Gezocht: Commander speelgroep in Nijmegen en omstreken.

BarryM7
4 jaren geleden
Hallo iedereen die dit leest,

Ik speel nu zo ongeveer een jaartje Magic. Sinds een tijdje heb ik interesse in commander (EDH), maar ik heb niemand om dit format mee te spelen. De decks zijn immers behoorlijk anders dan normaal en vaak best wel prijzig, en daar zijn mijn vrienden niet voor te porren. Nu zoek ik dus een groep mensen in of rond Nijmegen waar ik een keer commander mee kan spelen. Hopelijk reageert er iemand die zo'n groep kent, of die er wellicht eentje wil starten

Alvast bedankt!

Lucas
sebas74
4 jaren geleden
Hoi Lucas, wij zitten in Den Bosch. Misschien met te ver weg. Ik heb zojuist een oproepje geplaatst.

Gr. Sebas
hermes307
4 jaren geleden
ik zit in Soest maar ik vind het prima om een keer commander te komen spelen
Wsh1994
4 jaren geleden
Ik ben mede-organisator van een speelgroep in ede, wij spelen geregeld commander, als je een keer wil komen spelen is dat geen probleem!
Korlicday
4 jaren geleden
Ik vind het ook wel leuk om een keer te komen. Ben erg nieuw tot het spel en zoek andere om mee te spelen.

Vind reizen geen probleem

Ik woon in Baarn. Dus dat is vlakbij hermes307!
 bijgewerkt door Korlicday 4 jaren geleden
DonnieDarko
4 jaren geleden
Quote:
2 maanden geleden
Ik ben mede-organisator van een speelgroep in ede, wij spelen geregeld commander, als je een keer wil komen spelen is dat geen probleem!

Spelen jullie bij de Tinnen Soldaat?
Ik heb net een huis gekocht in Ede, al kan ik er pas vanaf januari in. Dus ergens volgend jaar hoop ik dan mee te kunnen spelen.
Cmdr_Grave
4 jaren geleden
Quote:
4 maanden geleden

Nu zoek ik dus een groep mensen in of rond Nijmegen waar ik een keer commander mee kan spelen. Hopelijk reageert er iemand die zo'n groep kent, of die er wellicht eentje wil starten


Hallo Lucas en welkom bij het tofste format dat er is .
Ik begrijp dat budget best een ding kan zijn, zeker wanneer je net start!

Het ligt er ook een beetje aan wat je zelf wilt en de mensen waar je mee speelt.

Je zou bijv. met de Commander decks die jaarlijks worden uitgebracht, prima tegen elkaar (of andere zgn. precons) kunnen spelen. Je merkt gauw genoeg wat als een sterk of minder sterk deck wordt beschouwd.

Tuurlijk heb je ook decks die mensen vanaf nul zelf opbouwen en geheel naar eigen smaak aftoppen met dure kaarten om competitief te kunnen spelen.

Daarnaast zou je bijv. ook een precon deck kunnen nemen en die budgetgewijs upgraden naar wat het voor jou speelbaar genoeg maakt.

Ook zou je, wanneer je een speelgroep hebt, kunnen vragen om een ander deck te lenen van iemand om een potje te spelen.

Er is zoveel keuze qua Commanders, een plethora aan strategieën en het sociale/asociale aspect wat erbij komt kijken maakt dat ik dit format zo gruwelijk vet vind .

Ik weet dat er bij Moenen en Mariken een (hardcore) groep speelt en er wekelijks wat te doen is in hun kelder.
Zelf ben ik onderdeel van een groep Commander spelers die hun best doen om wekelijks een potje te plannen, alhoewel dat soms best lastig is wanneer iedereen werkt

We spreken vaak af in Arnhem of proberen het bij iemand thuis te regelen.
We houden het casual en proberen plezier voorop te stellen (alhoewel elkaar keihard kapot maken soms ook leuk kan zijn)

Wat zou je zelf willen en wat is je leeftijd?
Mvg, Stephan
StanleyW
4 jaren geleden
Quote:
2 maanden geleden
Ik ben mede-organisator van een speelgroep in ede, wij spelen geregeld commander, als je een keer wil komen spelen is dat geen probleem!


Leuk om te horen dat er een actieve speelgroep is in Ede. Ik speel zelf af en toe Commander in Wageningen, maar vind het altijd leuk om nieuwe spelers te ontmoeten. Laat maar horen als jullie nog eens een extra speler nodig hebben
Giannibobo
4 jaren geleden
Hey ik woon in Ede en ik wil ook commander beginnen ik speelde meestal bij de tinnen soldaat sealed en draft , waar en wanneer word commander gespeeld ?
StanleyW
4 jaren geleden
Hoi! Je kan in ieder geval eens langs komen bij Games and Geekery in Wageningen. Daar wordt elke twee weken op zaterdag een Commander toernooitje georganiseerd, de ene keer 1v1 Commander (dat is ook iets competitiever) en de andere keer multiplayer. Je kan hun facebookpagina in de gaten houden wanneer de volgende plaatsvindt.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post StanleyW 4 jaren geleden
  • Gemaakt door BarryM7 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top