Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Planetarium of wan shi tong copy?

Sjansemaa
26 dagen geleden
Hi fellow gatherers of magic!

Een vraagje vanuit mijn kant
Stel ik heb The Sixth Doctor op de battlefield en ik cast Planetarium of Wan Shi Tong.
Dan krijg ik een non legendary copy.
Vraag1;
Kan ik beide planetariums afzonderlijk in mijn beurt gebruiken voor de scry, casten without paying?
Vraag2;
Als ik tijdens de beurt van mijn tegenstander scry, mag ik dan een creature card op deze manier casten without paying? Zonder dat die creature of iets anders ze flash geeft
Vraag3:
Bijna hetzelfde laken in pak.
Mocht ik van the sixth doctor een non legendary copy hebben en het orgineel. En ik cast planetarium, krijg ik er dan 3? Of gaat die ability (ook) maar 1 keer in?

Groeten
Stass
 bijgewerkt door Sjansemaa 26 dagen geleden
Cobaltius
26 dagen geleden
In Magic tellen abilities die het zelfde zijn op aparte game objecten als verschillende abilities.

Vraag1:
Als je twee planetariums hebt en je doet een scry of survail, dan krijg je twee "Whenever you scry or surveil, look at the top card of your library. You may cast that card without paying its mana cost. Do this only once each turn." triggers. Of je door deze trigger een kaart hebt gecast wordt apart bijgehouden. Je kan dus twee keer per beurt iets op zo'n manier casten.

Vraag2:
Ja. Als een ability zegt dat je iets mag casten maar niet zegt wanneer, dan mag je hem meteen casten zelfs als dat vanwege timing restrictions normaal niet kan. De ruling op planetarium zegt:
"Planetarium of Wan Shi Tong's triggered ability allows you to cast the top card of your library during the resolution of the ability. It doesn't allow you to wait and cast the card later. "

Vraag3:
Als je twee The Sixth Doctors hebt en je cast een historic spell, dan krijg je twee "Whenever you cast a historic spell, copy it, except the copy isn’t legendary. This ability triggers only once each turn." triggers en krijg je dus twee copies + de originele.

PS:
Voor planetarium is deze ruling ook handig om goed te begrijpen: "Once you choose to cast the top card of your library, Planetarium of Wan Shi Tong's ability won't trigger again that turn. " want dat betekent dat als je niet iets cast met de trigger, dat ie dan wel blijft triggeren.

Als je iets blinked (exiled en terug brenkt met bijvoorbeeld Essence Flux) telt het ook als een niew object. Dat betekent dat als je een The Sixth Doctor hebt en een historic spell cast en daardoor ook een trigger krijgt en daarna de sixth doctor blinkt. Dan telt de sixth doctor die op de battefield zit als een aparte game object dan de game object die heeft getriggerd. Dat betekend dat als je daarna op de zelfde beurt nog een historic spel cast, dat je een tweede the sixth doctor trigger krijgt.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL