Vraag: Gnarloot Trapper

nectom
2 maanden geleden
Beste mensen,

Ik ben sinds kort samen met een vriend gestart met het leren en spelen van magic. Wij stuitte vandaag op het volgende dilemma:

Nadat ik mijn aanvallers had gekozen, koos mijn tegenstander de creatures waarmee hij mijn aanval ging blocken en hoe hij dit ging doen. Ik had nog een Gnarlroot Trapper in het veld die getapt kon worden voor een ability. (Target elf you control gains deathtouch until end of turn). De volgende vraag:

Moet ik de ability van mijn gnarlroot trapper activeren en de "target elf" uitkiezen op hetzelfde moment als ik mijn aanvallers uitkies?

of

Mag ik er ook voor kiezen om de ability pas te activeren zodra hij zijn manier van blocken heeft gekozen?

Ik hoop dat ik het probleem een beetje duidelijk heb geschetst.

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Vriendelijke groeten,

Tom
 bijgewerkt door MagnusMagicus 2 maanden geleden (Kaartlinkjes kun je maken met [k]kaartnaam[/k] :))
BluezamX
2 maanden geleden
Je mag zowel na het kiezen van aanvallers, als na het kiezen van blockers, instants casten en abilities activaten. Creatures mogen echter alleen tappen voor zulke abilities als ze geen summoning sickness meer hebben.

Oh, en je kan een kaart link toevoegen door [k] [/k] om de naam heen te zetten. Dan zie je Gnarlroot Trapper
nectom
2 maanden geleden
Bedankt voor je heldere uitleg. Oh dat wist ik niet, ik zal hier de volgende keer gebruik van maken.
nectom
2 maanden geleden
Dan zal ik gelijk mijn volgende vraag hier stellen. Klopt het dat:

In de situatie dat ik met mijn creatures aanval. Zodra mijn tegenstanders zijn blockers heeft gekozen, mag ik dan een instant spelen (bijvoorbeeld: Snuff Out) om zijn blockende creature uit te schakelen? De damage zal in dit geval op de levenspunten van mijn tegenstander gedaan worden?



Alvast bedankt!
Thedouwegames
2 maanden geleden
Nee, de block staat dan al wel. Alleen als je creature Trample heeft zal de damage doorgaan.
Shish
2 maanden geleden
Je mag wel op dat moment zo'n instant spelen. Als je die speelt nadat hij zijn blockers heeft declared, staat de block inderdaad al vast en ook al is het creature destroyed, gaat de damage van jouw geblockte creature niet door tenzij deze trample heeft. Wel had je die instant kunnen spelen nadat je je aanvallers hebt declared en voordat hij zijn blockers declared
nectom
2 maanden geleden
Oke, bedankt voor de hulp!
MagnusMagicus
2 maanden geleden
De uitleg klopt helemaal, en ik kan je van harte aanraden om de Combat Phase Helpdesk pagina eens rustig door te lezen, daar staat het hele combat proces stap voor stap uitgelegd. En als je dan toch bezig bent, check dan meteen de Turn structure pagina voor wat je de rest van de beurt allemaal kunt doen en wanneer .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top