Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Wat wordt er bedoeld met 'own'

Timsanity
4 jaren geleden
Nog een vraagje..

Wij komen er niet uit wat er wordt bedoeld met 'a card you own'.
Kan zo snel even geen voorbeeld geven, maar..

- Betekent het kaarten on the battlefield en in graveyard en exile?
- Of ook kaarten in je library?
Sunitram
4 jaren geleden
Own betekent letterlijk alle kaarten die van jou zijn. Dus alles in jouw library, alles dat van jou is dat exiled is, je hand, jouw permanents, jouw graveyard en in sommige gevallen zoals Karn, the Great Creator kijkt own zelfs naar kaarten die van jou zijn, maar op dat moment helemaal niet aan het spel meedoen
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De owner van een kaart is de speler bij wie de kaart in het deck zat toen het spel begon. En de owner van een token is de speler bij wie het token op de battlefield kwam.

Dus "a card you own" is gewoon een van de 60 of 100 kaarten waarmee je het deck begon, ongeacht waar die kaart zich bevindt. "A permanent you own" is dus een permanent op de battlefield die in jouw deck begonnen is (die kan dus ook bij de tegenstander liggen als hij gejat is).

Om welke kaart ging het in dit geval?
Saint
4 jaren geleden
Als je het hebt over Mastermind's Acquisition dan gaat de tweede mode over een kaart die je niet in je deck hebt zitten.
Waarover in de rulings staat:
In a casual game, a card you choose from outside the game comes from your personal collection. In a tournament event, a card you choose from outside the game must come from your sideboard. You may look at your sideboard at any time.
Bavelb
4 jaren geleden
Ownership speelt in 2 gevallen die ik kan bedenken een rol:
Stel: wij besluiten samen een pot standard te spelen, maar jij hebt alleen je modern deck bij je. Ik heb gelukkig 3 standarddecks bij me decks bij me. Zodra we beginnen met spelen ben jij regeltechnisch de owner van 1 deck van 60 + 15 kaarten, en ik ben de owner van het andere deck.

Geval 1
Wij spelen en jij krijgt een Teferi, Time Raveler op het board. Enkele beurten later speel ik een Agent of Treachery. Ik steel jouw Teferi, Time Raveler die jij op het board had. Ik control nu de teferi, maar ben niet opeens de owner geworden. Als jij vervolgens Blink of an Eye of Callous Dismissalspeelt op "jouw" Teferi, die dus aan mijn kant ligt nu, gaat de teferi terug naar jouw hand, want jij bent regeltechnisch nog steeds de owner (ook al zijn het juridsch gezien mijn decks/kaarten en ben je een dief als je tussentijds met de kaarten de winkel uitloopt ).

Je moet dus indien van toepassing goed lezen of een kaart die je speelt spreekt van controller of owner. Hier heb je een kaart van de nieuwe set waarin je die nuance aardig kan zien: The Cauldron of Eternity.

Er zijn ook geen kaarten die in het spel ownership veranderen (voor zover ik weet).

Geval 2 (Saint beschreef hem al)
Als jij vervolgens een Vivien, Arkbow Ranger speelt, mag je (volgens de 3e ability) een kaart uit het sideboard pakken.....of een uit je moderndeck wat je bij je had, mits deze standardlegal is...of naar huis fietsen en een standardlegal kaart uit je collectie pakken. Zoals Saint aangeeft mag dat tijdens een competitive setting (dus ook FnM's bvb) alleen een kaart uit je sideboard zijn. Belangrijk is wel dat deze kaarten meestal aangeven dat het outside the game is: je mag geen kaarten in exile of uit graveyard pakken TENZIJ dat op een kaart staat (dan staat er wellicht iets als [i[card you own from your graveyard)[/i]. Geen idee of dat bestaat want kaarten in exile en graveyard zijn volgens mij per definitie alleen kaarten die jij 'owned'.
 bijgewerkt door Bavelb 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
Er zijn ook geen kaarten die in het spel ownership veranderen (voor zover ik weet).

Die zijn er wel, maar dat zijn alleen kaarten met Ante zoals Timmerian Fiends en die maken ze sinds 1995 al niet meer en ze zijn ook nergens legal
Timsanity
4 jaren geleden
Het ging om Charming Prince uit nieuwe set.
Ik zie nu echter staan 'return', wat wil zeggen dat deze kaart al on the battlefield heeft moeten liggen lijkt me. Je kan niet een willekeurige kaart uit je library halen lijkt me.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat is correct. Je kunt dat ook nog op een andere manier zien, en dat is dat er "creature you own" staat, niet "creature card you own".

Een creature is namelijk alleen een "creature" op de battlefield. Anders is het een "creature card" of "creature spell". Verder, als het niet de battlefield is, dan staat erbij waar het van zou zijn. Dus als je een creature uit je graveyard zou exilen, dan zou er staan "exile a creature card in your graveyard" bijvoorbeeld.

Dus als jij een Akroma, Angel of Wrath hebt liggen en ik heb die gejat met een Dominate, en jij cast Charming Prince, dan mag je de Akroma exilen (want jij ownt de Akroma, ook al ben ik de controller momenteel) en komt ze terug op de battlefield bij jou.
Timsanity
4 jaren geleden
Ja precies, of met X
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top