Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

sever the bloodline, wat is juist?

Tinus255
7 jaren geleden
mijn maat en ik speelde zwart tegen wit.

ik had 3 verschillende kaarten liggen met als type human soldier.

hij speelde sever the bloodline en hij exilede alle human soldier creatures.

mag dit of moet hij de specifieke kaartnaam noemen?
Klojet
7 jaren geleden
Hij moet een naam noemen van de kaart. Het Human Soldier is meer een kaarttype (in dit geval dus de creature - human Soldier).
Tigurus
7 jaren geleden
Sever the Bloodline zegt:

Exile target creature and all other creatures with the same name as that creature.

Human Soldier is geen naam maar een type.
Hij kiest met die kaart een kaart zoals Scythe Leopard en alle kaarten die dat zijn, worden ge-exiled.

Dat neem ik aan iig.
n4ppy
7 jaren geleden
De naam is wat links boven op de kaart staat.

Alleen copies en tokens is iets anders
"Unless a token is a copy of another creature or was explicitly given a name by the effect that created it, its name is the creature types it was given when it was created. For example, the Zombie tokens created by Army of the Damned and by Cellar Door are all named “Zombie.”"
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=409639
Roboreaper
7 jaren geleden
maar wat je maat deed is wel correct. Sever the Bloodline exiled de token en alle andere soldier tokens
 bijgewerkt door Roboreaper 7 jaren geleden
Tinus255
7 jaren geleden
bedankt voor de opheldering iedereen, het is duidelijk!!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Dus voor de duidelijkheid: als er een Eager Cadet, een Elite Vanguard, een Soldier token en 2 Human Soldier tokens liggen, dan kun je met Sever the Bloodline maar 1 creature exilen, behalve als je een Human Soldier token target, dan gaan die beiden weg.
Tinus255
7 jaren geleden
top! het is helemaal helder!
Info
  • 8 posts
  • Laatste post Tinus255 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Tinus255 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top