Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Vraag over censor

TuphlosR
4 jaren geleden
We kwamen dit probleem tegen tijdens een potje mtg.
Mijn tegenstander gebruikte Censor terwijl ik op dat moment geen spell had wat hij op dat moment kon counteren.

Mag hij dan alsnog doorgaan en de kaart cyclen?
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Iets cyclen (zie Cycling) en het casten van het spel zijn twee verschillende dingen. Je kan ze nooit tegelijkertijd doen. Met Censor kan je dus twee dingen doen: OF je probeert een spell van je tegenstander te counteren, en hier heb je inderdaad een legal target voor nodig OF je cyclet hem: je betaalt een blauw, discard de Censor en pakt een kaart.

In dit geval, ja, je tegenstander mag de censor cyclen, dat kan namelijk altijd (als je priority hebt).

Want NIET kan met Censor is een spell proberen te counteren EN op één of andere manier de cycling ability te gebruiken. Dit leek je namelijk te suggereren.
Saint
4 jaren geleden
Je tegenstander mag geen Censor casten als er geen target voor aanwezig is.

Cycling is een activated ability die alleen gebruikt kan worden als de kaart in je hand is.
Het casten van een kaart OF het betalen (en discarden) van cycling zijn twee verschillende opties die een speler heeft.
Blasty
4 jaren geleden
Als er niks te counteren is, en je tegenstander probeert Censor te casten, noemen we dat een illegal action. In dat geval draait het spel even terug, je tegenstander untapt het gebruikte land en haalt de Censor weer op hand.
Nu mag hij weer verder spelen, en dus kiezen om de Censor te Cyclen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De uitleg van de mensen hierboven zijn allemaal helemaal correct. Is het ook duidelijk voor je? We horen het graag, en als je nog vervolgvragen hebt: aarzel niet en stel ze!
TuphlosR
4 jaren geleden
Dank jullie wel allemaal.

Dan zat ik toch fout en mn broertje goed!

Het was zijn beurt. Hij tapt mana voor censor.
Dus ik las de kaart: counter target spell. Mijn gedachte was er is niks om te counteren dus kun je de kaart dan wel spelen om vervolgens te kunnen cyclen.

Ik zag het niet als: je kunt kiezen tussen deze 2 opties , omdat het normaalgesproken op de kaart staat. Choose one of the 2 abilities or both. Dus ik dacht hij moet uitvoeren wat er op de kaart staat ( counteren van een spell ) en dat was op dat moment niet mogelijk.

Klinkt volgens mij een beetje verwarrend , kan het momenteel ook niet beter formuleren. Maar ik snap nu in iedergeval waar het fout is gegaan en hoe de kaart wel werkt.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ah ja, ik snap wat je bedoelt! Meestal volg je de tekst op de kaart op, van boven naar beneden .

Maar Cycling is in plaats van het casten van de spell. Mooi dat het opgehelderd is!
TuphlosR
4 jaren geleden
Precies dat dus!

Fijne community op BazaarOfMagic!

Dank jullie wel allemaal!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post TuphlosR 4 jaren geleden
  • Gemaakt door TuphlosR 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top