1 mei: Dungeons & Dragons Adventure League

Ralf
3 maanden geleden

Liefhebbers van Dungeons & Dragons opgelet: op woensdag 1 mei start Bazaar of Magic met een maandelijks Dungeons & Dragons evenement: D&D Adventure League!

Bij het Dungeons & Dragons avontuur zijn spelers van alle niveaus welkom. Aan het begin van het avontuur wordt aan beginnende spelers uitgelegd hoe je D&D kunt spelen en alle benodigdheden worden door ons verzorgd. Je hoeft zelf niets mee te brengen. We hebben plek voor maximaal 24 spelers. Het avontuur duurt ongeveer 3 uur.

Het maak niet uit of je een beginnende avonturier bent of dat je bijvoorbeeld al een level 5 karakter hebt, iedereen is welkom op de D&D Adventure League. Voor nieuwe en ervaren spelers hebben een avontuur dat aansluit bij hun helden.

Let op: voor deze eerste sessie hebben we avonturen voor karakters van level 1 t/m level 4!

Schrijf je hieronder in en vermeld bij je inschrijving het level van je karakter. Hier kunnen de spelleiders rekening mee houden in de voorbereiding.

Datum: Woensdag 1 mei
Aanvang: 19:30
Duur: ongeveer 3 uur
Kosten: € 4,00 per persoon, inclusief een consumptie
Route: Ongeveer 10 minuten lopen vanaf station Delft Zuid en je kan gratis parkeren naast de deur!

Consumpties
Het is niet toegestaan om in de winkel je eigen consumpties te nuttigen, met uitzondering van je eigen lunch en flesjes water. We hebben naast koffie, thee, bronwater, selecte frisdranken en candybars ook tosti's op het menu staan.

Inschrijven
We hebben plaats voor maximaal 24 D&D spelers. Van tevoren inschrijven wordt aangeraden. Je kunt je inschrijven via een reactie in dit topic, via een email naar info@bazaarofmagic.nl of door een telefoontje naar Bazaar of Magic (0157370224). Vermeld bij je inschrijving het level van je karakter en je DCI nummer. Heb je nog geen DCI nummer, dan krijg je dit op de dag zelf!

Inschrijvingen
01. Joris van den Oever
02. Rosa Zwaal
03. Ralf Heersma - geen karakter
04. Jay Marapin - geen karakter
05. Leen Roeloffs - level 3 Sorcerer
06. Leen Roeloffs +1 - level 3 Rogue
07. Victor Zwijnenburg - level 4 Warlock
08. Koen Slotboom - geen karakter
09. Rob van der Burgh - level 1 Druid
10. Rob van der Burgh +1 - level 1 Bard
11. Dylano Voois - level 1 Fighter
12.
13.
 bijgewerkt door Ralf 2 maanden geleden
Shish
3 maanden geleden
Dit lijkt me echt heel gaaf, maar ik heb nog wel enkele vragen. Ik zelf heb een level 4 (kinda homebrew) minotaur fighter, maar hoe zal het zitten met de weapons die ik heb en andere spullen die in mn "rugzak" zitten als het ware, en ook bijvoorbeeld m'n aantal gold? Wordt dat die avond dan bekend gemaakt hoeveel iedereen ong. heeft zodat het wat gelijk/eerlijk is? En hoe groot zal ong een companie zijn waarin je speelt (word je daarbij ingedeeld op basis van level en dergelijke)?
 bijgewerkt door Shish 3 maanden geleden
sibrand
2 maanden geleden
Even een vraag voor ik besluit of ik mee wil doen: Is het ook mogelijk om ter plekke (met wat hulp) een karakter te maken? Ik heb namelijk wel gehoord dat het spel erg leuk is en ik wil het graag een keer proberen, maar ik heb nog niet bekeken hoe het nou precies werkt.
Ralf
2 maanden geleden
Quote:
4 dagen geleden
Dit lijkt me echt heel gaaf, maar ik heb nog wel enkele vragen. Ik zelf heb een level 4 (kinda homebrew) minotaur fighter, maar hoe zal het zitten met de weapons die ik heb en andere spullen die in mn "rugzak" zitten als het ware, en ook bijvoorbeeld m'n aantal gold? Wordt dat die avond dan bekend gemaakt hoeveel iedereen ong. heeft zodat het wat gelijk/eerlijk is? En hoe groot zal ong een companie zijn waarin je speelt (word je daarbij ingedeeld op basis van level en dergelijke)?

We kunnen homebrew karakters helaas niet mee laten spelen, je kunt wel meespelen met een Adventure League karakter. Natuurlijk kun je een nieuw karakter starten voor de Adventure League en deze verder ontwikkelen.

Quote:
1 dag geleden
Even een vraag voor ik besluit of ik mee wil doen: Is het ook mogelijk om ter plekke (met wat hulp) een karakter te maken? Ik heb namelijk wel gehoord dat het spel erg leuk is en ik wil het graag een keer proberen, maar ik heb nog niet bekeken hoe het nou precies werkt.

Jazeker, de Dungeon Masters helpen je graag met een nieuw karakter!

De inschrijvingen zijn weer bijgewerkt. Speel jij ook mee?
sibrand
2 maanden geleden
Quote:
28 minuten geleden
De inschrijvingen zijn weer bijgewerkt. Speel jij ook mee?

Ik zou dan graag mee willen doen.
Shish
2 maanden geleden
Quote:
8 uren geleden

We kunnen homebrew karakters helaas niet mee laten spelen, je kunt wel meespelen met een Adventure League karakter. Natuurlijk kun je een nieuw karakter starten voor de Adventure League en deze verder ontwikkelen.

Ik heb nog m'n vorig character voor ik homebrew ging, ik zal deze even opzoeken en dan laat ik dat nog weten in een edit, maar hierbij schrijf ik mij ook in voor deze avond, lijkt me echt super.

Edit: een level 5 Dragonborn fighter (deze was echt net lvl 5 geworden), een tank door z'n hoge AC en veel levens haha
 bijgewerkt door Shish 2 maanden geleden
Stalkative
2 maanden geleden
Ik weet nog niet zeker of ik kan, maar wil al heel lang een keertje D&D uitproberen, dus ik schrijf me onder voorbehoud in. Ik heb dus nog geen idee hoe het werkt en heb nog geen karakter.
LegoRobster
2 maanden geleden
Ik (medium ervaren D&D speler) zal er woensdag bij zijn met een +1 (ervaren D&D speler).
We hebben net onze characters gemaakt, een Lv 1 Druid en lv 1 Bard. Meer supports meer beter!
Shish
2 maanden geleden
Quote:
6 dagen geleden
Quote:
6 dagen geleden

Ik heb nog m'n vorig character voor ik homebrew ging, ik zal deze even opzoeken en dan laat ik dat nog weten in een edit, maar hierbij schrijf ik mij ook in voor deze avond, lijkt me echt super.

Edit: een level 5 Dragonborn fighter (deze was echt net lvl 5 geworden), een tank door z'n hoge AC en veel levens haha

Om het makkelijker te maken, zodat het beter past bij de andere aanmeldingen ook, heb ik een nieuw character gemaakt, een human fighter (Samurai). Mn character is alleen wel gebaseerd op m'n lievelingsfilm The Last Samurai, dus heb ik de vraag of de subclasses van Xanathar's Guide to Everything wel goed zijn (namelijk voor het Samurai gedeelte, waar m'n character op gebaseerd is haha). Maar dan wordt dat mn character voor deze en komende DnD events denk

Ik heb morgen nog wel een dnd sessie gepland waarin ik deze ga spelen hoogstwaarschijnlijk, dus het kan nog zo worden dat mn character dan lvl 2 of heel misschien zelfs al lvl 3 is. Maar als dat wel een probleem vormt voor woensdagavond kan ik hem nog spelen als lvl 1, no problemo

Edit: lvl 1 fighter (samurai) dus
 bijgewerkt door Shish 2 maanden geleden
sibrand
2 maanden geleden
Ik kan toch niet komen, het was namelijk de laatste dag in de vakantie dat ik met mijn vriendin kan afspreken en ik vind haar toch wat belangrijker dan D&D
Ralf
2 maanden geleden
De aanmeldingen zijn weer up-to-date! Ook vanavond meespelen? Meld je dan nu aan!
Shish
2 maanden geleden
Ik ben mogelijk wat later, doordat m'n bus 15 minuten te laat was en ik dus mogelijk/waarschijnlijk m'n trein niet haal
Twigwalker
2 maanden geleden
Hoi allemaal, ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen bij dit evenement. Wat vond iedereen ervan en wanneer is de volgende?
nielsbap
2 maanden geleden
de volgende is 5 juni als ik mij niet vergis. ik ben verder niet geweest op het evenement. maar ik ga regelmatig naar adventure league avonden. ik vindt het fijn dat je lekker kan dnden en iedereen je je ding laat doen. ja je bent niet op elkaar ingespeeld invergelijking met een vaste groep. maar wat me hiervan zo aanspreekt is de flexibilitiet. je kan aanschuiven als je wilt en als het niet kan dan zal het niet weg vallen voor de rest. als je een drukke periode op werk hebt. ik hoop dat ik je genoeg info hebt gegeven mocht je meer persoonlijke dingen willen weten of vertellen (karakters of regels of iets anders) dan wil ik vragen of je me een PM wil versturen. (ik ben dus niet de host hierin voor de duidelijkeheid).
Rody
2 maanden geleden
De volgende is 5 juni inderdaad. D&D is elke eerste woensdagavond van de maand, samen met Commander Night. Ik zal het topic zsm aanmaken .
Twigwalker
2 maanden geleden
@nielsbap
Top, heb nu geen specifieke vragen, was vooral benieuwd wat iedereen er beetje van vond. Ben me nu beetje aan het verdiepen in de extra regels van Adventures League.

@Rody
Ben benieuwd, volgende sessie ben ik er vrijwel zeker bij en neem ik hopelijk een clubje vrienden mee die allemaal semi-nieuw zijn.
LegoRobster
2 maanden geleden
Er was een best aardige opkomst. 2 tafels van 4, 1 van 3.
De sessies worden georganiseerd door ervaren DMs, en er heerste een gezellige sfeer.
Ondanks het 'railroad' gehalte van de Adventure League merkte ik persoonlijk dat er voldoende ruimte was voor eigen input en RP.
Zeker aan te raden om 5 juni zelf te doen!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 17 posts
  • Laatste post LegoRobster 2 maanden geleden
  • Gemaakt door Ralf 3 maanden geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL