Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Zondag 19 februari BoM 100 euro Draft Challenge in Leiden

Dustin
12 jaren geleden

Na de zeer druk bezochte en gezellige Prereleases en Launch Party, is het nu tijd om te laten zien hoe goed je bent in het draften met Dark Ascension! Doe mee aan de 100 euro Booster Draft Challenge, versla in 6 rondes al je tegenstanders en ga met 100 euro cash naar huis

Voor de eerste draft worden random seatings gemaakt, waarna je volgens Swiss pairings 3 rondes speelt. De tweede draft worden de tafels ingedeeld op resultaat van de eerste draft; sowieso speel je dus 2 drafts, en ook voor de laagste tafel valt er gegarandeerd nog een prijs te winnen.

Datum: Zondag 19 februari 2012
Locatie: Pelibar
Pelikaanhof 52
2312 EC Leiden
Formaat: Dubbele boosterdraft
Kosten: 25 Euro

Rules Enforcement Level: Competitive, er zijn serieuze prijzen te winnen.
Rondes: 6 rondes totaal: 2 drafts van elk 3 rondes
Zaal open: 10:30 uur
Aanvang: 11:15 uur
Aantal plaatsen: 64. Voorinschrijven wordt zeer gewaardeerd, maar is niet verplicht.
Inschrijven: Je kunt je in dit topic inschrijven onder vermelding van je DCI-nummer (graag zonder streepjes en/of spaties!), of via email naar dustindeleeuw at hotmail.com.


Side-events: DKA-INN-INN drafts (5-3-2-2 Swiss of Single Elimination voor 12,50 Euro). Ook is er tegelijkertijd een Legacy toernooi.
Consumpties: de Pelibar heeft een uitgebreid assortiment alcoholische en non-alcoholische drankjes, eigen drinken meenemen is dus niet toegestaan. Tosti's zijn aan de bar verkrijgbaar, maar het is toegestaan je eigen lunch mee te nemen en binnen op te eten.
Route: 15 minuten lopen vanaf Leiden CS, betaald parkeren op loopafstand. Zie de site van het Duivelsei voor de routebeschrijving.

Prijzen: De winnaar krijgt gegarandeerd 100 euro cash! Voor elke deelnemer boven de 10, gaat er minstens 2,5 booster in de prijzenpot.
 bijgewerkt door Dustin 12 jaren geleden
Saphie
12 jaren geleden
100 euro cash
Waarom wonen wij zo ver van Leiden?
Rampenbram
12 jaren geleden
Als je OV hebt kun je het makkelijk doen, als je bereid bent om in de trein te zitten. Ben zelf aan het uitrekenen of ik het me kan veroorloven..
Cas146
12 jaren geleden
Ik heb doordeweeks OV, dus naar Leiden kost me nogal wat, plus 2,5 uur in de trein ofzo, hier moet ik nog eens over nadenken...
Eclavyrr
12 jaren geleden
Ik zit per dag al genoeg in de trein
Dustin
12 jaren geleden
Als de Bazaar in het nieuwe pand in Delft zit waar ook voldoende speelruimte is, gaan we daar ook toernooien runnen! Hopelijk is dat voor sommigen van jullie wat dichterbij...
Ralf
12 jaren geleden
Jan en Ralf zijn erbij! Wie maakt ons deze keer een kopje kleiner tijdens de 100 euro draft challenge?
Tamar
12 jaren geleden
Idd te ver weg xD, veel te duur met de trein . Als ik hier heen ga dan MOET ik wel winnen anders kost het teveel xD.
Jeff
12 jaren geleden
Quote:
Ralf 08-02-2012 om 12:53
Jan en Ralf zijn erbij! Wie maakt ons deze keer een kopje kleiner tijdens de 100 euro draft challenge?


Had het graag gedaan, maar helaas kan ik niet.
Darkgizmo
12 jaren geleden
Klinkt erg leuk, maar dan sta ik hier ergens in de buurt met een krat bier langs de kant van de weg carnaval te vieren
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
Ralf 08-02-2012 om 12:53
Jan en Ralf zijn erbij! Wie maakt ons deze keer een kopje kleiner tijdens de 100 euro draft challenge?


IK! Bij deze ben ik er ook bij .
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Nou, dat was een leuke dag! Helaas ontzettend keihard en volledig verloren . Ik ben allerlaatste geworden.... Gebeurt me gelukkig niet zo heel vaak, maar dit was echt dramatisch . Eerste deck had ik gedraft met een splash naar voor Kessig Wolf Run en een splash naar voor Unburial Rites en de flashback van Fires of Undeath. Ik had een Shimmering Grotto, Traveler's Amulet en Evolving Wilds, dus dat durfde ik wel aan. In één woord: drama . Ik had alleen maar klein grut, en het was domweg niet sterk genoeg. Ik ben 0-2, 1-2 en 0-2 gegaan.

Dat hield in dat ik mijn tweede draft alledrie de games moest winnen om uberhaupt nog in de prijzen te vallen. Tweede draft was ik bezig met een deck dat uiteindelijk nog aardig wat bevatte. Dat ging wel een stuk beter. En de derde booster die ik openmaakt bevatte een Garruk Relentless, die ik toch maar heb gepicked, ook al ging ik echt geen groen spelen .

Eerste tegenstander had een soort mill-stall deck gemaakt. Eerste game tikte ik harder dan dat zij millde. Tweede game zaten we potdicht, zij millde niet, maar ik kon haar niet aanvallen. Uiteindelijk legde ze een Havengul Lich neer...en toen was het over omdat ik geen removal pakte. Een paar beurten ging het van: Val aan met Markov Patrician. Ik stond op 4 dus ik moest wel blocken. Eerst maar een token eraan. Patrician ging dood en werd opnieuw gecast met de Lich. Volgende beurt: val aan met Patrician. Ik block maar met een wit beest (want die kon ze niet casten uit mijn graveyard). En zo ging het maar door. Ze castte ook nog een Farbog Boneflinger uit mijn graveyard wat me dus ook nog een creature kostte...en ik speel 2 Smite the Monstrous en een Tragic Slip...maar die kwamen maar niet . We wilden net schudden voor de derde game en toen was het tijd.

Een draw dus, dus mijn kans op prijzen was verkeken. Toch nog maar een game gespeeld, ik was wel overtuigd dat mijn deck wat kon. Mijn deck wel, maar mijn tegenstander...poeh...

Ik begin: Plains, Doomed Traveler. Mijn tegenstander moppert iets van "oh, beginnen we zo". (Lekker gezellig). Hij dropt een landje. Ik ben weer: Island, Curiosity. Tegenstander zegt iets van "ja, zo kan ik het ook" (de gezelligheid glipte van tafel en verschool zich in een donker hoekje). Hij dropt een landje een een 2/2 beest. Ik speel een Swamp en cast Feeling of Dread op zijn beest. Toen werd hij gewoon boos. Beurt erna flashbackte ik mijn Feeling en toen scoopte hij boos.

Tweede game had ik ook de upperhand. Hij deed wat, ik had een antwoord. Dikke weerwolf? Smite the Monstrous. Drop je een dik beest? Fiend Hunter, etc. Uiteindelijk ragequitte hij gewoon! Hij gooide zijn kaarten op tafel en riep iets boos. Dat heb ik echt nog niet eerder zo meegemaakt....

Heerlijk nutteloos ook, want ik laat me daar echt niet door intimideren of iets dergelijks, maar echt...de man was in de 40, dan mag je toch wel iets beter weten, zelfs al ben je gefrustreerd omdat je voor de win gaat en dat niet lukt. Hij had me op z'n minst nog even kunnen feliciteren met mijn overwinning ofzo, dat doe ik altijd als ik terecht ingemaakt ben.

Hoe dan ook, ik was er wel moe van geworden en ben de laatste ronde maar gedropt, wat me een laatste plek opleverde .

Nog even een potje Commander gespeeld met mijn net aangepaste Kaalia of the Vast Equipment/Dikke beesten deck:

Ik speelde tegen een Doran, the Siege Tower deck en Slobad, Goblin Tinkerer. Ik heb mijn eigen deck en Doran nauwelijks in actie gezien. Wow, wat was dat Slobad deck goed, hard en snel. Nu had hij een Sundering Titan in beurt 4-5 ofzo die ons zo hard terugzette dat we geen kans meer maakte, maar alsnog was het een bruut deck....

Goed, na dus zo ongeveer alles verloren te hebben had ik nog twee boosters Dark Ascension bij me die ik op een eerder toernooi gewonnen had. Dus ik pak Ralf bij z'n kladden en speel met hem een boosterbattle (booster openen, proberen niet in te kijken, doublefaced kaarten eruithalen en vervangen door checklists, schudden, drie kaarten pakken en spelen. Je mag uit een stapel basic land een kaart zoeken in plaats van een kaart te pakken.). We zijn een beetje heen en weer aan het gaan, tot we erachter kwamen dat de rare in mijn booster een Alpha Brawl was die hij me liet discarden en zijn rare een mythic bleek te zijn: Vorapede. Dus ook die pot verloren. Hij zette me op 1, maar ik had nog een Curse of Thirst op mijn hoofd liggen. Dus ook die verloren en meteen mijn eerste dood door Curse .

Uiteindelijk dus nog een Garruk Relentless en Vorapede rijker, die ik toch nog wel wilde hebben . Ook nog ergens een Runechanter's Pike gepicked en een Forbidden Alchemy, en uit de eerste draft Clifftop Retreat, Kessig Wolf Run en Stromkirk Noble, dus de dag was niet volledig verloren .

Bijzonder goed vermaakt nochthans! Dustin, bedankt voor de zeer goede organisatie weer!
Rody
12 jaren geleden
Dat klinkt wel als een leuke dag! Als ik iets dichter in de buurt was geweest had ik me zeker ook ingeschreven.

Wel jammer dat je hebt verloren maar het blijft een spelletje natuurlijk. Daarom is het zo jammer dat je tegen iemand speelde die zo slecht tegen z'n verlies kan. Ik zou ook gestopt zijn.

Wie was de uiteindelijke winnaar en waren er nog meer mensen van het forum aanwezig?
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Jan en Ralf waren er. Jan had ook geen prijzen, maar Ralf heeft de eer van de Bazaar hoog gehouden door in ieder geval in de prijzen te vallen . De winnaar was Erwin, die net vers terugkwam van de Pro Tour in Hawaii, dus die had wel een berg ervaring. Ben blij dat ik niet tegen hem gepaired was .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top