2 mei: Compleet vernieuwde Commander Night!

Ralf
1 maand geleden

Op elke eerste woensdagavond van de maand organiseert Bazaar of Magic een bijzonder Magic: the Gathering event: Commander Night!

De Commander Night is compleet vernieuwd! Een gloednieuw puntensysteem, drie ronden per avond en nog een aantal andere spannende veranderingen zorgen ervoor dat de Commander Night een top avond is voor alle Commander spelers! Zorg dat je er bij bent op zaterdag 2 mei, want het woord legendarisch!

We spelen op de Commander Night drie ronden Commander. Iedere ronde duurt 60 minuten en we spelen zoveel mogelijk aan tafels met vier spelers. Zorg ervoor dat je deck voldoet aan de Banned en Restricted lijst van Commander. Je kunt punten scoren door je tegenstanders uit te schakelen en door toffe achievements te halen.

Speel mee en maak kans op boosters, winkeltegoed of bijzondere promo's! Bovendien kun je jezelf kwalificeren voor de Commander Finals van 2019!

Datum: Woensdag 2 mei
Aanvang: 19:30, zaal open om 19:15
Eindtijd: Circa 23:00
Kosten: € 7,50 (inclusief een gratis drankje)
Formaat: Commander
Ronden: 3 ronden
Route: Ongeveer 10 minuten lopen vanaf station Delft Zuid en je kan gratis parkeren naast de deur!

Consumpties
Het is niet toegestaan om in de winkel je eigen consumpties te nuttigen. We hebben naast koffie, thee en bronwater ook selecte frisdranken en candybars op het menu staan.

Prijzen
Bij de Commander Night kun je je door te winnen kwalificeren voor de Commander Finals van 2019, een prestigieus Commander event met een geweldige prijzenpot! Per 20 deelnemers (omhoog afgerond) gaat er een uitnodiging in de prijzenpot. Als prijzen zijn er verder boosters, winkeltegoed en random promo's te winnen. Minstens de helft van de deelnemers valt in de prijzen!

Regels
Tijdens het event zal zoveel mogelijk gespeeld worden aan tafels met vier spelers, aan de eventuele resterende tafels wordt gespeeld met drie spelers. Er worden drie ronden van elk 60 minuten gespeeld. Je speelt aan tafels met spelers die evenveel punten hebben als jij.

Punten scoren
Elke speler begint de game met 10 punten. Tijdens de game kun je punten winnen en verliezen.

Punten winnen
Om te beginnen kun je punten halen door tegenstanders uit te schakelen. Iedere tegenstander die je uitschakelt is 2 punten waard.

+2: Schakel een tegenstander uit.

Daarnaast kun je met de volgende acties punten verdienen. Deze acties kun je maximaal één keer per game halen:

+1: Deel als eerste combat damage uit in een game
+1: Red een tegenstander van uitschakeling
+1: Schakel een tegenstander uit met Commander damage
+1: Haal de achievement van de ronde
+1: Blijf als laatste over (alleen te halen bij een tafel van drie spelers)

Punten verliezen
Met de volgende acties kun je punten verliezen. Deze acties kun je maximaal één keer per game halen:

-1: Schakel een tegenstander uit voor beurt zes
-1: Schakel al je initiele tegenstanders uit in één beurt
-1: Zoek naar een non-land in je library
-2: Wordt uitgeschakeld
-8: Gebruik een oneindige combo

Achievements
Op de Commander Night hebben we drie achievements die je kunt halen waarmee je extra punten kunt scoren, voor elke game één achievement. Voor elke achievement die je haalt, ontvang je een punt! De achievements worden aan het begin van de ronden bekend gemaakt. We geven je alvast een hint met betrekking tot het thema van de achievements van de komende avond:

Legendarisch!

Extra beurten
Vanwege de beperkte tijd in een ronde en om te beperken dat spelers te lang aan de beurt zijn, hanteren we een huisregel over het nemen van extra beurten: alle extra beurten worden genegeerd. Je kunt dus geen extra beurten nemen.

Mulligannen
We hanteren de nieuwe mulligan regel die Magic: the Gathering heeft geïntroduceerd. De eerste mulligan is gratis, besluit je daarna verder te mulligannen, dan pak je zes kaarten, daarna vijf kaarten etc. Als je besluit je hand te houden en je hebt minder dan zeven kaarten dan mag je de bovenste kaart van je library bekijken en besluiten die onderop de leggen of te laten liggen (scry 1). Omdat we multiplayer spelen pakt de beginnende speler ook een kaart!

Inschrijven
We hebben plaats voor maximaal 80 spelers. Van tevoren inschrijven is niet verplicht maar wel aanbevolen. Je kunt je inschrijven via een reactie in dit topic, via een email naar info@bazaarofmagic.nl of door een telefoontje naar Bazaar of Magic (0157370224). Vermeld je DCI nummer bij je inschrijving. Heb je nog geen DCI nummer, dan krijg je dit op de avond zelf!

Inschrijvingen:
01. Ralf Heersma
02. Jan van der Ham*
03. Marco Both
04. Robin Vondeling
05. Simon van Houdt
06. Mike Heidt
07. Stefan de Rooy
08. Franc Schiphorst
09. Boy Gordebeke
10.
...
 aangepast door Ralf 24 dagen geleden
burtyoungsters
1 maand geleden
Helaas kan ik niet, maar ik wil via deze weg toch reageren op de nieuwe regels. Die zien er goed uit, maar:

Als je met een oneindige combo al je tegenstanders uitschakelt, hou je 10 punten over. Er van uitgaande dat verder niemand punten haalt en dus op 10 - 2 = 8 eindigt, is dat nog steeds het overwegen waard.

Maw: wordt een oneindige combo voldoende gestraft? Ik neem aan dat jullie dit echt wel hebben getest, maar ik wil toch mijn zorg uiten. Er van uitgaande dat jullie mijn zorg met een antwoord vervolgens kunnen wegnemen
sibrand
1 maand geleden
Voor een infinite combo krijg je dan ook -5 punten
burtyoungsters
1 maand geleden
Ja, maar 10 beginpunten + al je tegenstanders uitschakelen (6 punten) = 16
Minus 5 en al je tegenstanders in 1x uitschakelen (-1 punt) = 6
16 - 6 = 10

Als je dit drie keer consequent kunt doen, haal je toch 30 punten.
Er van uitgaande dat niet ieder deck consequent het hoogst aantal punten kan halen, is dit wellicht dus interessant. Daarom mijn vraag: is 5 strafpunten zwaar genoeg?

n4ppy
1 maand geleden
Dan moet je wel je oneindige combo vinden of extra strafpunten pakken voor zoeken non-land

PS Onder regels staat 2 ronden?
burtyoungsters
1 maand geleden
Ik zie het: ik dacht dat het 3 rondes was. Het zal ook wel goed werken! Ik begrijp alleen niet dat wanneer we oneindige combo’s willen ontmoedigen, het niet gewoon meteen 10 strafpunten is.
nielsbap
1 maand geleden
en als ik de combopiece counter(of disrupt) die meerdere spelers killt (inclusief mijzelf) krijg ik dan meerdere keren de punten voor het reden van een speler. btw ook ik kan niet maar ik moedig het feit aan dat jullie meer op zaterdag willen doen.

EDIT. ik lees nu dat je de plus achievement 1 keer kan halen
 aangepast door nielsbap 1 maand geleden
n4ppy
1 maand geleden
Quote:
23 uur geleden
Ik zie het: ik dacht dat het 3 rondes was. Het zal ook wel goed werken! Ik begrijp alleen niet dat wanneer we oneindige combo’s willen ontmoedigen, het niet gewoon meteen 10 strafpunten is.

Het is nu aangepast, op beide plekken staat 3 rondes Ze zijn ook van 1:15 naar 1:00 gegaan dus streven zal wel zijn om meer potten te spelen
derooy89
1 maand geleden
Ziet er goed uit! Nieuwe opzet. In
KapiteinKoekblik
29 dagen geleden
Ik wil even zeggen dat het goed is dat er wat verfrissing komt qua regels bij de Commander night, zo te zien zijn we van het Kudo systeem af, waar ik persoonlijk heel blij mee ben. Ik heb nog wel een paar vragen bij sommige punten die hier boven staan.

Quote:
4 dagen geleden

Okay, stel ik speel Demonic Tutor of een andere kaart met het zelfde effect. Ik pak een fetch land, maar ik hoef deze niet te revealen.

Wat nu? Lijkt me sterk dat ik hier dus een minpunt voor kan krijgen?

Quote:
4 dagen geleden

-1: Schakel al je initiële tegenstanders uit in één beurt

Dus wat ik begrijp als je aan een tafel van 3 zit is dat je al 1 punt minder krijgt als ik iedereen uit heb geschakeld en dat je ook nog eens moeilijker word gemaakt niet iedereen te killen in 1 beurt, wat wel wat makkelijker werkt aan een tafel van 4. Er is altijd in mijn opinie een underdog die je in leven kan laten.

Quote:
4 dagen geleden
Extra beurten
Vanwege de beperkte tijd in een ronde en om te beperken dat spelers te lang aan de beurt zijn, hanteren we een huisregel over het nemen van extra beurten: alle extra beurten worden genegeerd. Je kunt dus geen extra beurten nemen.

Ik begrijp deze regel heel goed, heb het niet vaak gezien de voorgaande keren, ook met de oude regel van maar 1 extra beurt daarna -5 minpunten. 1 extra beurtje viel ik ook niet over om eerlijk te zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Wat ik wel raar vind is dan het volgende.

Quote:
4 dagen geleden

Punten verliezen
Met de volgende acties kun je punten verliezen. Deze acties kun je maximaal één keer per game halen:

Mensen die dus een half uur gaan patiencen en hier dus de game stallen krijgen maar 1 minpunt? Maar een extra beurt mag niet?
Heb meer mensen meerdere malen dit zien doen in plaats van extra beurten nemen. Dit is in principe irritanter dan iemand die het een beurt later afmaakt, soms kan je daarna nog een pot spelen met ze allen, daar komen we immers voor.

Ik weet niet of deze regels al in steen staan gebikkeld maar hoe zit het met mensen met die met meerdere decks aankomen?
In mijn playgroup heeft iedereen maar 1 deck, sommige mensen komen met 3-8 decks aan en passen zich dan aan op de achievement of de benaming van de achievement. Kan er misschien geen regel komen van, je kiest aan het begin van de avond 1 deck en daar speel je rest van de avond mee? Dit is meer een persoonlijke frustratie, niet omdat ik maar 1 deck heb maar omdat sommige mensen scouten wie wat speelt om het te kunnen counteren of voor de bonuspunten gaan met de achievements.
 aangepast door KapiteinKoekblik 29 dagen geleden
Mikey1270
29 dagen geleden
Extra beurten, kaarten fetchen of niet, ik schrijf me wel in!
n4ppy
27 dagen geleden
Yah ik ben er bij
Rachniroff
26 dagen geleden
Ik heb toevallig een avond vrij dus ik meld me aan!
Ralf
24 dagen geleden
Quote:
4 dagen geleden
Ik wil even zeggen dat het goed is dat er wat verfrissing komt qua regels bij de Commander night, zo te zien zijn we van het Kudo systeem af, waar ik persoonlijk heel blij mee ben. Ik heb nog wel een paar vragen bij sommige punten die hier boven staan.

