Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Dragons of Tarkir prerelease judge/speler verslag

MagnusMagicus
9 jaren geleden
Hoi allen! Afgelopen weekend heb ik een van de Bazaar of Magic prereleases gejudged en die avond ook een prerelease gespeeld. Het was als vanouds weer gezellig .


Judgen
We hadden zondag overdag 52 spelers, dus goed te doen voor Dustin en mijzelf, met wat logistieke ondersteuning van Jan af en toe. Er waren relatief veel vragen, maar weinig ingewikkelde. Vragen als "blijven aura's op een creature liggen als ik hem unmorph" (jazeker!) en "mijn tegenstander blockte mijn morph, ik unmorphte hem als Gudul Lurker, is zijn block nu illegaal?" (nope, geblocked is geblocked!).

Er was wel erg aparte call van een speler die...zijn beurt had overgeslagen! Hij had aan het einde van de beurt van zijn tegenstander een creature ingeFlashed en daarna had hij "go" gezegd. Om een of andere reden hadden beide spelers het niet door, en de tegenstander untapte weer, pakte een kaart, speelt een landje, cast een Mystic Meditation, pakt drie kaarten....en dan komen ze erachter dat hij helemaal niet aan de beurt is! Na wat uitzoekwerk hebben we het maar gefixed door halverwege het resolven van de Meditation de andere speler maar even zijn beurt te laten doen door te untappen en een kaart laten pakken, waarna de Meditation weer verder ging resolven. Niet optimaal, maar het was verder volledig niet te fixen. Dus let op of je niet per ongeluk je beurt weggeeft .

Er was natuurlijk het Dragonfury spel, waarbij je met de dobbelsteen in je pack zoveel mogelijk humans en orcs om moest gooien om kans te maken op promo's als Evolving Wilds en Dragonlord's Servant. Mooi dat sommige mensen in een worp 26 punten gooien (zonder verdubbelaar!) en anderen tweemaal 0 punten gooien, ik een oogje dichtknijp en nog een worp toesta, dat die het dan voor elkaar krijgt om....2 punten te scoren. En 3 punten was nodig voor 1 promo .

Verder was het een leuke, lange en gezellige dag waarbij we veel spelers gelukkig hebben gemaakt met prijzen, bitterballen en promo's!

Spelen
De avond ben ik gaan spelen met een Kolaghan-pack. Mijn promo was Pitiless Horde en ik had wel aardig wat rode en zwarte kaarten, maar blauw trok wel hard omdat ik een Torrent Elemental, Silumgar's Command en een Dragonlord Silumgar had! Nadat ik grondig in de pan was gehakt heb ik met wat hulp van mijn tegenstander mijn deck aangepast door toch rood/zwart te gaan spelen en de drie blauwe kaarten te splashen. Dat was best haalbaar, omdat ik pas in beurt 5 een Island nodig zou hebben. De tweede match heerschte ik hard en won! Wow, wat kon mijn deck hard beuken! Helaas wilde het de matches erna niet lukken. Soms manascrew, soms domme plays (spelen na een dag judgen is niet helemaal optimaal ) en ik ben 1-3 gegaan. Een hele domme play was mijn Ukud Cobra opofferen door een dikkerd te blocken en 5 seconden later erachter komen dat ik een Tail Slash in mijn handen had . Wel toffe dag gehad!
Blasty
9 jaren geleden
Leuk verslag, het is wel grappig om te horen waar een judge mee te maken krijgt op zon prerelease
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top