Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Vraag over 'until end of turn spells'

Taiyo
4 jaren geleden
Hallo!
Ik heb een vraagje over 'until end of turn' spells. Mijn vraag is een beetje moeilijk uit te leggen zonder voorbeeld, dus begin ik met het geven van een voorbeeld. Neem de kaart 'Storm Strike' bijvoorbeeld.

Mijn vraag over de kaart is, geldt het effect van de +1/+0 nog steeds nadat de beurt (turn) afgelopen is? Of blijft de counter op de creature en krijgt de creature alleen maar first strike tot het einde van de beurt (turn)? Alvast super bedankt voor het nemen van uw tijd!

Met vriendelijke groet,

Taiyo
 bijgewerkt door Taiyo 4 jaren geleden
PrinceRuppertsDog
4 jaren geleden
Beide lopen af op het einde van de beurt.
Taiyo
4 jaren geleden
Oke, super bedankt!
Dan zijn mn spells toch net iets minder goed
TheRobinros
4 jaren geleden
Nog even iets: de +1/+0 die hij krijgt is geen counter, hè Je kan hem bijvoorbeeld niet Proliferaten.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De antwoorden hierboven zijn volledig correct, maar ik wil nog wel even iets aanvullen over de counters: een bonus op power en/of toughness is geen counter, behalve als het er specifiek bij staat. Dat is best belangrijk, omdat een counter een specifieke betekenis heeft in Magic.

Zo geeft Merrow Reejerey geen counters bijvoorbeeld. En check het verschil tussen jouw voorbeeld en Battlefield Promotion. Daar staat "+1/+1 counter". Die is permanent en blijft liggen. De first strike bonus gaat wel weg aan het einde van de beurt.
n4ppy
4 jaren geleden
Wellicht handig om nog even naar de Turn structure te kijken en specifiek de End Phase, in de clean up step stoppen de effecten van Storm Strike
Taiyo
4 jaren geleden
Bedankt voor alle adviezen! Het verklaart veel.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 7 posts
  • Laatste post Taiyo 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Taiyo 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top