Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Verslag gameday Amonkhet

RexRegis
6 jaren geleden
Afgelopen weekend deed ik mee aan de gameday van Amonkhet. Een standard toernooitje van 4 rondes en uiteindelijk een top4. Als prijzen zijn er boosters te winnen en voor de beste acht spelers ook een gave Glorybringer promo en de winnaar van de dag wint zelfs een playmat. Er deden in totaal 18 spelers mee. Hierbij mijn verslag:

Standard heeft een aantal goede decks op dit moment en is aardig divers. Er zijn wel een paar decks die goed presteren zoals: het Aetherworks Marvel deck, mardu vehicles, zombies en ik denk dat GB constrictor hier ook wel tussen hoort. Maar met andere decks is hier zeker tegen op te boksen.

Ik ga deze gameday in met het volgende deck:
standard
G/B Constrictor
door RexRegis9 maanden geleden


1. Aetherworks Marvel
De eerste ronde, de eerste game, lets go! Een mooie openingshand had ik met genoeg vroege creatures en voldoende mana. Probleem was alleen dat de tegenstander genoeg counterspells op hand had en vervolgens energy kon maken met Rogue Refiner en Woodweaver's Puzzleknot waarna al heel snel een Aetherworks Marvel op het veld kwam en deze direct een Ulamog, the Ceaseless Hunger vond. Toen was het wel gedaan voor mij. De twee creatures die ik nog op het veld had gekregen werden verbannen en elke volgende attack zal mijn library met 20 kaarten krimpen. Op naar game 2 dus.
Een Aetherworks Marvel deck. Gelukkig kan ik hier goed tegen sideboarden. Dus gaan er Dispossess, Transgress the Mind en Natural Obsolescence in. Grof geschut tegen artifacts.
Vol goede moed game 2 in. Weer een mooie hand waaronder Glint-Sleeve Siphoner en een Transgress the Mind. Turn 2 speel ik Glint-Sleeve Siphoner waardoor ik een extra kaart kan rapen wanneer ik genoeg energy heb. Turn 3 speel ik de Transgress the Mind met de hoop dat ik een aetherwork uit zijn hand kan halen. Dat niet, maar wel kan ik een Rogue Refiner exilen omdat er verder niet veel bijzonders in zijn hand zit op een ulamog na. Maar die kan hij nog lang niet casten. Vervolgens speel ik nog een Winding Constrictor en Rishkar, Peema Renegade waarna het snel over is.
Game 3 ging ook goed mijn kant op snel creatures casten en gaan. Er komt nog een Verdurous Gearhulk op het veld terwijl ik ook een Winding Constrictor op het veld heb, dus meer counters. Wel nog een Aetherworks Marvel bij mijn tegenstander maar die vind een Confiscation Coup die ik vervolgens met Blossoming Defense onklaar maak. Daarna kan ik rustig door aanvallen en is het snel gedaan.

Eerste ronde gewonnen met 2-1. Goed begin.

2. Nogmaals Aetherworks Marvel
Game 1 win ik vrij makkelijk. Met o.a. een Glint-Sleeve Siphoner en een Drana, Liberator of Malakir gecombineerd met een Winding Constrictor.
Het is een Aetherworks marvel deck. Dit weet ik vooral omdat ik het deck in ronde 1 heb zien spelen op de tafel naast mij. Dus van mijn sideboard weer veel artifact haat naar mijn mainboard.
Game 2 win ik ook weer de tegenstander speelt wel nog een Aetherworks Marvel maar heeft niet veel geluk met de bovenste 6 kaarten. Wel wil hij nog een Drana, Liberator of Malakir stelen met een Confiscation Coup maar geef hem met Blossoming Defense hexproof dus dat feest gaat niet door. Dan kom ik vervolgens met een Drana, Liberator of Malakir, Winding Constrictor, Longtusk Cub en Hissing Quagmire (als beestje) aan genoeg schade.

Na ronde 2 al 2-0 mooi op weg voor top 8 en de mooie Glorybringer promo. En goede kans op top 4 als ik nogmaals win.

3. Jeskai control
De eerste game begon leuk voor mij met 2 Winding Constrictor op het veld na elkaar en vervolgens een Rishkar, Peema Renegade. Toen vond de tegenstander het wel even voldoende en kwam er een Fumigate van de overkant en moest ik afscheid nemen van al mijn beestjes. Daarna kwam er een Torrential Gearhulk op het veld en pak ik verder nog enkel land helaas. Game 1 verloren.
Game 2 ging weer beter aan mijn kant en win ik makkelijk. Met nogmaals de Winding Constrictor en Rishkar, Peema Renegade combi. Vervolgens nog een Bristling Hydra en die kunnen het werk afmaken.
Game 3 had als topkaart Prowling Serpopard deze kon ik direct op turn 3 spelen. De tegenstander was al zijn mana aan het tappen om hem te counteren tot hij zich bedacht dat dit niet kon. Vervolgens konden al mijn creatures veilig op de battlefield komen. Met nog een Blossoming Defense op hand mocht er een burn spel komen is het snel afgelopen.

Yes! 3-0 en zeker van de top8 en een Glorybringer promo. En sta goed voor de top4. Op naar ronde 4.

4. Draw voor top 4
Dit was een hele snelle ronde omdat we beide 3-0 stonden en geen van de overige spelers 3-0 was gegaan. Hebben we een draw gepakt om zo zeker te zijn van plek 1 en 2 in de top 4 en wat extra rust te pakken, even snel iets eten dus.

Als nummer 1 ga ik de top 4 in. Nog twee rondes en dan is de winnaar van deze gameday bekend.

Top 4:

Halve finale, Blauw wit flash spirits:

Ik moet tegen een blauw wit deck vol met spirits die door Flash als verrassing in het veld kunnen komen.
Game 1 is aardig eenrichtingsverkeer voor mij. Ik zie een aantal spirit maar de creatures aan mijn kant zijn al gauw sterker.
In game 2 meer tegenstand en zie ik meer creatures aan de overkant. Met Spell Queller raak ik nog wel een creature kwijt maar de volgende buurt kan ik met Grasp of Darkness hem weer terug krijgen en opnieuw casten. Uiteindelijk win ik deze game dus ook.

Op naar de finale! Niet alleen staan er boosters op het spel maar ook een playmat voor de winnaar.
Omdat mijn game sneller klaar was kon ik nog snel kijken naar de andere match. En zie 2 Aetherworks Marvel decks tegen elkaar. Dus weet ik al wat mijn match-up in de finale gaat worden, nogmaals Aetherworks Marvel tegen mij dus.

Finale, Aetherworks Marvel:
Game 1 pak ik door op turn 2 Winding Constrictor, turn 3 Drana, Liberator of Malakir en turn 4 Rhonas the Indomitable vrij snel.
Op matchpoint, nog één game en ik win de gameday. Ik begin met een mooie hand met o.a. een Heart of Kiran en een Scrapheap Scrounger. Tot 2 keer kan ik daar ook mee aanvallen. Tot hij word gestolen door een Confiscation Coup en heb ik hem opeens tegen me. Vervolgens komt er nog een Chandra, Flamecaller op het veld door Aetherworks Marvel en is het daarna snel gedaan.
In game 3 maak ik misschien wel een fout door een hand te houden, na een mulligan, met 2 land, Rishkar, Peema Renegade, Walking Ballista, Natural Obsolescence en Longtusk Cub. Hier kom ik niet ver mee en trek beurt op beurt geen land. En maakt een Torrential Gearhulk het werk af.

Ik was dichtbij de winst maar met een tweede plaats zeker tevreden. Uiteindelijk ga ik naar huis met de Glorybringer en 8 boosters. Uit de boosters open ik o.a. Gideon of the Trials, Glorybringer, Canyon Slough en een full art foil mountain. Een mooie vangst.
Volgend weekend (2-4juni) ga ik met een geupdate versie een poging wagen op de gp in amsterdam.

Nu ben ik vooral benieuwd of er meer mensen mooie plays hebben gemaakt in standard of ook meegedaan hebben met een gameday afgelopen weekend. Laat het hieronder weten!
 bijgewerkt door RexRegis 6 jaren geleden
hallowman3
6 jaren geleden
Leuk om te lezen, op naar de GP in Amsterdam!
n4ppy
6 jaren geleden
Wow, maak je aantekeningen of heb je zo'n goed geheugen?

Leuk om te lezen en met alle kaart linkjes duidelijk wat ook al weer die ene kaart was.

Succes in Amsterdam!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 3 posts
  • Laatste post n4ppy 6 jaren geleden
  • Gemaakt door RexRegis 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top