Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

CubeVitational 2019: toernooiverslag met speeltips (podcast)

ActionHank
4 jaren geleden
Hallo allemaal,

De CubeVitational, ook wel 'het belangrijkste onbelangrijke toernooi van Nederland' genoemd, is een jaarlijks cubedraftevenement georganiseerd door Thomas Krone en Arjan Ang, twee enthousiaste Magicspelers en Cubebouwers / -curatoren.

Op 16 november 2019 vond de tiende editie plaats. Hieraan deden 32 spelers mee, waaronder L3 judge Dustin de Leeuw en oud-L3 judge Teun Zijp - voor een aantal van jullie waarschijnlijk wel bekenden

Onder de overige 30 spelers waren onder andere oud-wereldkampioen Juliën Nuijten, meervoudig Nederlands kampioen en ProTour-deelnemer Daan Pruijt, streamer Jan van der Vegt, Dutch Open Series-winnaar Kasper Zijl en grandprixwinnaar Elmer van Eeghen: al met al een ijzersterk deelnemersveld dus, en een toernooi op hoog niveau.

Zelf was ik er ook bij aanwezig, om opnames te maken en verslag te doen voor de Nederlandstalige podcast Studio Magic. Deze kans heb ik ook meteen aangegrepen om diverse (top)spelers uit te horen over hun draft- en spelstrategieën. Dat leverde een hoop tips op waar jij als luisteraar hopelijk je voordeel mee kunt doen!

In deze aflevering hoor je interviews met:

- Teun Zijp (L3 judge-in-ruste)
- Dustin de Leeuw (L3 judge)
- Daan Pruijt (meervoudig Nederlands kampioen, PT-deelnemer)
- Elmer van Eeghen (GP-winnaar, titelverdediger)
- Tijs de Kler (winnaar van de eerste CubeVitational (2009))
- Geert Bosch (meervoudig CubeVitational-deelnemer)
- Corné Dubelaar (runner-up van vorig jaar)
- Thomas Krone (CubeVitational-organisator)
- Arjan Ang (CubeVitational-organisator)

(Ik heb hier al over gepost in dit topic over Studio Magic, maar het verslag leek me hier ook wel op zijn plek.)

Beluister Studio Magic-aflevering 34: Een (Cube)draft-masterclass vanaf de CubeVitational

Meer afleveringen van Studio Magic | Meer over het format Cube | (Nog) meer info over de CubeVitational
 bijgewerkt door ActionHank 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top