1 augustus: Commander Night

Rody
5 maanden geleden

Op elke eerste woensdagavond van de maand organiseert Bazaar of Magic een bijzonder Magic: the Gathering event: Commander Night!

De Commander Night is compleet vernieuwd! Een gloednieuw puntensysteem, drie ronden per avond en nog een aantal andere spannende veranderingen zorgen ervoor dat de Commander Night een top avond is voor alle Commander spelers!

We spelen op de Commander Night drie ronden Commander. Iedere ronde duurt 60 minuten en we spelen zoveel mogelijk aan tafels met vier spelers. Zorg ervoor dat je deck voldoet aan de Banned en Restricted lijst van Commander. Je kunt punten scoren door je tegenstanders uit te schakelen en door toffe achievements te halen.

Speel mee en maak kans op boosters, winkeltegoed of bijzondere promo's! Bovendien kun je jezelf kwalificeren voor de Commander Finals van 2019!

Datum: Woensdag 1 augustus
Aanvang: 19:30, zaal open om 19:15
Eindtijd: Circa 23:00
Kosten: € 7,50 (inclusief een gratis drankje)
Formaat: Commander
Ronden: 3 ronden
Route: Ongeveer 10 minuten lopen vanaf station Delft Zuid en je kan gratis parkeren naast de deur!

Consumpties
Het is niet toegestaan om in de winkel je eigen consumpties te nuttigen. We hebben naast koffie, thee en bronwater ook selecte frisdranken en candybars op het menu staan.

Prijzen
Bij de Commander Night kun je je door te winnen kwalificeren voor de Commander Finals van 2019, een prestigieus Commander event met een geweldige prijzenpot! Per 20 deelnemers (omhoog afgerond) gaat er een uitnodiging in de prijzenpot. Als prijzen zijn er verder boosters, winkeltegoed en random promo's te winnen. Minstens de helft van de deelnemers valt in de prijzen!

Regels
Tijdens het event zal zoveel mogelijk gespeeld worden aan tafels met vier spelers, aan de eventuele resterende tafels wordt gespeeld met drie spelers. Er worden drie ronden van elk 60 minuten gespeeld. Je speelt aan tafels met spelers die evenveel punten hebben als jij.

Punten scoren
Elke speler begint de game met 10 punten. Tijdens de game kun je punten winnen en verliezen.

Punten winnen
Om te beginnen kun je punten halen door tegenstanders uit te schakelen. Iedere tegenstander die je uitschakelt is 2 punten waard.

+2: Schakel een tegenstander uit.

Daarnaast kun je met de volgende acties punten verdienen. Deze acties kun je maximaal één keer per game halen:

+1: Deel als eerste combat damage uit in een game
+1: Red een tegenstander van uitschakeling
+1: Schakel een tegenstander uit met Commander damage
+1: Haal de achievement van de ronde
+1: Blijf als laatste over (alleen te halen bij een tafel van drie spelers)

Punten verliezen
Met de volgende acties kun je punten verliezen. Deze acties kun je maximaal één keer per game halen:

-1: Schakel een tegenstander uit voor beurt zes
-1: Schakel al je initiele tegenstanders uit in één beurt
-1: Zoek naar een non-land in je library
-2: Wordt uitgeschakeld
-8: Gebruik een oneindige combo

Achievements
Op de Commander Night hebben we drie achievements die je kunt halen waarmee je extra punten kunt scoren, voor elke game één achievement. Voor elke achievement die je haalt, ontvang je een punt! De achievements worden aan het begin van de ronden bekend gemaakt. We geven je alvast een hint met betrekking tot het thema van de achievements van de komende avond:

Een zomerse Commander Night

Extra beurten
Vanwege de beperkte tijd in een ronde en om te beperken dat spelers te lang aan de beurt zijn, hanteren we een huisregel over het nemen van extra beurten: alle extra beurten worden genegeerd. Je kunt dus geen extra beurten nemen.

Mulligannen
We hanteren de nieuwe mulligan regel die Magic: the Gathering heeft geïntroduceerd. De eerste mulligan is gratis, besluit je daarna verder te mulligannen, dan pak je zes kaarten, daarna vijf kaarten etc. Als je besluit je hand te houden en je hebt minder dan zeven kaarten dan mag je de bovenste kaart van je library bekijken en besluiten die onderop de leggen of te laten liggen (scry 1). Omdat we multiplayer spelen pakt de beginnende speler ook een kaart!

Inschrijven
We hebben plaats voor maximaal 80 spelers. Van tevoren inschrijven is niet verplicht maar wel aanbevolen. Je kunt je inschrijven via een reactie in dit topic, via een email naar info@bazaarofmagic.nl of door een telefoontje naar Bazaar of Magic (0157370224). Vermeld je DCI nummer bij je inschrijving. Heb je nog geen DCI nummer, dan krijg je dit op de avond zelf!

Inschrijvingen:
01. Ralf Heersma
02. Floris Verschuren
03. Jorge Hernandez
04. Desiree van Rietschoten
05. Falco van Hoorn
06. Ferry Mestrum
07. Kjell van der Kroon
08. Milton Fox
09. Bart de Jong
10. Sylvano Eikenbroek
11. Stefan de Rooy
12. Patrick Baan
13. Maarten Schippers
14. Niels Baptist
15.

...
 bijgewerkt door Jan 4 maanden geleden
Danjuron
4 maanden geleden
Jullie hebben er nog steeds niet bijgezet wat er gebeurd als je jezelf dood maakt...
dommeltjuh
4 maanden geleden
Floris Verschuuren doet mee
Xiyu
4 maanden geleden
Jorge Hernandez doet weer mee
Flowbits
4 maanden geleden
Desiree van Rietschoten, Falco van Hoorn en Ferry Mestrum doen ook graag mee
Rody
4 maanden geleden
Quote:
6 dagen geleden
Jullie hebben er nog steeds niet bijgezet wat er gebeurd als je jezelf dood maakt...

Als je jezelf doodmaakt krijgen je tegenstanders +1 punt.

Iedereen is weer ingeschreven!
Krabbel
4 maanden geleden
Ik ga proberen erbij te zijn
Rody
4 maanden geleden
Quote:
13 uur geleden
Ik ga proberen erbij te zijn

Top! Je staat erbij
burtyoungsters
4 maanden geleden
Ik ben in!

Bart de Jong
sylvanoeikenbroek
4 maanden geleden
Sylvano eikenbroek meldt zich ook aan...
derooy89
4 maanden geleden
In!
patrickbaan
4 maanden geleden
Ik ben er ook bij !
Patrick Baan
1maarten1
4 maanden geleden
Ik kom ook!
nielsbap
4 maanden geleden
mijn dnd gaat niet door dus ik kom vanavond ook even kijken hoe de "nieuwe" regels zijn
Jan
4 maanden geleden
Staat genoteerd!
Dirk
4 maanden geleden
Beetje laat, maar Dirk Janssen is er ook bij. Nico Janssen ook trouwens, maar ik zie dat hij het nog niet heeft aangegeven.
Nicholas
4 maanden geleden
Bij deze dus dan maar alsnog

Nico Janssen
DCI: 6317109125
Magicfreak
4 maanden geleden
Ik en mijn broertje zijn er ook
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 18 posts
  • Laatste post Magicfreak 4 maanden geleden
  • Gemaakt door Rody 5 maanden geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL