Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Vraag inzake Cunning Evasion en Ninjutsu

Eladamri1
1 jaar geleden
Goedendag,

Ik heb een vraag inzake Cunning Evasion en Ninjutsu.

Stel ik heb Cunning Evasion, Changeling Outcast en een creature met Ninjutsu liggen en ik val aan met beide creatures.
Mijn tegenstander blocked het creature met Ninjutsu, ik kies om deze op hand te nemen. Mag ik hem dan gelijk weer spelen voor Ninjutsu op Changeling Outcast?

Alvast bedankt.
Stalkative
1 jaar geleden
Ja, dat werkt! Nadat de ability van Cunning Evasion resolvet, krijg je weer Priority, dus kan je de Ninjutsu ability activeren zolang je de cost kunt betalen.
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Inderdaad, dat werkt om de reden die Stalkative noemt. Om het nog wat uitgebreider te vertellen: je zit in de Declare Blockers step van de Combat Phase (check de link ). Je creature gaat terug naar je hand in die declare blockers step. De volgende step is combat damage, maar daar zijn we nog niet! Dus omdat we nog in die declare blockers step zitten, en je nog wat mag doen voordat we naar de volgende step gaan, en je nu een unblocked attacking creature hebt (de Changeling), en en je hebt een Ninjutsu creature op hand, mag je die in-ninjutsu'en!

Cunning Evasion is helemaal gemaakt om optimaal te werken met Ninja's
Eladamri1
1 jaar geleden
Bedankt voor de snelle en duidelijke uitleg.

Helemaal leuk met Fallen Shinobi dus
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top