Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat gebeurt er met de kaart?

maus
1 jaar geleden
Dit weekend een leuke game gehad met een sacrifice deck. Maar nu had ik op een moment deze kaarten op tafel. Zover ik zie geeft liesa er niet om waar de kaart heen gaat. Het lijken me ook geen replacement effecten.

De vraag kan ik de effecten zo stacken dat ik de kaarten exile en aan het eind van de beurt terug naar me hand haal?


Alvast bedankt
axlar
1 jaar geleden
Je kan wanneer een creature dood gaat ervoor kiezen deze te exilen met de Nightmare Shepherd, wanneer je dat doet, exile je dat creature, dit is een replacement effect. Deze zal dan niet meer terugkomen met Liesa, aangezien het creature niet meer in de graveyard zit.
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Je kan wanneer een creature dood gaat ervoor kiezen deze te exilen met de Nightmare Shepherd, wanneer je dat doet, exile je dat creature, dit is een replacement effect. Deze zal dan niet meer terugkomen met Liesa, aangezien het creature niet meer in de graveyard zit.
Dit is helemaal correct.

Dies betekent letterlijk "is put into the graveyard from the battlefield". En dat is waar Liesa vanuit returned, maar dan moet de kaart daar nog wel zijn. De Demon exiled de kaart uit de graveyard, dus er is niets meer voor Liesa om te returnen. Geen combo helaas .

Wat trouwens ook niet werkt (even een zijstapje voor de zekerheid) is dat als een creature van je doodgaat, en je haalt hem dan terug naar je hand (bv Phyrexian Reclamation), en daarna discard je hem (bv. aan Putrid Imp of hell, One with Nothing ), dan krijg je het creature ook niet terug, omdat het voor het spel niet hetzelfde creature is.

Zodra het creature de graveyard verlaat, verliest Liesa de kaart uit het oog.
maus
1 jaar geleden
Beiden bedankt voor de uitleg!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 4 posts
  • Laatste post maus 1 jaar geleden
  • Gemaakt door maus 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top