Quote:
8 dagen geleden

Okay, stel ik speel Demonic Tutor of een andere kaart met het zelfde effect. Ik pak een fetch land, maar ik hoef deze niet te revealen.

Wat nu? Lijkt me sterk dat ik hier dus een minpunt voor kan krijgen?

Quote:
8 dagen geleden

-1: Schakel al je initiële tegenstanders uit in één beurt

Dus wat ik begrijp als je aan een tafel van 3 zit is dat je al 1 punt minder krijgt als ik iedereen uit heb geschakeld en dat je ook nog eens moeilijker word gemaakt niet iedereen te killen in 1 beurt, wat wel wat makkelijker werkt aan een tafel van 4. Er is altijd in mijn opinie een underdog die je in leven kan laten.

Quote:
8 dagen geleden
Extra beurten

Ik begrijp deze regel heel goed, heb het niet vaak gezien de voorgaande keren, ook met de oude regel van maar 1 extra beurt daarna -5 minpunten. 1 extra beurtje viel ik ook niet over om eerlijk te zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Wat ik wel raar vind is dan het volgende.

Quote:
8 dagen geleden

Punten verliezen

Mensen die dus een half uur gaan patiencen en hier dus de game stallen krijgen maar 1 minpunt? Maar een extra beurt mag niet?
Heb meer mensen meerdere malen dit zien doen in plaats van extra beurten nemen. Dit is in principe irritanter dan iemand die het een beurt later afmaakt, soms kan je daarna nog een pot spelen met ze allen, daar komen we immers voor.

Ik weet niet of deze regels al in steen staan gebikkeld maar hoe zit het met mensen met die met meerdere decks aankomen?
In mijn playgroup heeft iedereen maar 1 deck, sommige mensen komen met 3-8 decks aan en passen zich dan aan op de achievement of de benaming van de achievement. Kan er misschien geen regel komen van, je kiest aan het begin van de avond 1 deck en daar speel je rest van de avond mee? Dit is meer een persoonlijke frustratie, niet omdat ik maar 1 deck heb maar omdat sommige mensen scouten wie wat speelt om het te kunnen counteren of voor de bonuspunten gaan met de achievements.

Ik ga graag nog even in op de reacties op dit onderwerp.

- Bij het zoeken van een kaart, verlies je punten als de kaart die je speelt de mogelijkheid heeft om een non-land te kunnen zoeken. Voor het spelen van een Demonic Tutor verlies je dus een punt.

- Extra beurten: doordat een game nu nog maar 60 minuten duurt, hebben we er resoluut voor gekozen om de toch al niet populaire extra beurten weg te laten. Dat zorgt ervoor dat iedereen ongeveer even lang aan de beurt is.

- Voor het extreem veel en lang zoeken hebben we al maatregelen in voorbereiding als dat nodig blijkt te zijn. We willen echter vooraf al ingrijpen, maar wachten af of dit nodig zal zijn.

- De achievements worden pas bekend gemaakt nadat iedereen zijn deck heeft gekozen voor die ronde. Je kunt dus niet anticiperen op de achievement, alleen op de aanwijzing voor de achievements. Om diverse potjes te promoten vinden we het leuk om spelers met meerdere decks de gelegenheid te geven hun decks ook te spelen. Het moedigt spelers ook aan hun decks uit te breiden en te vernieuwen, waardoor de meta evolueert.

- De minpunten voor een oneindige combo zijn aangepast naar -8.

Danjuron
24 dagen geleden
"-1: Schakel een tegenstander uit voor beurt zes"

Is dat mijn beurt 6 of als de laatste hun beurt 6 heeft gehad?
Georgezz96
24 dagen geleden
Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe regels de commandnight zullen veranderen. Ik ben er iig weer bij!
Mvg, Sjors Heijboer
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Informatie
  • 16 posts
  • Laatste post Georgezz96 24 dagen geleden
  • Gemaakt door Ralf 1 maand geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL