Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Mutate vs Reconfigure

Justian2002
2 jaren geleden
Ik ben bezig een Runo Stromkirk sea creatures deck te maken en was dus tussen de Kamigawa kaarten aan t kijken of daar nog iets in zat dat wellicht nuttig zou zijn.
Toen stuite ik op de kaart Acquisition Octopus. Omdat het, naast een equipment, nog steeds een Octopus is, ligt hier de synergie ook hoog.
Maar, nu komt mijn vraag ook, ik had al een Sea-Dasher Octopus in mijn deck zitten. Deze heeft vrijwel dezelfde powers als Acquisition, maar dan vermomd in een Mutate. Ik vroeg mij dus ook af, welke kaart een beter effect heeft: is het de Mutate of de Reconfigure dat het beste werkt?

Qua mana kosten maakt het niet veel uit, aangezien ze beide even duur zijn om te casten en om te reconfiguren/mutaten
axlar
2 jaren geleden
Mutate is een of/of cost: of je cast de kaart, of je mutate de kaart op of onder een andere kaart.
Reconfigure moet je eerst de kaart casten en daarna pas de reconfigure betalen.

Een mutate gaat mee richting graveyard als de creature doodgaat een reconfigured niet omdat het op dat moment als equipment behandeld wordt.

Beide zaken kunnen het tempo bepalen en voor en nadelen hebben voor jouw deck en strategie.

Daarbij zit je al in blauw waar kaartdraw veelvuldig voorkomt, dus wellicht niet eens nodig via zo’n effect?
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
Cobaltius
2 jaren geleden
Vanwege hoe de Krothuss, Lord of the Deep kant van Runo Stromkirk werkt, denk ik dat de mutate beter is. Omdat Sea-Dasher Octopus een 2/2 is, mutate je hem waarschijnlijk onder een andere Kraken, Leviathan, Octopus, of Serpent. Dan maakt het eigenlijk niet uit dat het een Octopus is (een mutated creature heeft alleen de creature type van de bovenste kaart).

Wat belangrijk is, is dat als je tokens maakt die een copy zijn van een muted creature, dan wordt de token een copy van de bovenste kaart, met alle abilities van de kaarten eronder.

Daarom is Sea-Dasher Octopus waarschijnlijk beter in je deck. Acquisition Octopus is alleen beter als je speelt in een groep die veel board wipes speelt, omdat ze niet opgeblazen worden als ze equipped zijn.
Justian2002
2 jaren geleden
Of ik neem ze allebei hahaha
Heb nog een gaatje gevonden om ze allebei te kunnen gebruiken

Maar in ieder geval bedankt voor de hulp
 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top