Vraag over abilities en tappen

Pepijn93
5 maanden geleden
Hallo allemaal,
Ik ben nog maar net magic beginnen te spelen dus ik ken de regels nog niet helemaal.
Ik heb de volgende vraag: Als je een creature kaart hebt met een ability waarvoor je niet hoeft te tappen, en de kaart is toch getapt, kun je de ability dan gebruiken.
Dank jullie wel als jullie me kunnen helpen
Shish
5 maanden geleden
Als een creature een activated ability heeft, en deze is tapped, kan je alsnog de activated ability gebruiken als je het creature daarvoor niet hoeft te tappen. Ik ga zo even kijken of ik een voorbeeld erbij kan halen.

Edit:
Stel je hebt een tapped Bloodtracker op het veld onder jouw controle, mag je alsnog zijn activated ability gebruiken.
 bijgewerkt door Shish 5 maanden geleden
BluezamX
5 maanden geleden
Prime Speaker Vannifar heeft een tap symbool in de cost, dus deze kan niet gebruikt worden als ie tapped ligt.

Thrasios, Triton Hero heeft geen tap symbool in de cost, dus deze ability kan, zolang je genoeg mana hebt, altijd gebruikt worden.
MagnusMagicus
5 maanden geleden
Dat is correct. Als een ability geen in de cost heeft, mag je hem direct gebruiken (zodra het creature op de battlefield ligt) en ook als deze tapped is.
BluezamX
5 maanden geleden
Even on a side note, mag ik een tapped creature met summoning sickness en een wel gebruiken?
hallowman3
5 maanden geleden
302.6. A creature's activated ability with the tap symbol or the untap symbol in its activation cost can't be activated unless the creature has been under its controller's control continuously since their most recent turn began. A creature can't attack unless it has been under its controller's control continuously since their most recent turn began. This rule is informally called the "summoning sickness" rule.

Creatures met summoning sickness die getapped worden op een manier kunnen hun untap abilities NIET gebruiken.
MagnusMagicus
5 maanden geleden
Klopt, alle regels die voor gelden, gelden ook voor . Zie Haste voor wat uitleg daarover.
Pepijn93
5 maanden geleden
Dank jullie wel voor de uitleg allemaal.
Ik had nog een vraagje: Wat betekent precies het zwarte rondje met het witte pijltje dat BluezamX voor het eerst postte?
Shish
5 maanden geleden
Dat is het untap symbool, als dat bij een activated ability staat moet je het creature untappen, en dat mag alleen als het getapt was als ik het goed heb.
Blasty
5 maanden geleden
is het untap symbool dat op sommige oudere kaarten werd gebruikt, kosten met betaal je door de kaart te untappen. De kaart moet dus wel getapt liggen om de kost te kunnen betalen.
Pepijn93
5 maanden geleden
Oke nogmaals bedankt allemaal.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 11 posts
  • Laatste post Pepijn93 5 maanden geleden
  • Gemaakt door Pepijn93 5 maanden geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top