Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Regelvraag over God-Eternal Kefnet

Red_Hero
4 jaren geleden
Het is nog niet voorgekomen maar stel ik heb God-Eternal Kefnet liggen, in m'n drawstep pak ikEntreat the Angels. reveal hem, maak een copy, mag ik dan het copy casten voor de miracle cost?
 bijgewerkt door Red_Hero 4 jaren geleden
Darkling
4 jaren geleden
Zelf denk ik het niet, je drawt de originele kaart dus die mag je voor de miracle cost spelen maar de copy was geen draw dus dan moet je daar de gewone manacost voor betalen.
Maar als ik fout zit zal iemand me daar vast nog wel op wijzen
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat is helemaal correct. Je revealed the Entreat en je maakt er een kopie van. Die kopie mag je voor minder casten, maar die kopie heb je inderdaad niet gepakt, dus kun je de Miracle cost niet betalen. Je mag wel het origineel voor Miracle casten, maar dan niet goedkoper .
n4ppy
4 jaren geleden
Had ik al bij kefnet gevraagd

Op gatherer staat "The copy is created in and cast from your hand." en "If an effect puts a card into your hand without using the word “draw,” the card wasn’t drawn."

Dus het is een nieuwe kaart die niet voldoet niet aan de "when you draw" it conditie van Entreat the Angels (of enig andere Miracle kaart)

Dus je mag hem gewoon casten (met een korting van )

https://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=460980

ps. "You can cast the copy only as Kefnet’s triggered ability resolves. If you don’t want to cast it at that time (or you can’t cast it, perhaps because there are no legal targets available), the copy ceases to exist. You can’t cast it later."
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 4 posts
  • Laatste post n4ppy 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Red_Hero 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top