Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat zijn exact 'basic land type' kaarten?

DeGeus
1 jaar geleden
Beste medespelers,

Wij hebben vanavond een jumpstart booster set geopend en hierin zat onder andere de kaart 'Sunbathing Rootwalla'. Deze kaart heeft de text 'Sunbathing Rootwalla gets +1/+1 for each basic land type...', maar nu ontstond de 'discussie' wat nu basic lands waren. Zijn dat puur de swamp, island, mountain en forest etc. of zijn dat ook de standaard dual lands die tapped gelegd worden? Ik zou zeggen van niet, maar in mijn groene boosterpak zaten wel specifiek 4 van deze dual lands (o.a. Wooded Ridgeline) die verder bij mijn weten geen functie hebben in een monogroen deck.

Ik hoor het graag!
Cobaltius
1 jaar geleden
De basic land types zijn: Plains, Island, Swamp, Mountain en Forest.

Natuurlijk hebben basic landjes deze types, maar sommige non basic landjes hebben ook basic land types. Bijvoorbeeld Sunlit Marsh heeft de basic land types Plains en Swamp. Dat telt dus mee voor de ability van Sunbathing Rootwalla.

Is dat duidelijk of is er nog iets dat je niet snapt?
 bijgewerkt door Cobaltius 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Inderdaad. Dat zijn de 5. En wat duals betreft, het hangt ervan af. Haunted Mire telt mee voor de domain, Want daar staat specifiek "Swamp Forest" op. Maar Golgari Guildgateniet, want dat is gewoon een gate.
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Klopt! Dus stel je enige landjes zijn een Jetmir's Garden en een Watery Grave, dan heb je 5 basic land types op de battlefield en een Domain count van 5 (wat ook het maximum is).
jelmerz77
1 jaar geleden
En Wastes vallen hier dan weer buiten toch?
Lavinius
1 jaar geleden
Ja, want bij Wastes staat er gewoon "basic land" en niet "basic land - Wastes", dus het heeft geen basic land type.
DeGeus
1 jaar geleden
Duidelijk, bedankt voor de reacties.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post DeGeus 1 jaar geleden
  • Gemaakt door DeGeus 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top