Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Trample/ indestructible

Goaly004
4 jaren geleden
Ik en mijn vriend komen er niet goed uit, als een kaart 10/10 trample is en de tegenstander blockt met 8/8 indestructible, doe je dan nog 2 schade op de levens van de tegenstander of wordt dat geblockt met indestructible?
Darkling
4 jaren geleden
Trample houd in dat als de power van de aanvallende creature groter is dan de toughness van de verdedigende creature dat dan het aantal power dat boven de toughness zit alsnog doorgaat op de speler in de vorm van damage.
Aangezien de verdedigende creature in dit geval indestructible is, houd dat in dat de creature niet doodgaat van damage, dat veranderd niets aan het feit dat er nog steeds trample damage door zal gaan op de speler.

Dus in het kort: er gaat in dit geval nog 2 damage door op de verdedigende speler
marcoboth
4 jaren geleden
In dit geval is de uitkomst zoals Darkling zegt. Er zit echter nog wat meer aan trample. Als je daar meer over wilt lezen, lees dan dit stukje: Trample.
Goaly004
4 jaren geleden
bedankt
Amanda
4 jaren geleden
Ik mis nog een voorbeeld bij de uitleg van Trample. De combinatie van voorbeelden D en F Wat gebeurd er als A de Fireshrieker heeft geequipt en B de angel van voorbeeld F heeft? Moet er dan ook in de normale damage damage op de angel worden gedaan omdat hij niet dood was gegaan?
Mango
3 jaren geleden
@Amanda. Je vraagt wat er gebeurt bij de combinatie van Trample voorbeelden D en F. In dat geval valt speler A aan met een Silvos, Rogue Elemental equipped met een Fireshrieker en speler B blockt met een Iridescent Angel.

Silvos, een 8/5 trampelaar met double strike, doet bij de behandeling van de first strike 4 schade aan de Angel en 4 aan de tegenstander. Door de protectie van de Angel wordt de 4 schade hierop verhinderd. Vervolgens komt de behandeling van de gewone schade. Omdat de Angel nog steeds 0 schade heeft, doet Silvos wederom 4 schade aan de Angel en 4 schade aan de speler.
BluezamX
3 jaren geleden
Trample en Deathtouch is ook nog een interessante combinatie. Dan is 1 gelijk aan lethal damage, en ook al heeft de enemy Indestructible, 1 damage is lethal, en dus doe je nog [creature's power - (1 * aantal blockers)] damage op de enemy
Dordledum
3 jaren geleden
Werkt dat echt zo met Deathtouch? Wow!
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Werkt dat echt zo met Deathtouch? Wow!


Yes, Trample gaat om lethal damage. Dat is normaal gesproken de toughness van het andere creature, maar met Deathtouch is dat 1. Daarom werkt Ohran Frostfang ook erg lekker.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ja, dat is helemaal correct!

Ook vermoed ik zeer dat Amanda echt wel weet hoe trample en protection werken,, maar dat ze heel subtiel vroeg of ik de pagina wilde updaten . Dat ga ik doen!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top