Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Xorn en Bootleggers' Stash

bartlooij
1 jaar geleden
Ik heb een vraag over Xorn en Bootleggers' Stash,

triggert Xorn's effect bij elke land die ik nu tap of gaat dit effect maar 1 keer af?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 1 jaar geleden (Kaartlinkjes maak je met [k] en [/k] :))
maus
1 jaar geleden
Het is "one or more". Maar ieder landje heeft deze abilitie. Dus als je 10 landjes tapped maak je niet 1 keer 10 tokens maar, 10 keer 1 token. Dus je maakt bij ieder landje 2 treasures. Maar ik ben geen judge.
axlar
1 jaar geleden
Gooi er ook een Academy Manufactor bij en het wordt helemaal leuk
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
robbertvanderkleij
1 jaar geleden
Als je Bootleggers' Stash (probeer de linkjes te gebruiken bij kaarten, maakt het makkelijker om te zien waar je over praat) hebt liggen kan elk landje apart een Treasure token maken. Xorn triggert dus bij elk apart landje, wat maus zegt klopt dus, als je 10 land hebt liggen en je tapt ze allemaal op een treasure te maken, krijg je 20 treasures.
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Even een kleine nitpick op de antwoorden (die wel correct zijn!): Xorn triggert niet, want het is geen triggered Ability, maar een replacement effect . Het resultaat is exact hetzelfde, maar wat er gebeurt is dat als je een landje tapt voor een treasure, Xorn dat vervangt door "maakt een treasure plus 1 meer" (in andere woorden: twee treasures ). Het is dus geen trigger waar nog op gereageerd kan worden.

Maar goed, in het kort tappen je landjes dan dus voor 2 treasures
axlar
1 jaar geleden
Quote:
31 minuten geleden
Even een kleine nitpick op de antwoorden (die wel correct zijn!): Xorn triggert niet, want het is geen triggered Ability, maar een replacement effect . Het resultaat is exact hetzelfde, maar wat er gebeurt is dat als je een landje tapt voor een treasure, Xorn dat vervangt door "maakt een treasure plus 1 meer" (in andere woorden: twee treasures ). Het is dus geen trigger waar nog op gereageerd kan worden.

Maar goed, in het kort tappen je landjes dan dus voor 2 treasures
zotezien is Magnus klaar met verbouwen
*geintjuh* eigenlijk heel goed dat je deze nuance aanstipt, want het heeft weldegelijk invloed op hoe sommige andere kaarten werken.
bartlooij
1 jaar geleden
Bedankt voor het beantwoorden van mijn en de extra uitleg en tips
 bijgewerkt door bartlooij 1 jaar geleden
Tudou
1 jaar geleden
Allemaal belangrijke en juiste informatie maar als ik nu Bootleggers' Stash, Academy Manufactor, Xorn en Doubling Season heb liggen en ik tap een landje om een treasure te maken, hoeveel tokens maak ik dan minimaal en hoeveel maximaal?
Blasty
1 jaar geleden
Minimaal 4 treasures, 2 foods, en 2 clues.
Maximaal 4 treasures, 4 foods en 4 clues

Me thinks.
TheRobinros
1 jaar geleden
Minimaal 3 treasures, 2 food en 2 clues.
Maximaal 4 treasures, 4 food en 4 clues.

Reden: Je activeert een landje met de ability die Bootleggers' Stash hem geeft. Nu heb je 3 replacement effects die je in volgorde naar keuze af kan werken. Als je eerst Academy Manufactor afwerkt, ga je van 1 treasure naar 1 treasure, 1 food en 1 clue. Dan Doubling Season, maakt er 2 van ieder van en dan Xorn geeft een derde treasure. Andersom, dus eerst Xorn en dan de andere twee in willekeurige volgorde, geeft 4 van ieder.

