Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Proliferate

WaXz_KabangZz
4 jaren geleden
Kan iemand mij proliferate in jip en janneke taal uitleggen, bvd.
thewoodcutter
4 jaren geleden
Zie natuurlijk de helpdesk: Proliferate

Maar simpel gezegd, stel je hebt op tafel een creature (met 2 +1/+1 counters) en een planeswalker met vijf loyalty.
Als je proliferate, mag je op elk een extra counter leggen, van hetzelfde type als er al was.
Dan krijg het creature er dus 1 +1/+1 counter bij en heeft er drie. De planeswalker heeft dan nu 6 loyalty.
Maar je kan ook kiezen om het niet te doen, dwz dat je het creature geen extra counter geeft, maar de planeswalker wel.
(En als je wilt, mag je ook permanents bij je tegenstander kiezen).
 bijgewerkt door thewoodcutter 4 jaren geleden (aanvulling)
Thedouwegames
4 jaren geleden
Dus als een permanent (iets op de tafel) een counter heeft (loyalty, +1/+1, -1/-1, prey, poison, wat dan ook) (geen levens ofzo!) dan geef je het 1 extra counter van iedere soort die het heeft.

Dus als iets een prey counter en een +1/+1 counter heeft, en je proliferate, dan krijgt hij totaal 2 prey en 2 +1/+1 counters. zoals hierboven genoemd mogen het ook permanents van je tegenstander(s) zijn. Verder kan een speler ook geproliferate worden als hijzelf counters heeft.

Ik hoop dat dit nuttig was en we je nog verder kunnen helpen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Zoals hierboven al gezegd, check inderdaad de Proliferate Helpdesk pagina, daar staat het duidelijk uitgelegd .

De voorbeelden hierboven kloppen ook allemaal. En dan ga ik het ook nog een keer zeggen .

Wanneer je mag proliferaten, dan kies je net zoveel of zo weinig permanents (dus kaarten op de Battlefield) als je wil, en net zoveel of zo weinig spelers als je wil. Bij alles dat je gekozen hebt en dat counters heeft (charge counters, +1/+1 counters, -1/-1 counters, energy (), poison, maakt niet uit) doe je er nog eentje bij van elk type counter dat er is.

Dus als er een creature is met 2 +1/+1 counters, dan mag je er 1 bijleggen. Dus niet 1 per counter, maar 1 per soort counter.

Als een speler 3 energy counters, 2 poison counters en 1 experience counter heeft, dan mag je er 1 energy counter, 1 poison counter en 1 experience counter bijdoen.

Het erbij leggen van counters is niet verplicht, maar als je kiest om het te doen, dan moet je ook van alle soorten counters er eentje bijleggen.

Je mag ook proliferaten bij kaarten van je tegenstander en tegenstanders. Dat zul je meestal alleen maar doen als er counters zijn die slecht voor ze zijn, zoals -1/-1 counters, age counters (van Cumulative Upkeep) of poison counters. Maar als je een tegenstander wil helpen door wat counters uit te delen, dat mag wel .

Als iets nog niet duidelijk is, vraag door! Is het wel duidelijk, dan horen we dat ook graag .
TheRobinros
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Kan iemand mij proliferate in jip en janneke taal uitleggen, bvd.

"Verhip, Jip!" zei Janneke.
"Wat is er, Janneke?" vroeg Jip.
"Ik weet niet hoe dit moet, Jip!" zei Janneke.
"Wat is er dan, Janneke?" vroeg Jip.
"Mijn kaart zegt dat ik moet proliferaten, maar wat betekent dat?" vroeg Janneke.
"Oh, heel simpel! Je kiest eerst een aantal permanents en spelers. Dan kies je voor iedere gekozen permanent of speler een counter op dat permanent of op die speler," beantwoordde Jip Jannekes vraag.
"Een counter op een speler? Hoe kan dat nou?" vroeg Janneke verdwaasd.
"Nou, denk bijvoorbeeld aan een Poison counter, of een Energy counter, of een Experience counter!" zei Jip opgewekt.
"En als je dat gedaan hebt, leg je op al die permanents en spelers nóg zo'n counter!"
"Maar als mijn tegenstander nou een Walking Ballista met een +1/+1 counter heeft?" vroeg Janneke.
"Dan kies je die gewoon niet! Je hoeft ook niet verplicht poison op jezelf of -1/-1 counters op je eigen creatures te leggen, als je dat niet wil!" zei Jip.
"Oh, wat handig! Ik denk dat ik het snap!" zei Janneke.

Excuses voor de droge humor. Als iets nog niet duidelijk is, vraag dan vooral door!
EssenceWarden
4 jaren geleden
TheRobinros Dankje! Precies wat ik nodig had
n4ppy
4 jaren geleden
zei Jip.
Inderdaad zei Janneke

zegt Franc
nielsbap
4 jaren geleden
het is voor mij nu nog niet helemaal duidelijk (las nooit jip en janneke hahaha) als ik een experience counter heb en een poison counter. mag iki dan alleen de experirience counter en mag ik de poison op 1 laten? robin zegt het 1 en magus zegt het andere volgens mij
Dordledum
4 jaren geleden
Als ik het goed begrijp:

Je kiest zoveel targets met counters erop als je wil. Per target dat je kiest, moet je dan wel alle type counters erop +1 doen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nee, Robin zegt hetzelfde, maar hij laat een stukje weg om het eenvoudig te houden .

Het is zoals ik het zei: als je een permanent of speler kiest, dan moet je ook van elke counter er eentje bijleggen. Dus als je zelf een experience counter en een poison counter hebt, kun je kiezen: jezelf niet kiezen, en geen counters krijgen. Of jezelf wel kiezen, en dan krijg je zowel een experience als een poison counter.
nielsbap
4 jaren geleden
ah dank u. gelukkig zijn er niet vaak meer dan 1 soort counters op een permanent of player (laat staan een positieve en een negatieve)
dat maakt de keuze een heel stuk makkelijker.
n4ppy
4 jaren geleden
Ehhhhhh.... ok

Bedankt voor de vraag want ik heb er ook weer wat geleerd....

"dan moet je ook van elke counter er eentje bijleggen. "

Is volgens mij nooit fout gegaan maar goed om te weten.
Thedouwegames
4 jaren geleden
die regel was vroeger ook anders volgens mij, maar bij de preprerelease van loadingreadylive legden ze ook ff uit dat het was aangepast.
 bijgewerkt door Thedouwegames 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het is inderdaad aangepast van hoe het in het vroeger werkte, toen moest je een van de counters kiezen en alleen van die ene er eentje bij doen. Ik denk dat het deels te maken heeft met Magic Online en Arena, want dit is een keuze minder die je hoeft te maken, waardoor het vlotter loopt. Verder is het echt helemaal niet boeiend in 99,99% van de gevallen .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top