dat de damage dan door ging, toen ging de damage nog op stack.
MagnusMagicus
9 dagen geleden
Wat Koendert zegt klopt, maar negeer het als je niet weet wat hij bedoelt . De spelregels zijn een aantal maal aangepast in het verleden, maar dat is niet relevant voor deze vraag (behalve als je dacht dat het vroeger dus anders werkte ).

Is het antwoord nu ook duidelijk voor je? Zo niet: doorvragen
Magicfreak
8 dagen geleden
Quote:
19 uren geleden
Hallo Mensen,

ik heb een vraag na recentelijk magic arena gespeelt te hebben.
in mijn playgroep als iemand aanvalt in combat en iemand speelt een murder of andere destroy of exile instant na blocker declare.
doet het creature die aanvalt dan damage naar de player als de blocking creature gedestroyed is
in magic online valt hij niet de player aan omdat hij geblokt is maar de blocker weg is en geen aanval target meer heeft.
welke van deze 2 is correct?

veel dank alvast voor het lezen en de mogelijke hulp.



Onthoudt: magic Arena heeft altijd gelijk
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top