Me thinks
Tudou
1 jaar geleden
Ik zou zeggen dat TheRobinros gelijk heeft maar ben wel benieuwd naar de logica van Blasty.
axlar
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik zou zeggen dat TheRobinros gelijk heeft maar ben wel benieuwd naar de logica van Blasty.
Blasty deed Xorn voor Doubling Season, waardoor er uiteindelijk 4 Treasure tokens zijn. Wat dus niet het minimum is. Robinros heeft een stack aangegeven waarbij minder value te behalen is.
Jeff
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
2 uren geleden
Ik zou zeggen dat TheRobinros gelijk heeft maar ben wel benieuwd naar de logica van Blasty.
Blasty deed Xorn voor Doubling Season, waardoor er uiteindelijk 4 Treasure tokens zijn. Wat dus niet het minimum is. Robinros heeft een stack aangegeven waarbij minder value te behalen is.


nitpick: dit heeft niets met de stack te maken.
axlar
1 jaar geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
4 uren geleden
Quote:
5 uren geleden
Ik zou zeggen dat TheRobinros gelijk heeft maar ben wel benieuwd naar de logica van Blasty.
Blasty deed Xorn voor Doubling Season, waardoor er uiteindelijk 4 Treasure tokens zijn. Wat dus niet het minimum is. Robinros heeft een stack aangegeven waarbij minder value te behalen is.


nitpick: dit heeft niets met de stack te maken.
"volgorde van de replacement effects" wat op zich best een eigen stack is.. uiteraard niet DE stack hahaha
Luctor
1 jaar geleden
Wat als je Xorn, Bootleggers' Stash en 2x Jinnie Fay, Jetmir's Second hebt liggen. Krijg je dan op het moment dat je een landje voor een treasure tapt de mogelijkheid om er 4 cats/dogs van te maken of wanneer je de eerste 2 gemaakt hebt, dat de tweede niks meer doet, omdat er geen treasures meer zijn die je zou gaan aanmaken?

Edit: je hebt ook een Mirror Box liggen.
 bijgewerkt door Luctor 1 jaar geleden
Jeff
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Wat als je Xorn, Bootleggers' Stash en 2x Jinnie Fay, Jetmir's Second hebt liggen. Krijg je dan op het moment dat je een landje voor een treasure tapt de mogelijkheid om er 4 cats/dogs van te maken of wanneer je de eerste 2 gemaakt hebt, dat de tweede niks meer doet, omdat er geen treasures meer zijn die je zou gaan aanmaken?

Edit: je hebt ook een Mirror Box liggen.


Meerdere Jinnie Fay's is niet zo heel nuttig. Jinney vervangt enkel het token dat je maakt door een ander soort; ze maakt er geen extra's van ofzo.
dionytadema
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Meerdere Jinnie Fay's is niet zo heel nuttig. Jinney vervangt enkel het token dat je maakt door een ander soort; ze maakt er geen extra's van ofzo.


Inderdaad, na het toepassen van een van de jinney's replacement effects maak je al geen treasures meer, dus kan je het andere replacement niet meer gebruiken / doet het niets
Luctor
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
5 uren geleden
Wat als je Xorn, Bootleggers' Stash en 2x Jinnie Fay, Jetmir's Second hebt liggen. Krijg je dan op het moment dat je een landje voor een treasure tapt de mogelijkheid om er 4 cats/dogs van te maken of wanneer je de eerste 2 gemaakt hebt, dat de tweede niks meer doet, omdat er geen treasures meer zijn die je zou gaan aanmaken?

Edit: je hebt ook een Mirror Box liggen.


Meerdere Jinnie Fay's is niet zo heel nuttig. Jinney vervangt enkel het token dat je maakt door een ander soort; ze maakt er geen extra's van ofzo.
thnx.
axlar
1 jaar geleden
PS je kan sowieso al geen twee Jinnie Fay, Jetmir's Seconds hebben liggen, want dit is een Legendary creature
Edit: Oh wacht.. nu snap ik de toevoeging van Mirror Box...
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Luctor
1 jaar geleden
Quote:
30 minuten geleden
PS je kan sowieso al geen twee Jinnie Fay, Jetmir's Seconds hebben liggen, want dit is een Legendary creature
Edit: Oh wacht.. nu snap ik de toevoeging van Mirror Box...
Ja, daarom had ik die edit er ook bijgezet.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 20 posts
  • Laatste post Luctor 1 jaar geleden
  • Gemaakt door bartlooij 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top