Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Planeswalker beschermen door te blocken

InouDelphine
5 jaren geleden
Als je Planeswalker direct wordt aangevallen door een ander speler, kun je deze dan beschermen door met andere creatures die je op de battlefield hebt liggen te blocken?

Misschien een hele suffe vraag, hoor, maar ooit heb ik MTG geleerd van een speler die nog Magic speelde vóórdat de Planeswalkers bestonden. Ik probeerde dan altijd krampachtig mijn Planeswalker de plussen om deze minder kwestbaar te maken, maar veelal werd mijn Planeswalker al snel weer gekilled door mijn tegenstander.

Op YouTube meende ik nu te zien dat je wel degelijk andere creatures te gebruiken om jouw Planeswalker te beschermen.
Kalitas
5 jaren geleden
Ja, dat kan.

Ook als je iemand aanvalt die planeswalkers op de battlefield heeft liggen, mag je per creature kiezen of je je opponent aanvalt of een planeswalker.
InouDelphine
5 jaren geleden
Dank je wel, Kalitas!

Ja, dat wist ik wel, maar dacht dus dat een Planeswalker alleen zou overleven als er nog Loyalty-punten overbleven na de aanval.

Weet ik nu meteen dat ik daar met de volgorde van plaatsing van creatures op het battlefield rekening kan/moet houden.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Er is geen volgorde van creatures op de battlefield, ik ben benieuwd wat je daarmee precies bedoelt .

En als een Planeswalker geen loyalty counters meer heeft, gaat hij inderdaad naar de graveyard.

Wellicht dat een voorbeeld verhelderend is. Stel jij hebt Jace Beleren met 5 loyalty counters liggen en een Runeclaw Bear.

Ik ga aanvallen. Ik val met een Hill Giant je Jace aan en met een Grizzly Bears jou.

Nu mag jij blocken. Je kunt kiezen:
- Niet blocken. Dan krijgt Jace 3 damage en die verliest daardoor 3 loyalty counters en jij krijgt 2 damage.
- De Giant blocken. Dan krijgt Jace geen damage en jij 2. De Giant maakt de Bear dood.
- De Bears blocken. Jace krijgt 3 damage en verliest daardoor 3 loyalty en de Bears slopen elkaar.

Dus een tegenstander moet specifiek zeggen dat hij met een bepaald creature een bepaalde Planeswalker aanvalt. Als hij niets zegt, dan betekent dat automatisch dat hij jou aanvalt. En jij mag kiezen of en hoe je blockt, en als je een creature blockt dat een Planeswalker aanvalt dan krijgt de Planeswalker dus geen damage.

Is dit helder zo? Anders doorvragen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top