Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

GP Utrecht 2015 toernooiverslag

Bobst3r88
8 jaren geleden
Voor het eerst een GP meedoen, leuk, spannend, enthousiasme, en vooral brak door het vroege opstaan . Gelukkig was het wakker worden geen probleem en toen we ook echt konden beginnen was ik wel goed wakker.

In de boosters die openende zat voor mij niet genoeg om mij te doen droppen enkele pulls:
Noble Hierarch , Creakwood Liege , Hurkyl's Recall,Puppeteer Clique & Endrek Sahr, Master Breeder.

Dus op hoop van zegen eens kijken wat ik zoal door ging krijgen, en dat was:
Etched Champion
Banefire
Shadowmage Infiltrator
Emrakul, the Aeons Torn
Necroskitter
Horde of Notions
Lodestone Myr

Ik had dus weinig te krijgen, ik had ook een hoop artifacts als backup;
Alloy Myr,Cathodion,Darksteel Axe,Etched Oracle,Myr Enforcer,Runed Servitor,Skyreach Manta,Glassdust Hulk,Ethercaste Knight,Blinding Souleater & Rusted Relic. De keuze was dus ( iets te ) snel gemaakt.

Voor mijn 1e partij werd ik last minuten nog even van plek gewisseld, en mocht ik tegen een 5 kleuren deck, wat niet van de grond kwam. In de eerste match waren mijn Etched Champion,Court Homunculus,Rusted Relic & Lodestone Myr te snel en te groot voor haar Dragonsoul Knight & Worldheart Phoenix.

game twee mulligaande mijn tegenstander naar 5 kaarten en zat vast op 3 land, terwijl ik wederom een selle hand had, weinig tegenstand en al snel mijn eerste GP winst behaald!

Met volle moed en een hoop vertrouwen ga je dan match 2 in, de 1e pot was een kopie van mijn eerste game en liep over mijn tegenstander heen zonder enig verzet en toen het verzet er kwam was er een Vapor Snag & Repeal om o.a. de Ulamog's Crusher terug naar de hand te sturen.

In game 2 ging het echter ineens compleet mis, toen ik met een mooie hand zat met o.a. Telling Time, Lodestone Myr & Ethercaste Knight maar geen witte mana source, en zelfs niet meer als 2 land totaal kreeg! A fijn hé.... kan gebeuren zou je denken.. toch ?
Game 3 mocht ik met 5 kaarten beginnen omdat mijn land een koffiepauze leek te hebben, waarna ze allemaal op gelijk terug waren om mijn hand te floode met landjes... het was dus zeer snel een gameloss...... 1-1 is niet het einde van de wereld maar ik stond weer even met beide benen op de grond.

Op naar de 3e match, ik mocht het opnemen tegen een token deck, wat o.a. had : Creakwood Liege,Overwhelming Stampede,Scatter the Seeds,Bestial Menace & zo'n beetje elke kaart die een token kan maken. Ik had een prima opening met een ;
t1 Court Homunculus
t2 Ethercaste Knight
t3 Etched Champion
helaas voor mij toen ik op turn 4 al 5 beesten tegenover mij had liggen ging ik me toch zorgen maken, en dit was terecht want ik zag het leger alleen maar toenemen met ook nog een Mortarpod & Spectral Procession ah fijn dan maar door naar game 2.
Na een niet al te geweldige openingshand, maar wel een Telling Time & 2x Mana Leak had ik wel een vermoede dat ik het wel even kon tegenhouden tot er bij mij wat goodstuf langskwam, niets was minder waar, ik pakte al mijn 4-5-6 drops en mijn tegenstander miste geen landdrop ik had dus heel leuk 2x Mana Leak op hand, en dat had mijn tegenstander zeer goed geanticipeerd.
1-2 een score om je lichtelijk zorgen te gaan maken. Na nog wat vriendschappelijke potjes kwam ik erachter dat ik ook maar 5 gekleurde beestjes runde en ik dus net zo goed 5 kleuren kon gaan voor de Sunburst, Horde of Notions & Matca Rioters. Ik had tijdens het samenstellen van mijn mainboard misschien ietsje meer moeite moeten stoppen in het verder kijken dan mijn comfortzone....

