Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Magic-varianten

Zoockey
11 jaren geleden
Nu ik met MagnusMagicus en munio Planechase heb gespeeld ben ik toch ook wel heel erg benieuwd naar andere magic-varianten. Eentje die ik voorbij zag komen was Horde en dat lijkt me ook echt ontzettend tof. Is er iemand die dat een keer wilt uitproberen met mij? Of iemand die al een horde-deck heeft? Misschien dat we wat tokens kunnen "lenen" en anders kopen bij de bazaar, ik heb zelf misschien nog wel wat leuke addities qua kaarten voor dat deck.

Tevens ben ik dus ook te porren voor andere magic-varianten, dus heb je tijd, zin en een speler extra nodig, laat het me weten =)
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Je hebt archenemy nog
Jeff
11 jaren geleden
Ik ben zelf niet zo van de varianten, maar Planechase (alle planes op een grote stapel) in 3 of 4 speler FFA vind ik errug leuk!
Zoockey
11 jaren geleden
Dat is precies de variant die we gisteren bij de BoM gespeeld hebben. En dat was inderdaad errug leuk =)
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Check de pagina met speelvarianten voor leuke ideeen

En voor wat Horde deck suggesties: check hier (bij de [Horde] decks)!
Verdes
11 jaren geleden
3 vs 3 general is heel cool. En dan geen edh maar oud general.
Zoockey
11 jaren geleden
Ah. Goeie ouwe tijd =)
BasicB
11 jaren geleden
Ik speel wel eens "Extreme one-on-one" 1 tegen 1 in combinatie met archenemy kaarten, wel grappig
munio
11 jaren geleden
leuke varianten met vijf spelers: je hebt ieder twee allies en twee enemies (allies zijn je directe buren, je enemies je directe tegenburen). Het doel is je twee tegenstanders te slopen en je twee allies in leven te houden: het spel eindigt als
1: je verliest als je beide allies zijn uitgeschakeld (in dat geval winnen je beide tegenstanders)
2: je wint als je je beide tegenstanders hebt uitgeschakeld.

Dit geeft een behoorlijk interesante dynamiek aangezien jouw allies tegenstanders van elkaar zijn. en dat je per allie slechts een gemeenchappelijke enemy hebt


(dit soort formaten is het leukst te spelen als alle spelers een typerend deck hebben (bijv, alle vijf een van de vijf kleuren van magic, of een van de shards/ wedge kleuren, decks rond een specifieke set gebouwd vijf decks met alleen maar basic land, en kaarten die beginnen met dezelfd letter als de naam van de spelers, of tribal decks.

De situaties die dit oplevert zijn echt heel leuk, omdat je regelmatig je allie ervan aan het overtuigen bent, dat hij jouw allie dus echt niet moet aanvallen, en meer van dat soort ongein
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
munio 17-05-2012 om 01:39
leuke varianten met vijf spelers: je hebt ieder twee allies en twee enemies (allies zijn je directe buren, je enemies je directe tegenburen). Het doel is je twee tegenstanders te slopen en je twee allies in leven te houden: het spel eindigt als
1: je verliest als je beide allies zijn uitgeschakeld (in dat geval winnen je beide tegenstanders)
2: je wint als je je beide tegenstanders hebt uitgeschakeld.

Dit geeft een behoorlijk interesante dynamiek aangezien jouw allies tegenstanders van elkaar zijn. en dat je per allie slechts een gemeenchappelijke enemy hebt


(dit soort formaten is het leukst te spelen als alle spelers een typerend deck hebben (bijv, alle vijf een van de vijf kleuren van magic, of een van de shards/ wedge kleuren, decks rond een specifieke set gebouwd vijf decks met alleen maar basic land, en kaarten die beginnen met dezelfd letter als de naam van de spelers, of tribal decks.

De situaties die dit oplevert zijn echt heel leuk, omdat je regelmatig je allie ervan aan het overtuigen bent, dat hij jouw allie dus echt niet moet aanvallen, en meer van dat soort ongein


Ah, Star Magic! Een keer geprobeerd en het was erg leuk. Met Jan, Ralf, MagnusMagicus en [user]helpehelpe[/user] tijdens GP Amsterdam, was een pot EDH en dat ging een stuk sneller dan een normale pot 5-man EDH
Zoockey
11 jaren geleden
Dat klinkt inderdaad ook wel awesome, maar je moet dan wel even 5 man op de been krijgen..
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Volgens mij verlies je bij star magic niet als je allies dood zijn. Het originele idee is puur je enemies dood te maken en dan erna nog zelf te leven. Dus als allebei je allies dood zijn, zal je waarschijnlijk wel verliezen (aangezien het dan 2 tegen 1 is en als je dan zelf dood gaat wel je beide tegenstanders winnen), maar je kan dan zelf nog steeds winnen door je beide enemies dood te maken.

Ook interessant aan deze variant, als je linker ally dood gaat, is het een stuk minder interessant om je linker enemy te slopen, want dan wint je rechter ally. Lang geleden dat ik dit gespeeld heb, maar is idd erg tof.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ik neem maandag mijn Horde deck ook wel mee, en Planechase .
Twigwalker
11 jaren geleden
Planechase lijkt me erg leuk om te proberen na het toernooi.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 14 posts
  • Laatste post Twigwalker 11 jaren geleden
  • Gemaakt door Zoockey 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top