Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

FRF Release 24/01/2015

Krabbel
9 jaren geleden
Zoals altijd is een week na de Prerelease altijd het Release event, en deze keer was ik ook van de partij! Ik heb zelf al een aantal Prereleases gespeeld(vorige week bijvoorbeeld nog 2x) maar nog nooit een Release. Fate is me tot nu toe erg goed bevallen, dus ik besloot maar gewoon mee te doen en te kijken wat we ervan zouden gaan maken.

Ik had voor een Mardu pack gekozen, aangezien ik daarvan nog een aantal van de (promo)rare's zocht. In m'n Clan pack zat een mooie glimmende Mardu Strike Leader, en ook nog eens een Mardu Charm. Dat begint dus al best lekker! Andere noemenswaardige kaarten zijn nog Kolaghan, the Storm's Fury, Dragonscale General, Polluted Delta en Shaman of the Great Hunt. Ik besluit gewoon Mardu te gaan, met 1 Island, 1 Dismal Backwater en de Polluted Delta om de Shaman's ability te kunnen gebruiken.

ronde 1

Ronde 1 word ik gepaired tegen iemand wiens naam ik vergeten ben(sorry daarvoor, meneer met het hele blitse kapsel!) die Jeskai speelde. Ik open bijzonder aggressief, met turn 1 Mardu Shadowspear, turn 2 Seeker of the Way en turn 3 Battle Brawler. Hij heeft geen antwoord op al dit vroege geweld en zijn leven staat al snel op 0.
De 2e game verloopt helaas voor hem niet heel veel beter, aangezien hij flooded is. Ik maak hier graag gebruik van en sla 'm vrij rap neer.
1-0

ronde 2

Hier kan ik me vrij weinig van herinneren, behalve dat m'n tegenstander het beide games presteerde me mijn Kolaghan, the Storm's Fury te laten millen door Sibsig Host
2-0

ronde 3

Ik ben best tevreden met m'n score tot nu toe, en ook uitermate tevreden over m'n deck. tijd voor de volgende ronde tegen Wijnand. Wijnand Speelde met een Jeskai deck. game 1 komen we beide niet heel vlot op gang, maar wanneer hij een High Sentinels of Arashin speelt, samen met wat Morph en Manifest beesten ziet het er niet zo goed uit voor mij. Als ik dan een play error maak door Bathe in Dragonfire erop te spelen in plaats van Reach of Shadows is het vrij snel voorbij.
Game 2 mull ik naar 6, om vervolgens wel een prima hand te houden. Wijnand heeft echter ook een prima hand, en het spel gaat wat over en weer, tot hij een Outpost Siege op Dragons speelt. Al mijn x/1 wariors kunnen daar niet zo heel goed tegen. Uiteindelijk lukt het me zijn board leeg te spelen, terwijl ik zelf 2 beestjes over houd. Ik win deze game uiteindelijk in de 3e beurt van de extra tijd.
2-0-1

ronde 4

Ik word gedownpaired tegen Leen, die Abzan met een blauwe splash speelde. Game 1 beginnen we allebei met wat tap land en gainen beide wat leven. als ik vervolgens Seeker of the Way speel en al z'n creatures begin te slopen win ik vrij snel.
De 2e game besluit Leen te gaan vervelen door allemaal x/5 beesten te gaan spelen, die dus buiten bereik van een deel van m'n removal blijven. ik ga in 2 beurten van 28 naar 12, en het ziet er nietzo goed uit. Een topdeck Mardu Charm en een play error van Leen betekenen dat ik voor lethal door kan komen.
3-0-1

Lekker, boosters zijn binnen!

ronde 5

Ik geloof dat m'n tegenstander Peter was(not sure though), hij speelde met Abzan. Game 1 houd ik een vreselijk slechte hand na 2x gemulligand te hebben. mja, het moet maar. Peter overwelmt me al snel en we kunnen door naar game 2. Weer geen beste hand, maar het kon slechter. als hij op beurt 3 een Sandsteppe Outcast en de beurt erna een Dragonscale General speelt ziet het er niet zo best voor me uit. Hte lukt me nog de Oucast te slopen, maar z'n General en Spirit token zetten me al vrij snel laag. als hij dan ook nog een Kolaghan, the Storm's Fury te voorschijn haalt is het voorbij.
3-1-1

Al met al geen slecht resultaat, en ik mag 5 boosters in ontvangst nemen, waar ik nog een 2e Shaman of the Great Hunt uitvis.


Conclusie: Mardu is awesome, Dash is belachelijk goed in Sealed, en ik ben veel te nieuwsgierig om tegen Morph en Manifest te spelen.

Jan en Ralf bedankt voor het organiseren, en iedereeen natuurlijk bedankt voor de leuke dag!
 bijgewerkt door Krabbel 9 jaren geleden
flits
9 jaren geleden
Leuk verslag . Ik kon zelf niet meedoen, maar toen ik 's middags even langs kwam zag het er gezellig uit!
LegoRobster
9 jaren geleden
Leuk verslag Kjell

Ik was begonnen met het Temur pack, maar m'n groen was dermate slecht dat ik ook de Shamanic Revelation (promo) eigenlijk niet kon spelen. Zonde, maar een prima EDH kaartje.
M'n pool had veel solide removal in zwart, dus ging ik maar Grixis control spelen.
[d]20228[/d]
Na 2 prereleases gespeeld te hebben + 8 gewonnen boosters eindelijk m'n eerste mythic geopend: Temporal Trespass. Ik had geen idee of het een goede kaart is voor sealed, maar in ronde 3 heeft hij (of moet ik zeggen, zij? ) me twee keer gered toen ik nog op 1 leven stond. (lekker zuur moet dat zijn, iemand 2 keer op rij op 1 krijgen en dan door een mythic doodgestompt te worden).
Als ik all-in zou gaan zou ik anders op de backswing zelf dood gaan, maar met Temporal Trespass doen we het gewoon nog een keer! De mana cost was gelukkig geen probleem in een control shell (ik kon hem vaak voor 5-6 mana casten).

P.S. Een Sage-Eye Avengers manifesten onder een Cloudform om vervolgens te equippen met een Hero's Blade is best goed.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top