Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Regel vraag

Dreanorus
2 jaren geleden
Hallo heren.

In een potje commander spelen we her volgeden.
Mijn maat heeft een Frontier Warmonger een kaart met manace.
Op mijn veld ligt eenGalea, Kindler of Hope equiped met een Shielding Plax
Nu valt hij aan en wil ik blocken. In mijn ogen kan ik blocken met mijn galea omdat zijn manace niet meer geld. Hij zegt echter dat zijn manace voor gaaat en ik niet kan blocken? Wat gaat in deze voor?
BluezamX
2 jaren geleden
Ik snap niet geheel wat je bedoelt, Galea, Kindler of Hope en Shielding Plax doen beide niets tegen Menace.

Door de Frontier Warmonger krijgt iets Menace. Nu moet het geblocked worden door 2 of meer creatures.
Galea is één creature. Ze kan dus niet een creature met Menace in haar eentje blocken. Hexproof of Shroud doen hier beide niks, wat de Warmonger's effect target niet en beide keywords hebben geen effect op Menace of het aantal blockers.
 bijgewerkt door BluezamX 2 jaren geleden
Dreanorus
2 jaren geleden
Frontier Warmonger heeft in mijn ogen manace als ability welke ongedaan word gemaakt word door Shielding Plax?
Baseman09345
2 jaren geleden
De frontier warmonger target zichzelf dus niet het creature dat beschermt wordt door de shielding plax. Dus de Menace geldt wel
Justian2002
2 jaren geleden
Menace is geen ability die een losse creature target. Hierdoor kan een creature die Hexproof, Shroud of een ability als Shielding Plax heeft niks doen tegen Menace

Stel, iemand had een creature opgespeeld die als entering ability had dat de controller een creature naar de graveyard mag brengen, dan wordt er specifiek een losse creature getarget, en dus kan de Shielding Plax daar iets tegen doen.

Ik hoop dat mijn wartaal een beetje logisch klinkt (en als ik iets fouts heb gezegd, verbeter mij dan ook hihi)
 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
SceneFizza
2 jaren geleden
Quote:
8 uren geleden
Hallo heren.

In een potje commander spelen we her volgeden.
Mijn maat heeft een Frontier Warmonger een kaart met manace. *
Op mijn veld ligt eenGalea, Kindler of Hope equiped met een Shielding Plax
Nu valt hij aan en wil ik blocken. In mijn ogen kan ik blocken met mijn galea omdat zijn manace niet meer geld.** Hij zegt echter dat zijn manace voor gaaat en ik niet kan blocken? Wat gaat in deze voor?***


* voor de precisie, Frontier Warmonger geeft de aanvallende creatures van de controleur menace, dit geldt dus voor al zijn aanvallende creatures die aan de bij behorende voorwaarden voldooen.(dit laatste is voor een aanval op een speler en of planeswalker)

** zoals hierboven vermeld is, maar bij deze iets specifieker, Shielding Plax, geeft je creature Hexproof, je kan deze oranje teksten gebruiken als een koppeling naar de uitleg daarvan. Kort samengevat kan je tegenstander jou Galea, Kindler of Hope niet targetten met spells of abilities.

Wanneer iemand een aanval aankondigd, kiest deze met welke creatures welke speler(s) en of planeswalker(s) worden aangevallen.
Jou Galea, Kindler of Hope wordt niet getarget, jij als speler wordt getarget.
Even los van het feit dat je Galea, Kindler of Hope icm Shielding Plax niets kunnen verrichten tegen de genoemde situatie, zou je zelf kiezen om deze te verkondigen als verdediger (mits je nog een creature zou hebben kan je de menace blocken,eh)
Wanneer je verdedigers verkondigd, maak jij targets van je creatures. Je gooit ze er zelf voor.

***deze discussie klopt sowieso niet, er is geen voorgaan in deze. Er zijn 1 of meer creatures met menace die jou aanvallen, die jij niet kan blocken met 1 creature.

Quote:
1 uur geleden
Menace is geen ability die een losse creature target. Hierdoor kan een creature die Hexproof, Shroud of een ability als Shielding Plax heeft niks doen tegen Menace

Stel, iemand had een creature opgespeeld die als entering ability had dat de controller eentarget creature naar de graveyard mag/moet brengen, dan wordt er specifiek een losse creature getarget, en dus beschermtde Shielding Plax de creature die er mee ge-enchant wordt, oftewel het creature heeft hexproof.

Ik hoop dat mijn wartaal een beetje logisch klinkt (en als ik iets fouts heb gezegd, verbeter mij dan ook hihi)
Dreanorus
2 jaren geleden
Duidelijk. Dank hiervoor
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top