Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Regelvraag: add (-) to your mana pool

BakjeSlaSaus
5 jaren geleden
Oke dit is wellicht mega basic maar thuis moet er een ouderwetse MTG discussie uit de weg worden geruimd.

Situatie: mana pool bestaat uit 2 Plains en een Concealed Courtyard.

Vraag 1:

Wanneer ik Concealed Courtyard tap, voeg ik dan bijv. eenmaal toe aan de manapool waardoor ik een Daggerdrome Imp mag spelen?

Vraag 2:

De die is toegevoegd aan de manapool; is dit een fysieke manakaart/manatelling waardoor ik dus de volgende beurt 2x 1x EN Concealed Courtyard tot mijn beschikking heb?

Of moet er, zoals bij Savage Ventmaw specifiek bij staan dat je deze mana niet verliest.
Dordledum
5 jaren geleden
1 ja

2 nee, mana gaat in principe uit je pool aan het einde van elke step, phase of turn.
Belial6
5 jaren geleden
antwoord 1: ja, als je Concealed Courtyard tapped, kies je of je een of aan je mana pool toevoegd (je mana pool word als iets anders gezien dan land wat je tot je beschikking hebt.)

Antwoord 2: nee, de die je toevoegd, mag je niet toevoegen als een fysieke landkaart en blijft ook niet in je mana pool. Als je hem niet gebruikt verlies je hem automatisch
 bijgewerkt door Belial6 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
1 ja
2 nee, de mana pool 'empties' aan het eind van elke step of phase (tenzij anders vermeld zoals op Savage Ventmaw of Omnath, Locus of Mana)
 bijgewerkt door BuidingMage 5 jaren geleden
n4ppy
5 jaren geleden
Hoi,

Kijk even bij Turn structure

(of als je van hardcore houd kijk hier

En wellicht is het een idee om naar de open house te gaan dit weekend
 bijgewerkt door n4ppy 5 jaren geleden (edit te vroeg enter)
BakjeSlaSaus
5 jaren geleden
Jeetje het staat inderdaad gewoon bij turn structure.. Excuses.

Iedereen heel erg bedankt voor de snelle respons, het is nu helemaal duidelijk

De open house klinkt tof! Delft is een beetje ver though. Zal eens kijken of dat me lukt. Kan ik alles even refreshen. Is wel nodig na zoveel jaar niet gespeeld te hebben,
TheRobinros
5 jaren geleden
Een analogie die ik gebruik voor beginnende Magic-spelers is dat lands appelbomen zijn en mana appels. Je kan een land tappen om mana te maken, net zoals je van de appelbomen appels kan plukken. Concealed Courtyard heeft dan de tekst "Maak een zwarte of een witte appel" en Daggerdrome Imp kost een zwarte appel en een appel naar keuze om te spelen. Savage Ventmaw maakt drie rode en drie groene appels die het hele jaar goed blijven
Je bomen groeien eens per beurt nieuwe appels, wat overeenkomt met je untap, aan het begin van je beurt
 bijgewerkt door TheRobinros 5 jaren geleden (kaarten spellen is moeilijk)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top