Op naar de 4e game
Eerst weer even alles heel leuk uitboarden en je deck naar zijn oorspronkelijke staat terug brengen, te balen en doorkrijgen dat je nogmaals tegen een token deck speelt was het naast een slechte matchup voor mij nog zuurder toen ik geen islands mocht krijgen.... zit je dan met 5 gepakte blauwe kaarten waaronder; Telling Time, Mana Leak,Shadowmage Infiltrator, & Qumulox. het was dus weer snel voorbij. 0-1 is nog te overwinnen ik moest tenslotte wel als ik in het toernooi wou blijven, Na het sideboarden naar 5 kleuren was ik helemaal voorbereid op wat er ging komen, waar ik echter geen rekening mee had gehouden is dat mijn tegenstander niet 1 Scatter the Seeds, geen 2, geen 3, maar 4 x deze kaart had en achter elkaar bleef pakken waardoor ik met mijn artifact creatures niet zo ver kwam zonder trample. toen mijn tegestander ook nog een Ulamog's Crusher & Artisan of Kozilek pakte was het toch echt voorbij...

1-3 bah dat is balen!

De les die ik hier uit kon trekken was wel een goede, beter kijken, nadenken voor je bouwt wat je altijd wil bouwen vooral als je de kaarten heb om eens wat anders te doen!

Na het droppen ben ik met Jan & Raymond een draft gaan doen.
Jan was heel gelukkig met een pick 1 Tarmogoyf, raymond met een Mox Opal & ik mocht het doen met Guile wat ik een uitstekende kaart vind voor draft & sealed. Ik kreeg daaropvolgend nog een berg aan rood/blauwe elementals ( en als rare/mythic picks: Tezzeret the Seeker & Blinkmoth Nexus ) waar ik een leuk deckje van kon bouwen.

Bij een loss was je gelijk uitgeschakeld en dat had ook zijn charmes,
In game 1 mocht ik tegen een Duitse meneer die een 5 kleuren ramp deck had gebouwd, hij had Ulamog, the Infinite Gyre & Ulamog's Crusher, gelukkig kon ik deze treats outrace met een berg aan elementals en het was al snel 1-0.
In game 2 had ik weer akelig wat elementals op het veld maar ook 3x een Dragonsoul Knight ik had de beste meneer naar 7 leven geschopt en toen lagen beide zijn eldrazi's op het veld... o...o.... groot probleem! gelukkig mocht in op topdeck mijn Guile tegenkomen, en kon ik deze d.m.v. Incandescent Soulstoke het veld in krijgen om voor leathel te slaan.

In de 2e ronde mocht ik tegen een affinity deck wat blijkbaar een hoop goede kaarten hiervoor had gekregen, Etched Champion, 2x Cathodion,Gust-Skimmer & Precursor Golem game 1, legde hij in beurt 2 een Gust-Skimmer neer, die ik gelukkig nog wel kapot kreeg met een Burst Lightning om vervolgens op turn 3 een Cathodion ervoor terug te zien komen, iets waartegen een Electrolyze niet zoveel kon doen, beurt 4 kwam er nog een Cathodion gevolgd door turn 5 Precursor Golem, het was dus 0-1.
Op naar game 2, door een trage start & een hand van 5 kaarten kon ik weinig anders als lijdzaam toekijken hoe de game 1 zich herhaalde. Ik had nog wel zijn Etched Champion dood geblockt met mijn Blinkmoth Nexus, maar Precursor Golem op het veld zonder blokkers of 3 damage spells is een snelle game finisher. 0-2

Zo uitgeschakeld op het main-event en op een side-event.Niet bepaald mijn dag als ik het zo terug zie op draws en beslissingen, maar in het algemeen heb ik erg genoten, veel geleerd en zou ik het zeker aanraden aan andere mensen om lekker naar een GP te gaan.
Thomasvdk
8 jaren geleden
Leuk verslag.
Jammer van het resultaat.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top